Woodoo Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg kjøpte meg et nytt hovedkort og ny prosessor her om dagen, nå mangler jeg bare minne. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe PC3200 minne, men da jeg leste gjennom manualen til hovedkortet kom jeg over denne beskjeden: Note: PC3200 (DDR400) maximum 2 banks only. Hva vil det si? Er det ikke 2 "banks" på hver minne-slot? Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 tror det er att du kan bare bruke 2 ddr 400 samtidig men 3-4 mindre raskere/bedre jeg kan bare bruke2 ddr 400 men 4 ddr mindre Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg tror det betyr at du kan ha max 2. PC3200 (DDR400)brikker??? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg kjøpte meg et nytt hovedkort og ny prosessor her om dagen, nå mangler jeg bare minne. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe PC3200 minne, men da jeg leste gjennom manualen til hovedkortet kom jeg over denne beskjeden: Note: PC3200 (DDR400) maximum 2 banks only. Hva vil det si? Er det ikke 2 "banks" på hver minne-slot? Høres ut som et KT400-kort... En "bank" er en side med minnebrikker på en minnemodul kort forklart. Har minnemodulen du bruker minnebrikker på begge sider har den to "minnebanker" (dual-sided). Poenget her er at det ikke begrenses av antall minnemoduler, men hvor mange minnebanker. Dvs at man kan bruke to minnemoduler hvis begge er single-sided, men bare én dual-sided modul. Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Det betyr vel at om du har flere enn to minnebrikker så kan du kjøre på maks 333. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 du kan kun bruke ddr 400 minne på 2 av minne slottene det er normalt 3-4 minne slotter på et hk Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 du kan kun bruke ddr 400 minne på 2 av minne slottene det er normalt 3-4 minne slotter på et hk Feil. Se mitt innlegg over. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 hvis du skal bruke pc 3200 minne,kan du bare bruke max to slott selv om det er 1 eller 2 banks. så 2 banks har jo mere minne enn 1 banks. så du kan bruke både 1 og 2 banks så lenge du ikke bruker mere enn 2 slott.en rambrikke kan ha ram på begge sider.noen har bare på den ene siden,alt etter hvor mye ram der er på den. ble kansje litt dumt forklart,men hvis du fårstår det så.... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 hvis du skal bruke pc 3200 minne,kan du bare bruke max to slott selv om det er 1 eller 2 banks.så 2 banks har jo mere minne enn 1 banks. så du kan bruke både 1 og 2 banks så lenge du ikke bruker mere enn 2 slott.en rambrikke kan ha ram på begge sider.noen har bare på den ene siden,alt etter hvor mye ram der er på den. ble kansje litt dumt forklart,men hvis du fårstår det så.... Har du to minnebrikker som er dual-bank kan man ikke bruke det på et kort som kun støtter 2 banker. 2+2 != 2 Som sagt før: Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom banks og slot. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Hvordan kan jeg vite om brikken har minne på begge sider? Det skjer vel ikke noe alvorlig feil hvis jeg installerer PC3200 minne på 3 minnebanker, bortsett fra at den tredje ikke får full hastighet? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvordan kan jeg vite om brikken har minne på begge sider?Det skjer vel ikke noe alvorlig feil hvis jeg installerer PC3200 minne på 3 minnebanker, bortsett fra at den tredje ikke får full hastighet? Minne med 3 minnebanker tror jeg ikke eksisterer (?) Uansett hvis du setter i DDR400-minne (og kjører det på DDR400-hastighet) som overstiger 2 minnebanker på et kort som ikke støtter mer vil du høyst sannsynlig få et ustabilt system. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 hvis du skal bruke pc 3200 minne,kan du bare bruke max to slott selv om det er 1 eller 2 banks.så 2 banks har jo mere minne enn 1 banks. så du kan bruke både 1 og 2 banks så lenge du ikke bruker mere enn 2 slott.en rambrikke kan ha ram på begge sider.noen har bare på den ene siden,alt etter hvor mye ram der er på den. ble kansje litt dumt forklart,men hvis du fårstår det så.... Har du to minnebrikker som er dual-bank kan man ikke bruke det på et kort som kun støtter 2 banker. 2+2 != 2 Som sagt før: Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom banks og slot. ok..viste ikke det takk for at du rettet på meg man lærer alltid noe når du er i nærheten Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Hvis jeg installerer PC3200 minne på 2 minnebanker, går det da an å sette inn PC2700 minne på de resterende bankene, eller blir det ustabilt da også? Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvis du setter inn en pc2700 brikke vil alle kjøre på pc2700 hastighet Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvis jeg installerer PC3200 minne på 2 minnebanker, går det da an å sette inn PC2700 minne på de resterende bankene, eller blir det ustabilt da også? Det vil gå greit, men minnet vil da trolig gå på PC2700-hastighet. Husk usansett at man kan klokke ned PC3200-minnet til PC2700-hastighet og på den måten kunne bruke mer enn to minnebanker. Hva slags CPU og HK er dette snakk om forresten? Det du sier skulle tilsi et KT400-kort. Hvis så er tilfellet vil du ikke tjene på å kjøre minnehastigheten på DDR400 (PC3200), men DDR333 vil faktisk være raskere. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Hovedkortet er MSI 746F Ultra og prosessoren er AMD AthlonXP 2700+. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hovedkortet er MSI 746F Ultra og prosessoren er AMD AthlonXP 2700+. Der ble det bekreftet: Å kjøre DDR400 på det hovedkortet er det samme som å sette ned ytelsen i forhold til å køre DDR333-hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå