Leivinter Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Jeg har vært i England og landet å besøke er helt fantastisk! Jeg har gode venner der jeg har møtt via internett og besøkt flere av disse. Nå vil jeg flytte dit. JEg tenker i første omgang et 6mnd opphold for å finne ut grundig om dette er hva jeg vil, eventuelt så melde full flytting og søke statsborgerskap. Jeg har sjekket ut selv "ting jeg bør vite", men det er veldig basis informasjon og jeg er temmelig dårlig på gjennomført reasearch. Dersom noen kan gi meg tips og hint om ting jeg bør tenke på og/eller annet i forhold til et slikt eventyr vil jeg sette stor pris på alle kommentarer. Her er hva jeg hovedsaklig har funnet ut selv: Viktigste er en jobb og et sted å bo. Jeg har tatt sikte på utkanten av en bestemt by og jeg har diskutert med min venninne som bor der både angående boplass og jobb. Dette virker å være enkelt nok, så lenge jeg klarer med med rundt regnet minstelønn (noe som vil tilsvare det jeg har nå). En leilighet er heller ikke for dyrt og en enkel leilighet i dette bestemte området koster mindre en det jeg har nå (noe jeg betaler svært lite for i forhold til verdi, jeg har vært svært heldig). Med tanke på at jeg ikke nødvendigvis vil få en jobb før/under flytting har jeg tatt sikte på å tilby en huseier (som jeg får hjelp med å finne og kommunisere med) 3mnd husleie + depositum ved undertegning av kontrakt. Dette sikrer meg et bosted i 3 måneder mens jeg finner en jobb. Men så kommer dette med det offentlige da, der har jeg litt vanskeligheter med å finne rett informasjon/forstå informasjonen jeg finner frem til. Dette da alt fra skatteregler til helse-hva-har-du til bankforhold (konto-oppretting). Kort sagt, jeg ønsker å gjøre dette på tryggest mulig måte, med minst mulig "slag i trynet" og jeg ønsker noen innspill som kan peke meg i retning "ting å huske/tenke på". Takk for at du leste, håper på svar! Endret 26. juli 2011 av Leivinter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå