Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Logitech G9x vs Logitech MX518 - gaming

12 stemmer

1. 1. G9x eller MX518, hvis prisen er den samme?

• G9x
      5
    • MX518
      2
    • Begge to er like god
      0
    • Vet ikke/Bryr meg ikke
      5

Anbefalte innlegg

Hei, det ser ut som begge musene koster omtrent like mye på komplett.no

Hvilken bør jeg kjøpe? Jeg bryr meg ikke om ekstrem DPI, jeg vil bare ha en pålitelig og behagelig mus.

Vanligvis ville jeg såklart ha kjøpt MX518, men siden G9x koster like mye akkurat nå...

Hva synes dere? Har hørt at MX518 er mer pålitelig, kan dere bekrefte/avkrefte det?

Endret av Shushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

MX518 er pålitelig som få, G9x vett jeg lite om. Hvilken som er mest behagelig for deg er det vanskelig å svare på.

Lenke til kommentar

Jeg har testa 518 og G9 (G9x tror jeg har litt oppgradert innmat, men samme form). Jeg har middels store hender, og synes G9 musen var forferdelig å spille med. Den blir rett og slett for kort for meg.

Jeg lar som regel fingrene ligge utstrakte på musknappene, dersom du er en av de som spiller med fingrene sammenkrøket (tror det heter claw style) så vil G9 musa passe godt for deg. G9 musen er kortere, og den kjennes litt bredere og mer firkantet ut i hånden. Jeg synes fremdeles 518 er en av de beste musene på markedet, og kjøper den gang på gang ..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har testa 518 og G9 (G9x tror jeg har litt oppgradert innmat, men samme form). Jeg har middels store hender, og synes G9 musen var forferdelig å spille med. Den blir rett og slett for kort for meg.

Jeg lar som regel fingrene ligge utstrakte på musknappene, dersom du er en av de som spiller med fingrene sammenkrøket (tror det heter claw style) så vil G9 musa passe godt for deg. G9 musen er kortere, og den kjennes litt bredere og mer firkantet ut i hånden. Jeg synes fremdeles 518 er en av de beste musene på markedet, og kjøper den gang på gang ..

Jeg har hatt min andel av datamuser, og for meg som har relativt store hender, er det lite som slår muser med formen til MX518 (G5, G700, sistnevnte har jeg nå). Den beste er faktisk Intellimouse 3.0, men den er ut datert til de grader nå.

Lenke til kommentar

jeg er godt fornøyd med min MX518 =)

jeg er høyrehendt: men jeg kunne ha tenkt meg litt mer ergonomisk design på høyresiden av musen.. liksom at musen var litt smalere ala logitech G700

Endret av Shushi
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg har brukt både MX518 og G9x. Og jeg vil si at begge er gode. Men MX518 begynner å bli litt utdatert med tanke på drivere, noe som man kan klage på Logitech for. Men MX518 er en gammel mus, så å forvente at driverene skal være helt nye, er kanskje å forvente litt mye. Jeg har ihvertfall hatt litt problemer med driverne til Windews 7 x64.

Men jeg vil absolutt velge G9x framfor MX518. Jeg føler at jeg har mye mer kontroll med G9x. I tillegg er det merkbart forskjell på presisjon. G9x er helt vidunderlig på de aller fleste overflatene.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt både MX518 og G9x. Og jeg vil si at begge er gode. Men MX518 begynner å bli litt utdatert med tanke på drivere, noe som man kan klage på Logitech for. Men MX518 er en gammel mus, så å forvente at driverene skal være helt nye, er kanskje å forvente litt mye. Jeg har ihvertfall hatt litt problemer med driverne til Windews 7 x64.

Men jeg vil absolutt velge G9x framfor MX518. Jeg føler at jeg har mye mer kontroll med G9x. I tillegg er det merkbart forskjell på presisjon. G9x er helt vidunderlig på de aller fleste overflatene.

les datoene om igjen du, uansett så har MX518 blitt erstatta av G400

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...