Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen låser seg


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en relativt ny maskin med følgende komponenter:

- AMD Phenom II X6 1075T Six Core, 3,0Ghz/3,5GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Boxed ASUS Crosshair IV - Formula, Socket-AM3 AMD 890FX+SB850, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, 3xPCI-Ex(2.0)x16
- 2st Corsair XMS3 DHX DDR3 1333MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Intel i5/i7 and AMD Phenom
- NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
- Windows 7 (6.1), SP1, Build 7601 64-bit
- Chieftech Nitro Series BPS-650C 650W PSU
- OCZ Vertex 3 SATA III 2.5" SSD 120 Gb

Har problemer med at systemet fryser ca. 1-2 ganger per dag. Det skjer både under høy belastning (spill o.l.) og ved vanlig, mindre krevende bruk.

 

Det som helt konkret skjer er at én tilfeldig applikasjon "låser seg" - svarer ikke -, mens andre programmer fortsetter å kjøre. Etter ca 30 sekunder kommer det opp at "Microsoft Windows svarer ikke" og jeg må fysisk skru av/på maskinen igjen. Når maskinen er skrudd på igjen, er tastaturet koblet ut og jeg må koble USB-kabelen fra/til igjen for at tastaturet skal virke.

 

Jeg har satt RAM-timings manuelt til 9-9-9-24 og har prøvd å endre spenningen til 1.6 V og 1.65 V. Jeg har ikke så veldig mye peiling på data, men det var noen som sa at dette kanskje kunne hjelpe i mitt tilfelle. Endring til 1.6 V hjalp ikke, og jeg har nå justert den til 1.65 V (for tidlig å si om dette har noe virkning).

 

Hva kan dette skyldes?

 

takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...