Gå til innhold

Geografisk lokalisasjon av raser

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Grunnen til at vi europearar er kvite er fordi vi trenger all den D-vitaminen vi kan få når det er sol. Melanin, som er det som gjør huden mørkere gjør at dei ikkje kan produsere like mykje D-vitamin, og faktisk ikkje nok til at dei kan bu i nordiske strøk, uten tilskudd av D-vitamin via mat eller i tablettform. Viss ikkje dei får i seg nok vil sjølvsagt føre til ulike helseplager, og er grunnen til at det eigentleg ikkje fins folk med mykje melanin i huda i nordre strøk.

Er det da lurta at vi har innvandring av folk med mørk hud? Viss rasene blandes, og folk som bur her i landet får for mørk hud og samfunnet kolapser, som vil føre til mindre mat, vil jo ikkje dei overleve. Dei vil dø ut og ingen vil lenger bu her i landet.

Ein kan da spørre seg om det er lurt å ha alle desse folka gåande rundt her i landet. Ville det eigentleg ikkje vere lurare for både deira del, og om eit senario som eg nevnde skulle skje?

Kjør diskusjon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Jeg aner ikke om dette er noe stort problem, men dersom det mot alle odds skulle vise seg å bli problematisk så overlever vi nok med å ta litt vitamintabletter ;)

Viss samfunnet bryter saman, og ein berre kan overleve på det minimumme. Tvilar eg sterkt på at du finner vitamintabletter.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke om dette er noe stort problem, men dersom det mot alle odds skulle vise seg å bli problematisk så overlever vi nok med å ta litt vitamintabletter ;)

Viss samfunnet bryter saman, og ein berre kan overleve på det minimumme. Tvilar eg sterkt på at du finner vitamintabletter.

Spis sel. De er det nok av.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Spis sel. De er det nok av.

Hehe, heile "norges" befolkning med mørk hud reiser på seljakt. Hadde blitt litt av eit skue :dontgetit:

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

om samfunnet bryter sammen må vi vel alle bare dra sørover, så får vi dra litt langt sør om vi er litt brune og veldig langt sør om vi er veldig brune/svarte

Trur alt land i sør har eigarar.

Lenke til kommentar

Grunnen til at vi europearar er kvite er fordi vi trenger all den D-vitaminen vi kan få når det er sol. Melanin, som er det som gjør huden mørkere gjør at dei ikkje kan produsere like mykje D-vitamin, og faktisk ikkje nok til at dei kan bu i nordiske strøk, uten tilskudd av D-vitamin via mat eller i tablettform. Viss ikkje dei får i seg nok vil sjølvsagt føre til ulike helseplager, og er grunnen til at det eigentleg ikkje fins folk med mykje melanin i huda i nordre strøk.

Er det da lurta at vi har innvandring av folk med mørk hud? Viss rasene blandes, og folk som bur her i landet får for mørk hud og samfunnet kolapser, som vil føre til mindre mat, vil jo ikkje dei overleve. Dei vil dø ut og ingen vil lenger bu her i landet.

Ein kan da spørre seg om det er lurt å ha alle desse folka gåande rundt her i landet. Ville det eigentleg ikkje vere lurare for både deira del, og om eit senario som eg nevnde skulle skje?

Kjør diskusjon!

Jeg ser du kaster bensin på ilden her... 'kan'ke si æ liår døh' som vi sier her i kr. sand, men jeg ser ingen grunn til å delta i diskusjonen ;)...

For et semi-rasistisk scenario! det er noe som kalles 'adative evolution' som gjør at etter noen få generasjoner vil avkomene være tilpasset forholdene...

Og 'blande rasene' høres veldig eugenisk ut slik du formulerer deg...

enkelt å greit mennesker kan bo hvor som helst på denne kloden, for kroppene våres tilpasses, og ikke glem at vi kommer alle fra Afrika...

-frank

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Kjør diskusjon!

Jeg ser du kaster bensin på ilden her... 'kan'ke si æ liår døh' som vi sier her i kr. sand, men jeg ser ingen grunn til å delta i diskusjonen ;)...

For et semi-rasistisk scenario! det er noe som kalles 'adative evolution' som gjør at etter noen få generasjoner vil avkomene være tilpasset forholdene...

enkelt å greit mennesker kan bo hvor som helst på denne kloden, for kroppene våres tilpasses, og ikke glem at vi kommer alle fra Afrika...

-frank

Bryr meg ikkje om om det høres eugenisk ut. Rasene vil nok blandast ut gjennom tiden, men alle vil nok ikkje vere med på det.

Adaptive evolution fungerer berre når det typiske "survival of the fittest" er regelen. Her overlever stort sett alle.

Stemmer ikkje at folk med mørk hud kjem til å bli like lyse som oss gjennom åra som går, men sjølvsagt når dei ikkje får sollys på huda, blir ikkje cellene stimulerte til å produsere like mykje melanin og dei vil bli lysare. Likevel vil dei ikkje miste all malninen i huda, fordi deira genetikk ikkje vil bli forandra i åra som går, og ungane deira vil ha like mykje melanin i huda som dei første som kom til landet.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Kjør diskusjon!

-frank

Driter i om det høres eugenisk ut. Rasene vil nok blandast ut gjennom tiden, men alle vil nok ikkje vere med på det.

Stemmer ikkje at folk med mørk hud kjem til å bli like lyse som oss gjennom åra som går, men sjølvsagt når dei ikkje får sollys på huda, blir ikkje cellene stimulerte til å produsere like mykje melanin og dei vil bli lysare. Likevel vil dei ikkje miste all malninen i huda, fordi deira genetikk ikkje vil bli forandra i åra som går, og ungane deira vil ha like mykje melanin i huda som dei første som kom til landet.

Jeg tror du trenger å lese mer om dette, gjennom mange generasjoner vil genene netopp forandre seg, eller shadde vi ikke vært hvite :p... Men sorthudede trenger VELDIG lang tid for å bli hvite i huden, men tidsaspekter som 100 generasjoner, (2000 år ca.), er det som trengs... Og selv om rasebetegnelse er teknisk sett OK, er det mye mer vanskelig enn så, for ta somaliere, de har store neserbor (luftkanaler), (ikke alle men mange har det), dette er et trekk fra veldig varme land, mye luft inn i nesa for å kjøle hjernen, mens vi i norge har trangere luftkanaler i nesen slik at luften blir varmet opp før den treffer undersiden av hjernen, så det er ikke bare hudfarge, det anslåes av noen å være mer enn 60 000 forskjellig 'folkeslag' i verden, det er ikke lett å definere "rase" etter hudfarge... nå kom jeg off topic så jeg avslutte rmed det at mennesker er mennesker og jo mindre forskjeller vi hengere oss opp i jo flere likheter vil vi se...

-frank

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Kjør diskusjon!

-frank

Driter i om det høres eugenisk ut. Rasene vil nok blandast ut gjennom tiden, men alle vil nok ikkje vere med på det.

Jeg tror du trenger å lese mer om dette, gjennom mange generasjoner vil genene netopp forandre seg, eller shadde vi ikke vært hvite :p... Men sorthudede trenger VELDIG lang tid for å bli hvite i huden, men tidsaspekter som 100 generasjoner, (2000 år ca.), er det som trengs... Og selv om rasebetegnelse er teknisk sett OK, er det mye mer vanskelig enn så, for ta somaliere, de har store neserbor (luftkanaler), (ikke alle men mange har det), dette er et trekk fra veldig varme land, mye luft inn i nesa for å kjøle hjernen, mens vi i norge har trangere luftkanaler i nesen slik at luften blir varmet opp før den treffer undersiden av hjernen, så det er ikke bare hudfarge, det anslåes av noen å være mer enn 60 000 forskjellig 'folkeslag' i verden, det er ikke lett å definere "rase" etter hudfarge... nå kom jeg off topic så jeg avslutte rmed det at mennesker er mennesker og jo mindre forskjeller vi hengere oss opp i jo flere likheter vil vi se...

-frank

(Eg forandra på innlegget mitt litt før du svarte på det eg skreiv, der står det litt meir).

Eg har lest ein del om mennesket og biologien vår og forskarane meinar at vi vart kvite gjennom naturel seleksjon, der mennesker med lysast hud overlevde lettare i desse lysfattige områdene. Dei lyse menneskene blir sagt å komme av mutasjonar, der mennesker som hadde denne mutasjonen lettare overlevde og var friskare. Det skjedde ikkje gradvis, men gjennom at mennesker med mørkare hud ikkje overlevde. Les litt om arvemateriale til mennesket og du vil legge merke til at dette ikkje blir forandra på den måten du snakkar om og som er nødvendig for at mennesker gradvis skal bli lysere i huden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

mennesker med lysast hud overlevde lettare i desse lysfattige områdene.

Såvidt jeg vet har eskimoene i polarområder ganske mørt hud

Grunnen til dette er at nordpolen har enormt med lys om sommaren. Ofte er det lys 24 timar i strekk. Når vinteren kjem er det ikkje noko lys der.

Lenke til kommentar

Burde kanskje endre tittel, du snakker om hudfarge ikke om folkeslag og "raser".

Uansett, hvis samfunnet kollapser er ikke D-vitamin så høyt på lista.

Nordmenn bør ikke flytte/innvandre til varme områder, hvis samfunnet der kollapser har vi ikke sol krem og da blir vi fort brun, mye ubehag venter oss, stor sjanse for hudkreft :(

Tåpelig scenario, og et dårlig argument for mot innvandring.

Endret av amir90
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Burde kanskje endre tittel, du snakker om hudfarge ikke om folkeslag og "raser".

Uansett, hvis samfunnet kollapser er ikke D-vitamin så høyt på lista.

Nordmenn bør ikke flytte/innvandre til varme områder, hvis samfunnet der kollapser har vi ikke sol krem og da blir vi fort brun, mye ubehag venter oss, stor sjanse for hudkreft :(

Tåpelig scenario, og et dårlig argument for mot innvandring.

Ikkje for nordmenn nei, men det vil bli eit stort helseproblem for folk som ikkje får nok av det.

Synes det er eit ganske normalt senario. Det er ikkje umuligt at vi får problem med mat her i verden med så mange milliardar folk. Og viss folk tenker seg litt om er det unødvendig å flytte sørover, det er mulig å drive jordbruk her, skjønner ikkje heil kvifor folk er så forferdlig interessert i å flytte sørover...

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så 24/7 ekstra lys i en kort periode har større påvirkning enn 9 måneder i mørke?

Andelen av sommeren det er midnattssol øker med avstanden fra polarsirklene i retning mot polpunktene. Den er størst ved polpunktene hvor det er mulig å se solen sammenhengende i seks måneder.

Fra wikipedia

Sol i seks månder i strekk kan gjør stor skade på huden viss du ikkje har noko serlig beskyttelse. Og det er mykje verre for huden å vere konstant i sola for eksempel 24 timer, enn å ha pausar mellom timene, slik eskimoane ikkje får. Derfor må dei ha eit lag melanin for å beskytte huda si, og eg vil tru at dei opparbeidar seg eit godt lag vitamin d på ca. 6 måndar.

Ein av grunnane til at vi har så lite sol her i noreg er fordi det er så mykje regn og overskya. Ikkje berre at vi er så langt mot nord.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...