Singularitet Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Hei. Har tenkt til å kjøpe/oppgradere til Win7 fra XP. Har kikka i prisguiden og har nå blitt usikker på hva som bør kjøpes. Alt 1= Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk OEM Alt 2= Microsoft Windows 7 Home Premium Norsk Fullversjon Alt 3= Oppgradering lastet ned fra MS Skal ha Norsk språk og 64bits. Lenke til kommentar
GenerationCraft Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 (endret) Er ingen ekspert, men jeg har hørt at du må skaffe deg Vista først, så kan du oppgradere til win 7. Ønsker du å gå fra xp til win 7 må du gjøre en såkalt ren instalasjon. Som vil si at alt du har på pcen blir fjernet. Håper dette er nyttig informasjon Endret 25. juli 2011 av GenerationCraft Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Vista trenger man ikke har jeg funnet ut, men man må installere alle andre program på nytt. Lenke til kommentar
GenerationCraft Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Vista trenger man ikke har jeg funnet ut, men man må installere alle andre program på nytt. Hehe, les posten min på nytt:) Endra den bare et par minutter etter jeg hadde postet den. Men du snakka jo teknisk sett å oppgradere den og trodde du hadde tenkt til å bare oppgradere uten å fjerne alt:) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Du kan ikke oppgradere fra XP til Windows 7, men må gjøre en full installasjon. Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 ikke helt, en kan kjøpe en oppgradering, som virker billigere enn å å kjøpe en fullversjon, men hva er forskjellen på dem alternativene jeg har satt opp?? Ene alternativet er som sagt Fullversjon(Ganske dyr) så er det en oppgradering(ikke fullt så dyr) og til slutt ett alternativ som ikke er nevnt som oppgradering eller fullversjon. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Oppgradering er det rimligste. Men husk da neste gang må du installere XP først, også formattere og installere windows 7, så du kan like godt velge fullversjonen hvis du foretekker det litt enklere. Husk det er viktig å ikke restarte maskinen før du har hatt windows 7 installert på maskinen eller må man begynne fra start. Men det er mulig med en hack og få aktivert uten windows retail lisens. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Velger du OEM må du kjøpe nytt lisens hvis du bytter hovedkort, så da bør du være rimlig sikker på du ikke ønsker å oppgradere hvis du vurderer oem lisens. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Men husk da neste gang må du installere XP først, også formattere og installere windows 7 ... Dette er ikke riktig. Man må skille mellom det å kjøpe/bruke en oppgraderings lisens og det å oppgradere en eksisterende Windows installasjon. Det er to helt forskjellige ting. En oppgraderings lisens kan brukes på en helt blank disk, det er ikke noe problem. Men å oppgradere fra XP til Win7 er ikke mulig. Man må installere helt på nytt. Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) om jeg må gjøre det på ene eller andre måten spiller liten rolle, skal ha det på en ny hdd uansett. Alle dokumenter/filer har jeg på en egen server. Takker for gode svar. da får jeg krabbe inn i tenkeboksen litt... Endret 26. juli 2011 av Singularitet Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Dersom du ikke har tenkt til å gjøre store endringer i maskinvaren på et senere tidspunkt, eller ønsker å flytte over lisensen til en ny maskin senere, så kan du velge OEM-versjonen. Den er rimligst, men låser seg til maskinvaren den er installert på. Kjøper du retail-versjonen kan du gjøre dette, men den er noe dyrere. I tillegg har du krav på svært lite support fra MS om du har en OEM-versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå