Gå til innhold

Høyhastighetskamera

Anbefalte innlegg

Hei!

Har blitt veldig bitt av høyhastighetskamera-basillen og syntes dette er veldig gøyalt.

Bruker mye Time Warp i After Effects men dette fungerer ikke alltid like bra.

Dog kom jeg over dette kameraet, http://www.akam.no/artikler/casio_ex-zr100/93691

- og dette kameraet kan spille inn video i 1000fps. Ikke i god kvalitet vel å merke men grei.

Og så lurer jeg på, siden et kompaktkamera til 2,5 høvdinger klarer noe slikt, om det finnes kameraer i samme prisklasse eller opptil rundt 4k som er best mulig på akkurat dette?

Det jeg ønsker er et kamera utelukkende for høyhastighetsfilmer. Panasonic GH2 bruker jeg til bilder og film der bildekvalitet er i fokus, trenger kun et kamera som kan ta opp i høy hastighet og det trenger derfor ikke en eneste annen funksjon for å si det slik.

At bildekvaliteten er forskjellig fra GH2 gjør ikke noe da jeg bare bruker color correction og slikt i AE slik at det ikke ser ut som om man har brukt to forskjellige kameraer i samme sekvens.

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikket gjennom de fleste til casio nå, virker som om det er helt samme kvalitet på videoen på alle sammen i høyhastighetsmodus.

Skulle gjerne hatt litt bedre kvalitet på videoene enn det i høyhastighet.

Noen som vet om 1000fps til 3-4000kr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...