Haunts Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Fikk ikke så mye svar i spill delen av diskusjon.no på det her, så da prøver jeg like så godt her. Hei! Jeg skal om ikke alt for lenge flytte til Oslo, hvor jeg blant annet skal studere (kveldstid, 2 ganger i uka), og kommer til å ha mye tid til å jobbe. Har søkt på flere jobber, bl.a. barnehage, hvor jeg vet det er god lønn. Men, så glad i spill som jeg er klarer jeg ikke å komme unna tanken å prøve å jobbe i en spillbutikk. Da har jeg et par spørsmål. Hvor vanskelig er det å få seg jobb i en spillbutikk (Game, Gamestop etc.)? Er lønnen så dårlig som jeg har hørt at den skal være? Er det noe å anbefale i det hele tatt? Har vel og merke lite erfaring med å jobbe i butikk generelt. Men utover det så vet jeg at jeg kan utføre god kundeservice når det kommer til spill generelt. Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
GenerationCraft Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg hadde arbeids uka på Ungdomskolen på Spaceworld, syntes det var dritt kjederlig selv om jeg er overinterisert i spill :/ Utenom det har jeg ikke jobba i spill butikk.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 (endret) Har ikke jobbet i en, men har søkt mye jobb der og tror det er generelt vanskelig å få jobb med mindre man har mye joberfaring. Mitt intrykk er at mange i spesielt spillbutikker blir ansatt gjennom bekjente osv. , noe som irriterer meg grenseløst da servicen er ræva og de gjør ikke det arbeidsgiver sier de vil ha i en stillingsutlysning. "Vi søker folk med ditt og datt i øyet etc." Jobbnorge er bare drit spør du meg. Kan legge til at de fleste spillbutikker jeg er innom, så har de stadig en kompis som de står å snakker om de lvl 80 characterene sine eller annet viss vass, eller går over til butikken på andre siden å snakker med h*n i kassa der mens ingen betjener kassa i spillbutikken. Endret 26. juli 2011 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg vil tippe det er vanskelig å få jobb i en spillbutikk. Tror nok dette er typiske butikker som unge mennesker oppsøker for å levere åpne søknader til relativt ofte. Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Kanskje det er lurt å skrive en dedikert søknad angående kunnskap til blant annet spill og erfaring rundt det generelt da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Kanskje det er lurt å skrive en dedikert søknad angående kunnskap til blant annet spill og erfaring rundt det generelt da? Er ikke det lurt for en hver jobb? å nevne kvalifikasjoner for deg til jobben. Men uansett, så tror jeg ikke søknaden teller noe omtrent, CV'en mer også kaller de deg til intervju og da forteller du nærmest det som står i en søknad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå