Notfree Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Så basicly klarte jeg og lage et passord på pcn min, som jeg glemte noen timer etterpå. Så står da nå uten pc. Dette suger, så jeg leitet litt rundtom på nettet og fant noen videoer. Den ene videoen, gav meg en fil som jeg kunne laste ned, brenne inn på en CD, også boote opp og bruke den. Men får det fanken ikke til. Har prøvd og leke meg inne i BIOS en del, men er ikkke mye til hjelp. Så hvordan får jeg denne cd'en til å starte? ( /dvd'en) (PS inne på bios har jeg 3 valg: Floppy drive + CDROM: SM-_NEC DVD+ + SATA: PM-samsung-hd som 3 valg.) Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hiren'S Boot CD kan nok hjelpe deg med å resete passordet! Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Hirens boot CD, hjelper ikke om jeg ikke klarer og boote cd'n anyway Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 på de fleste nyere maskiner kan man trykke F8 mens biosen leses for å spesifisere hvor maskinen skal boote fra. Velg CD-Rom fra den lista. Alternativt ligger det settings i bios for boot order. Bare å sørge for at cd-rom ligger først på den lista. Alternativ 1 er dog enklere Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Har gjort begge 2, men når jeg da går videre så forsetter den bare til der jeg skal skrive inn passord Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 hva ser du når du ser på innholdet av CD'n du har brent. Ser du individuelle filer eller bare en stor fil som ender på .iso, .img eller tilsvarende ? Hvis du har bare en stor fil har du antagelig feilbrent CD'n. Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Fikset det, meget happy nå Trykke F12 istedet for F8 funker gull Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå