Muggkaare Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Faens idiotisk å klage over at gamer.no har artikler skrevet på et offisielt norsk skriftspråk. 7 Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Vil heller si det er idiotisk av dem å skrive på nynorsk da flertallet ser ut til å ønske bokmål. Endret 1. august 2011 av Scorpion88 7 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Om du hater nynorsk så høyt er det bare å slutte å lese alle de gode artiklene som er skrevet på nynorsk, verre er det faktisk ikke =) Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Ikke vær redd, jeg har sluttet. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Så hva klager du over da? =) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Vi klager fordi vi ikke liker det. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 At han velger å ikke lese dem :!: Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 At han velger å ikke lese dem Jupp, må jo være derfor.. Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Så hva klager du over da? =) At de ikke skriver bokmål. Har du ikke fått med deg hva denne tråden handler om? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Om du hater nynorsk så høyt er det bare å slutte å lese alle de gode artiklene som er skrevet på nynorsk, verre er det faktisk ikke =) Det er det jeg ser på som hovedproblemet med å skrive nynorsk. Alle har en terskel for å lese en artikkel, en kombinasjon av hvor mye interesse temaet vekker, og terskelen for å lese artikkelen. For snittet skaper nynorsk en høyere terskel. Man sørger mao for at færre leser artikkelen. Derfor mener jeg rent personlig at det ikke er en god ide. Redaksjonen står selvfølgelig fritt til å skrive som de selv vil, på aserbadjansk for den saks skyld. AtW 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Muggkaare Skrevet 1. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2011 Vil heller si det er idiotisk av dem å skrive på nynorsk da flertallet ser ut til å ønske bokmål. Flertallet vil sikkert ha flere artikler om Call of Duty istedenfor anmeldelse av From Dust også. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lord Britishface Skrevet 1. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2011 Selv kan jeg ikke annet enn være 100% for artikler på nynorsk, ikke fordi jeg synes det er penere eller bedre enn bokmål, men fordi det gjør det enklere å identifisere de trangsynte tullingene på forumet. 13 Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Vil heller si det er idiotisk av dem å skrive på nynorsk da flertallet ser ut til å ønske bokmål. Flertallet vil sikkert ha flere artikler om Call of Duty istedenfor anmeldelse av From Dust også. Tror jeg også^^ Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det var da voldsomt til syting. Dere har vel ikke noe problem med å lese artikler på engelsk, så da må dere vel klare litt nynorsk! Blir litt lei av alle griningen når det gjelder nynorsk i skole. Spesielt latterlig blir det når prominente Høyre-politikere gjør det tydelig at for dem er sidemål=nynorsk. Det virker som de har fullstendig glemt at på vestlandet så er det bokmål som er sidemålet. Og de kan vel ikke bare la sidemål være valgfritt der sidemålet er nynorsk? Så langt har de vel ikke tenkt. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det var da voldsomt til syting. Dere har vel ikke noe problem med å lese artikler på engelsk, så da må dere vel klare litt nynorsk! Blir litt lei av alle griningen når det gjelder nynorsk i skole. Spesielt latterlig blir det når prominente Høyre-politikere gjør det tydelig at for dem er sidemål=nynorsk. Det virker som de har fullstendig glemt at på vestlandet så er det bokmål som er sidemålet. Og de kan vel ikke bare la sidemål være valgfritt der sidemålet er nynorsk? Så langt har de vel ikke tenkt. Hvorfor ikke? Greit for meg om folk ikke vil lære bokmål. Ellers synes jeg det er litt dårlig diskusjonsteknikk å kalle det syting. Faktum er at for svært mange er nynorsk mer tungt å lese enn bokmål, og i mange tilfeller også enn engelsk. Det gjør terskelen for å lese teksten høyere. Er det syting å påpeke det? AtW Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Personlig syns jeg vi at vi kunne fjernet bokmålet totalt. Er så kjedelig å lese. 1 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Personlig syns jeg vi at vi kunne fjernet nynorsken totalt. Er så kjedelig å lese. 2 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Du ser altså bare hvor tåpelig argumentet er når det ikke blir brukt i din favør? Ærlig av deg, i det minste. 3 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Syns ikke argumentet var tåpelig, men innlegget ditt derimot Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Det var da voldsomt til syting. Dere har vel ikke noe problem med å lese artikler på engelsk, så da må dere vel klare litt nynorsk! Blir litt lei av alle griningen når det gjelder nynorsk i skole. Spesielt latterlig blir det når prominente Høyre-politikere gjør det tydelig at for dem er sidemål=nynorsk. Det virker som de har fullstendig glemt at på vestlandet så er det bokmål som er sidemålet. Og de kan vel ikke bare la sidemål være valgfritt der sidemålet er nynorsk? Så langt har de vel ikke tenkt. Hvorfor ikke? Greit for meg om folk ikke vil lære bokmål. Ellers synes jeg det er litt dårlig diskusjonsteknikk å kalle det syting. Faktum er at for svært mange er nynorsk mer tungt å lese enn bokmål, og i mange tilfeller også enn engelsk. Det gjør terskelen for å lese teksten høyere. Er det syting å påpeke det? AtW Hvorfor ikke hva da? At bare nynorsk skal være valgfritt i skolen? Det er bare latterlig og tullete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå