Gå til innhold

Får man plasser ved siden av hverandre ved innsjekking sammen?

Anbefalte innlegg

Søkte, men fant ikke noe umiddelbart.

Det jeg lurer på er om en gjeng på 7stk, fordelt på 2 bestillinger får seter sammen på flyet om de sjekker inn samtidig? Evt om man kan be om det i skranken/automaten ved innsjekking? Eller må vi bruke et par tusen på å forhåndsbestille de setene vi vil på nettet først?

EDIT: Flyselskapet er SAS.

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, høres bra ut! Men om man gjør det på internett koster det fort 150kr per pers, hver vei så vidt jeg ser? ;)

Mvh Olav B, G ;)

Trodde ikke at SAS tok kr 150 for setereservasjon på interbett, men mulig det er feil...

En stund siden jeg sist valgte sete hos SAS.

Lenke til kommentar

Dette er charter. Jeg har klikket meg videre på de linkene jeg har funnet om setereservasjon på hjemmesidene deres, og eneste jeg har kommet frem til er en der det koster 150kr per pers for vanlige seter, og 300 for de nær nødutgangene(god benplass). Om det er noen andre steder jeg kan reservere gratis ville jeg satt stor pris på en link! :)

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar

Så lenge ingen andre har sjekket inn før dere og dermed fått tildelt plass, så er det bare å be om å få sitte sammen. Med mindre personen i skranken er vanskelig, så får dere sitte sammen.

Og nei, du kan nok ikke reservere flyseter gratis på nett dersom flyselskapet sier at det koster. Da må du vente til du skal sjekke inn og huske på å være tidlig ute, før de andre. Men du har likevel ingen garanti, for alle andre kan ha sjekket inn på nett.

Lenke til kommentar

Reiste med SAS charter fra Gardermoen forrige uke, da var det ikke mulig å sjekke inn i skranken overhodet. Alle måtte benytte innsjekkingsautomatene og merke sin egen bagasje. Det var heller ikke mulig å velge sete, man måtte pent sitte der man ble anvist plass av systemet.

Går ut fra at det ligger logikk i systemet for å plassere folk sammen om de sjekker inn med samme bookingnummer, men om dere har separate bestillinger er det vel tvilsomt om det går å gjøre noe, bortsett fra å reservere seter på nett og betale det det koster.

Lenke til kommentar

Så lenge ingen andre har sjekket inn før dere og dermed fått tildelt plass, så er det bare å be om å få sitte sammen. Med mindre personen i skranken er vanskelig, så får dere sitte sammen.

Og nei, du kan nok ikke reservere flyseter gratis på nett dersom flyselskapet sier at det koster. Da må du vente til du skal sjekke inn og huske på å være tidlig ute, før de andre. Men du har likevel ingen garanti, for alle andre kan ha sjekket inn på nett.

Reiste med SAS charter fra Gardermoen forrige uke, da var det ikke mulig å sjekke inn i skranken overhodet. Alle måtte benytte innsjekkingsautomatene og merke sin egen bagasje. Det var heller ikke mulig å velge sete, man måtte pent sitte der man ble anvist plass av systemet.

Går ut fra at det ligger logikk i systemet for å plassere folk sammen om de sjekker inn med samme bookingnummer, men om dere har separate bestillinger er det vel tvilsomt om det går å gjøre noe, bortsett fra å reservere seter på nett og betale det det koster.

Alle blir forhåndsseatet på charterfly så den i skranken får desverre ikke endret noe.. som du sier det er kun automat innsjekk på charter, så man får desverre ikke brukt internett til å sjekke inn.. men systemet vil mest sannsynligvis sette hver bestilling sammen..

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med SAS, men på charterturer får man stort sett sitte sammen med de som bestilte turen sammen. Man får ikke velge sete ved innsjekking da dette allerede er lagt inn i systemet blant annet på grunn av at noen har forhåndsbestilt varer som ligger klar i setet når de kommer ombord. Vil man ha spesielle plasser må man betale for det og bestille endel dager før avgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...