Skinney Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hei! Fadern skal montere ett lyd-anlegg på badet (og muligens rundt omkring i hele huset også) og har kjøpt inn høytalere til dette formålet. Nå er det opp til meg å finne ett lyd-anlegg. Jeg har sett på Squeezebox duet og Sonos Zoneplayer 120. Høytalerne som er kjøpt inn har de tradisjonelle høytaler kablene (en rød, en svart, per høytaler). Zoneplayer støtter slike kabler, men Squeezebox duet støtter kun RCA-kabler (de som ligner på en vanlig jack kabel). Det er mer fristende å gå for Duet da den har en mindre størelse enn Zoneplayeren (som gjør den lettere å innmontere i en vegg...) men siden Duet ikke støtter høytaler kabler, så kan dette bli litt vanskelig. Finnes det noen form for overgang, og vil jeg isåfall trenge ekstern strøm til høytalerne. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 RCA utgangene er ikke ment til å plugges rett i høytalere, de er ment til å gå videre til en forsterker, å så til høytalere. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Mkay... Dyrt for en forsterker som kun skal drifte to små høytalere eller? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Kommer ann på, men annbefaler deg å titte på loftet, eller på finn.no. En gammel 2 kanals forsterker duger sikkert flott Denne f.eks http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29542880 Duger nokk i massevis, og er sikker tillome litt overkill Endret 26. juli 2011 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå