Gå til innhold

Kjøp av PC+TV+lyd+sammenkobling

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg starter studier om et par uker og flytter da til en studiehybel. Jeg tenkte da å kjøpe litt hardware til denne hybelen og studiestart.

Visjonen min er som følger:

Jeg kommer hjem fra skolen, slenger meg på senga, flapper opp laptoppen og setter på en episode av How I met your mother som da skal vises på tvn og lydanlegg uten at jeg kobler til noen kabler eller annet.

Jeg har sett på følgende:

TV = Samsung 40"

Lyd = Sony soundbar

PC = ASUS U31JG PC alt. 2: Asus U36SD

Sammenkobling

TV: Valgte det fordi det er flatt, billig, bra kvalitet. Den er jeg ganske safe på.

LYD: Vaøgte den fordi den er veldig enkel (Det er en eneste bar, ikke no sub, masse høytalere eller kabler osv og det passer bra siden jeg ikke trenger så stor lyd i en liten hybel), og den er billig. Åpen for andre forslag.

PC: Det er den jeg har sett på til nå som har best specs i forhold til pris. Desuten er den slim, passe stor, lett å dra med seg og har god batteritid. Er åpen for andre forslag, men har fokus på de punktene

Sammenkobling: Her har jeg absolutt 0 erfaring. Jeg så den på netonet. Det står veldig lite info om den. Sendte en amil til kundeservice og de sa den kun var beregna til youtubeklipp og bilder...? Er det noen som har erfaring med trådløs tilkobling mellom pc,tv og lyd?

Jeg kommer også til å trenge trådløs tastatur og mus. Det skal være lett og kjapt og koble til (helst via bluetooth). Jeg har hørt mye bra om Apples trådløse mus og tastatur. Er det noen som har prøvd det eller vet om noe annet som fungerer bra?

Jeg har en ramme på ca. 15-20k. (ca: 6k tv og lyd, 5-7k pc, 1-2k sammenkobling, 1k mus og tastatur).

Setter pris på alle forslag! Både forslag til "det store bildet" og for enkelt komponenter! :thumbup:

Endret av Ulrik91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639026 er nok et bedre alternativ til PC ;)

Den var heftig! 8gb ram og 640hd. Ikke værst. Men syns 15.6" blir en tanke for stort og den har 6 cellers batteritid, skulle ønske den hadde 8+.

Jeg skal bruke pcn hovedsaklig til: skolestuff: Office, spotify, surfing, photoshop og full HD filmer. 0 gaming.

Har ikke så peil på prosessorer om dagen... hva er best: i5 eller AMD Fusion 3400M?

Lenke til kommentar

http://www.intel.com/consumer/products/technology/wirelessdisplay.htm

Om det gjelder den på netonnet vet jeg ikke,om di selger en eldre versjon eller noe siden di sier den ikke takler full HD..

Med andre ord: Den skal funke like bra som en HDMI-kabel?

Har du testa?

-----

Kom over et bedre alternativ til pc nå:

http://www.dustinhome.no/asus-u36sd-ci5-23-4gb-500-gt520m-133-w7hp/product/5010598295

Den er tynnere, raskere, større HD og har usb 3.0

Endret av Ulrik91
Lenke til kommentar

Jeg endte opp med denne:

http://www.dustinhome.no/product/5010596999

Problemet er bare det at bildet på den var så tragisk dårlig at jeg leverte den tilbake. Det var så pikselete som fy! Jeg trodde først det var en driverfeil eller lignende, men det var det vist ikke, bare fantastisk dårlig oppløsning. Nå har jeg en Acer Ferrari one (11") som har oppløsning på 1366 x 768 og den er jeg ganske fornøyd med. Den nye har samme oppløsninga (og det har nesten alle andre laptopper i samme størrelsen). Er det oppløsinga som gjør kvaliteten? Blei litt forvirra nå. :hmm:

men da starter jeg på "scratch" igjen og trenger forslag til en ny pc. Jeg syns nå forslaget til Antec900 ser bra ut (foruten om skjermoppløsninga på 1366 x 768 som vil gjøre den utrolig pikslete siden jeg syntes den oppløsninga var pixlete på en 13.3" ikke sant?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...