Impish Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Er endelig ferdig med den ekle bøtta fra PF, og i jakten på et nytt og bedre proteinpulver spør jeg dere: Hva bør jeg velge av ON 100 % Whey Gold, og Dalblads three in one? Jeg er ute etter to ting: protein av god kvalitet, og god smak (dette er tross alt noe man dytter i seg flere ganger om dagen). Pris er uvesentlig. Etter å ha fått flere anbefalinger fra folk jeg anser som erfarne på området er det disse to jeg står igjen med... Ønsker i tillegg anbefalinger på produkt jeg kan bruke på kveldstid (med kasein) - igjen, som smaker godt. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Begge er gode produkter, og smak er individuelt. Vanskelig for andre å ta beslutninger for eg utover å si "jeg liker x". Prøv begge? Jeg kan kjøpe den du ikke liker av deg Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Vis smak er veldig viktig for deg så har nordic nutrition et godt tilbud på whey gourme. http://www.nordicnutrition.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_kid=490186&b_id=986604 Lenke til kommentar
Impish Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Takk for svar Mulig jeg bestiller en av hver, du kan godt få kjøpe den jeg ikke liker, hehe... Ser at fitness24.no har tilbud på Dalblads nå. Takk for tips Sandsvei, skal sjekkes ut! Lenke til kommentar
bigbadVuk Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Jeg har kjøpt ONs Kaseinpulver som du finner på gymgrossisten. Den må jeg si smaker godt (sjoko), og har god konsistens. Problemet med hva som smaker "godt" av shaker etc. er hva folk forventer av de. Jeg føler ofte folk som jeg kjenner som vil smake (men ellers ikke bruker de) alltid synes det smaker drit. Men jeg selv vet jo at dette er bra i forhold til hva det er, og at det finnes mye verre der ute. Henta nettopp ONs 100% Whey med Double Rich Chocolate + Rocky Road, så de skal jeg smake på idag/imorra, og da kan jeg komme tilbake og si hva jeg mener om de. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Min erfaring med pulver, som i og for seg er litt begrenset, er at smaken venner man seg til, og etterhvert smaker det faktisk godt. Spesielt med melk. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Lurer på det samme. Har en hel boks med 100% Whey Protein stående (3kg). Har vel ikke tatt mer en 100-150 gram. Smaker helt forferdelig. EDIT: Skrivefeil. Endret 4. august 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Impish Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Fikk ON 100 % Whey Gold i dag, og heldigvis var den ikke så verst! Jeg kjøpte med Extreme Milk Chocolate, og den går ned på høykant. Mulig jeg blir lei etterhvert, men den tid den sorg! bigbadVuk - vil gjerne høre hva du synes om Double Rich Chocolate og ikke minst Rocky Road (er ikke det noe type sjokolade/marshmallows/nøtter tro...), så skriv gjerne en tilbakemelding. Umulig å få bestilt fra fitness24.no sin side, så da spørs det om det blir vanskelig å få tak i Three in one i Norge (siden jeg vil ha med vaniljesmak). Tror jeg skal bestille ONs kasein istedet, siden jeg var så fornøyd med smaken deres på whey i dag. Lenke til kommentar
bigbadVuk Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hei igjen! Hadde glemt at jeg posta her Hmm, nå har jeg fått smakt disse to og Double Rich Chocolate er ganske god. Rocky Road derimot har jeg lest at mange liker (på gymgrossistens sider), men JEG synes den smaker litt for .. hmm kunstig tror jeg blir riktig ord. Så den er jeg ikke veldig begeistra for, mens Double Rich er ganske gode greier. Kaseinen med sjokosmak er jeg fornøyd med! Lenke til kommentar
Impish Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Høres bra ut, da tester jeg kanskje Double Rich Chocolate neste gang! Kasein med vanilje er bestilt. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg syns kasein vanilje smaker oppkast. Og er generelt skeptisk til å høre på hva andre mener om smak, det er folk som liker reke på pizzaen også. Lenke til kommentar
bigbadVuk Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Når vi er inne på det, side-track: Hvis du er i Sverige, eller andre gale land, IKKE bestill pizza med banan, reker og curry. IKKE gjør det. Lenke til kommentar
Impish Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Hehehe, oppkast ja, men det kan bli spennende Banan på pizza er jo godt!! Haha... Reker og curry er jeg derimot mer skeptisk til. Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Synes også ON sin Double Rich Chocolate er ganske god. Jeg gikk fra å ha brukt Nesquik i flere år (ikke for proteinene ) til den, og protein-pulveret er ikke nevneverdig dårligere. Gjorde feilen med å blande det for tynt i begynnelsen, brukte vel en scoop på 5 dl melk, noe som smaker vassent. En scoop på 3 dl melk er perfekt, men det er vel en smakssak. Lenke til kommentar
bigbadVuk Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Jeg har litt problemer med doseringen. Ta kaseinen f.eks, den står det på at inneholder 27 servings. Inne er det jo en scoop, og det står 1 heaping scoop til 3 dl melk/vann (jeg pleier å kjøre 2dl vann 1 dl ekstra lett melk ofte). Nå har jeg brukt den boksen i ca 30 dager og det er sikkert fortsatt en uke igjen i den. 10 serveringer mer enn oppgitt. Og da lurer jeg på om jeg kanskje tar for lite hver gang? Forvirrende. Lenke til kommentar
Impish Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Ja, har lagt merke til det samme selv - med whey da, jeg henter kaseinen på mandag. Men første gangen jeg skulle blande syntes jeg det ble for tynt med det som stod på boksen, så jeg tar ca 10 g mer enn det er i en scoop (1 scoop = 30 g), og blander med 2,5, max 3 dl... (Blander med vann jeg da, pga kaloriene.) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Kan være verdt å ta med i beregningen at melk inneholder kasein i tillegg, så myseprotein blandet i melk kan være bra. Kaloriene øker, men det gjør også proteininnholdet. Så trenger man kanskje ikke like mye shakes. Lenke til kommentar
Impish Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Sant nok, men jeg tar bare en shake om dagen uansett - unntatt på treningsdager, da blir det to. Er ingen storforbruker lenger, har blitt flinkere til å sette sammen måltidene riktig så jeg slipper unna med minst mulig pulver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå