Wataboy Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 På AS SSD får jeg som deg med intel sin sata6 port. ca 230 r\w Men når tester i ATTO så får jeg 510++ (husker ikke eksakt) Noe som stemmer oki. Det viktigste for meg var stabiliteten. Når jeg instalerte på nytt på Marvelporten så fikk jeg ofte\hele tiden problemer når reboot etter update av win etc. Som når den skal loade inn Win så bare sto den der uten noe skjedde når "logoen" skulle komme frem i win7 oppstart. Så force reboot og den oppdaterte som skulle og sånn. Veldig slitsomt. Ingen BSOD, men håpløse dagligdagsbruk forhold (om det gir noen mening) Har lest flere som sier at ytelsen faktisk går ned med RST driverne i forhold til microsoft sin ACHI driver. Merkelig. Men for meg funker det ihvertfall uten BSOD grunnet SSD min ihvertfall. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 På AS SSD får jeg som deg med intel sin sata6 port. ca 230 r\w Men når tester i ATTO så får jeg 510++ (husker ikke eksakt) Noe som stemmer oki. Det er dette som irriterer meg, har en vertex2 på sata2 og får 250 r\w og det samme får jeg med agility3 på sata2. Men på sata3 får jeg max 250w og 400r i ATTO. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Da har jeg også fått prøvd ASUS U3S6 kontroller kort og fikk selvfølgelig samme restultat. Da må jeg prøve meg på et INTEL kontroller kort siden alle tester er prøvd med det og fått over 500mb/s. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Huttetu, Vertex2 fikk 292 poeng og Agility3 fikk 222 poeng i AS SSD. Intel kontroller kort koster ca 1500kr og oppover, så nå gir jeg opp. !!! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Huttetu, Vertex2 fikk 292 poeng og Agility3 fikk 222 poeng i AS SSD. Intel kontroller kort koster ca 1500kr og oppover, så nå gir jeg opp. !!! Løsning: Plugg begge SSDene i Intel Storage Controlleren. Nyt god ytelse uten problemer med Marvell-tullet, ikke bekymre deg. EDIT: Med Intel-kontrolleren mener jeg en av dine 6 SATA3GBPS-porter. Endret 11. august 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Det ble til slutt Intel kontrolleren med Sata2, men i AS SSD får ca 200poeng for agility3 og med vertex2 får ca 300, er det så store forskjeller mellom dem? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Det ble til slutt Intel kontrolleren med Sata2, men i AS SSD får ca 200poeng for agility3 og med vertex2 får ca 300, er det så store forskjeller mellom dem? Kvaliteten på Vertex 2 sitt NAND er bedre. Videre har Vertex 2 flere NAND-brikker å dele arbeidet ut over, og de gamle Vertex 2/Sandforce 12xx-modellene har faktisk gjort det bedre ved lave QDs (kølengder) enn de nyere Sandforce 2xxx-modellene. Alt i alt var Sandforce 12xx-SSDene en suksess, mens siste generasjon Sandforce har vært litt mer sketchy. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Det ble til slutt Intel kontrolleren med Sata2, men i AS SSD får ca 200poeng for agility3 og med vertex2 får ca 300, er det så store forskjeller mellom dem? Kvaliteten på Vertex 2 sitt NAND er bedre. Videre har Vertex 2 flere NAND-brikker å dele arbeidet ut over, og de gamle Vertex 2/Sandforce 12xx-modellene har faktisk gjort det bedre ved lave QDs (kølengder) enn de nyere Sandforce 2xxx-modellene. Alt i alt var Sandforce 12xx-SSDene en suksess, mens siste generasjon Sandforce har vært litt mer sketchy. Takk for innholdsrikt svar, da bytter jeg vertex2 til OS disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå