Gå til innhold

Canon: EOS 1000D vs. EOS 1100D - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter og lurer på om jeg skal kjøpe EOS 1000D eller 1100D. Ser at det er noen forskjeller, blant annet i antall fokuspunkter, megapixel, huset på 1000D virker litt mer solid osv. Men som nybegynner ser jeg ikke de helt store forskjellene. De billigste prisene ligger omtrent tusenlappen fra hverandre med 1000D på rundt 3500,- og 1100D på ca 4500,-.

Er det noen som kan utdype nærmere forskjellene eller har erfaring med begge modellene?

B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja...

Innmaten er vel helt byttet ut nå?

1100D skulle klare seg langt bedre i tussmørke og generelt innendørs.

AF har også bltt raskere og bedre tror jeg.

Utendørs i godt lys er det vel mindre forskjeller å se.

Personlig hadde jeg valgt 1100D. Det er et bedre kamera.

Lenke til kommentar

Tja...

Innmaten er vel helt byttet ut nå?

1100D skulle klare seg langt bedre i tussmørke og generelt innendørs.

AF har også bltt raskere og bedre tror jeg.

Utendørs i godt lys er det vel mindre forskjeller å se.

Personlig hadde jeg valgt 1100D. Det er et bedre kamera.

Er vel en del forandringer der, ja. Litt vanskelig å finne gode tester på 1100 synes jeg, men akam sin på 1000 tilsier at det skal være et godt valg. De trekker blant annet frem at det er tilnærmet null støy i bildene, selv ved bruk av høyeste iso (1600). Lurer på om 1100 takler det samme, spesielt med tanke på at iso-verdiene der går en del høyere...

Lenke til kommentar

ISO ytelsen til 1100D er nok bedre enn på 1000D, så det er neppe noe problem. Men noe særlig mer enn ISO 3200 er nok ikke lurt å prøve seg på.

Ja, du mener det? Jeg vet ikke, så jeg bare lurer :) For det er jo lite poeng i å kjøpe 1100 med iso opp til 6400 hvis det blir bildestøy fra iso 1600 og oppover...

Lenke til kommentar

Ja, du mener det? Jeg vet ikke, så jeg bare lurer :) For det er jo lite poeng i å kjøpe 1100 med iso opp til 6400 hvis det blir bildestøy fra iso 1600 og oppover...

Det er klart. Men jeg har tatt en titt på 1100D testen til DPreview, og det ser ut som om 1100D er ørlite bedre på ISO 1600; så da er valget enkelt, mener jeg.

Fant i tillegg denne (ganske bra test) Test så som du sier, da er valget ganske enkelt ;)

Endret av Bellamy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...