alex168 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg har tenkt å kjøpe 3650 eller T610 men vet ikke hvilken av dem Grunnen til å kjøpe 3650 er i så fall de gode bildene og video opptak, og t610 pga fint design og ikke så stor og masse for pengene. Jeg lurer på om det går ann at Nokia 3650 og T610 kan kommunisere via bluetooth, slik at jeg kan sende bilder og stuff mellom de to ? Og går det ann å spille sammen via bluetooth, fordi jeg har sett to stk med 3650 gjøre det (2player @ Snake II) Også lurer jeg på hvor mange blilder det er plass til i topp oppløsning på T610 vs. 3650 (eventuelt hvis man sletter alt som ligger inne ifra før) ? Lurer også på hvor mange notater og slik man kan ha inne ? (på t610) Vil også høre hva dere mener om disse to mobilene, possetive og negative ting om begge to. Er så utrolig i tvil mellom disse to mobilene Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg lurer på om det går ann at Nokia 3650 og T610 kan kommunisere via bluetooth, slik at jeg kan sende bilder og stuff mellom de to ? Og går det ann å spille sammen via bluetooth, fordi jeg har sett to stk med 3650 gjøre det (2player @ Snake II) kommunisering går fint, det er ikke noe problem å sende over bilder, kontakter og annet dilldall. spilling mellom to forskjellige mobiler, derimot, er jeg litt i tvil. Også lurer jeg på hvor mange blilder det er plass til i topp oppløsning på T610 vs. 3650 (eventuelt hvis man sletter alt som ligger inne ifra før) ? kjøper du 3650, kan du like godt kjøpe et 128mb mmc-kort til 450kr. har et slikt selv, og har plass til 2000+ bilder. du vil mest sannsynlig bruke størsteparten av minnet på spill og programmer. Vil også høre hva dere mener om disse to mobilene, possetive og negative ting om begge to. er strålende fornøyd med min 3650, og hadde valgt den hvis jeg tilfeldigvis skulle få én av de to telefonene gratis. det postitive er stor fargeskjerm, plass til et vell av spill, programmer, og gameboy-emulator. lyden er heller ikke noe å fnyse av, og med litt komprimering, får du lett en helaftens film inn på minnekortet. sms-skriving går også ganske fort og greit, har selv 300+ meldinger i inbox'en, uten at det tar lengre tid å gå inn i den av den grunn (noe jeg irriterte meg grønn over med t68i'en jeg hadde før). det eneste negative må være tastaturet, som du bruker et par uker på å venne deg til. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg sier det igjen: Det som gjør at 3650 rocker, er operativsystemet den kjører som gjør det mulig å installere masse programmer som gjør at andre telefoner virker ribbet av funksjoner. Og nei, java egner seg kun til spill (og er allikevel ikke i nærheten av det du får på symbian telefoner). Men hvis ikke du syntes muligheten for å installere programmer og stuff på mobilen er så interessant, ville jeg tatt T610. Btw, jeg synes tastaturet på 3650 går helt greit å bruke. Lenke til kommentar
3650 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg var veldig skeptisk til tastaturet til N 3650 før jeg kjøpte den, men nå skriver jeg faktisk fortere på N3650 enn det jeg gjør med f.eks Samsung T100 eller SE T610!!! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg var veldig skeptisk til tastaturet til N 3650 før jeg kjøpte den, men nå skriver jeg faktisk fortere på N3650 enn det jeg gjør med f.eks Samsung T100 eller SE T610!!! Fra min mening går det ikke ann å sammenligne disse to telefonene! Klart at N3650 slår t610 langt ned i støvlene! Dette spillet er det feteste av de alle! http://www.xengames.com/productssyms60.htm virkelig godt 3d spill! For meg ville det var ganske kjedelig å hatt en annen telefon som ikke har symbian OS Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 3650 er helt klart best av de, men t610 er veldig veldig mye mindre noe som kansje er fordel vis du pleier å ha mobilen i bukselomma.. Lenke til kommentar
alex168 Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Hmm.... Er det noen som vet om hvor jeg kan se bilder som er tatt med Sony Ericcson T610 så jeg kan se kvaliteten... (url plz?) Og komprimere en helaftens film inn på 3650, hmm, den var vel litt drøy, eller hva ? Jeg vil se bilder tatt med 3650 Vs. T610... Plz gi meg url... Og det med at skjermen er stor er sant @ 3650, men den er litt svak og det er jo kun 4000 farger... Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Dette bildet er tatt i beste oppløsning på T610. Lenke til kommentar
mobiltelefon Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 ikke sammenlign 3650 med t610, skal du ha noe spennende , noe du kan utvikle så er 3650 den ultimate devicen, t610 har design , tradisjonelt tastatur, mulighte for flere bluetoothprofiler... men 3650 er noe eget, minnebrikke, ekstra kameralinse, skjermen(!) digitale pennen, ekstra programvare osv... , rest my case... Lenke til kommentar
alex168 Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Takker for så rask respons, det var bare snakk om minutter Men plz legg inn flere bilder og skriv hvilken mob de er tatt med Kom enda med possetive og negative ting... Diskusjonen er ikke ferdig enda... Vi skal ha en vinner og en taper (3650 vs. t610) Lenke til kommentar
ponke Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Når N6600 kommer skal jeg også ha meg en telefon fra Nokia med Symbian OS. P800 er for stor og N3650 har for dårlig skjerm (i forhold til T610/andre 65k mobiler) og et normsprekkende tastatur (sikkert greit etter en stund). Men jeg gleder meg sinnsvakt til N6600 Andre som føler det sånn? Noen med 3650 som hopper rett over til N6600 når den kommer? Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
alex168 Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 ikke sammenlign 3650 med t610, skal du ha noe spennende , noe du kan utvikle så er 3650 den ultimate devicen, t610 har design , tradisjonelt tastatur, mulighte for flere bluetoothprofiler... men 3650 er noe eget, minnebrikke, ekstra kameralinse, skjermen(!)digitale pennen, ekstra programvare osv... , rest my case... Hva mener du med utvikle ? Er det noe som ikke er mulig med T610 ? Og det er så kjipt at 3650 er som en murstein, det er akkuratt som vi går 5 år tilbake i mobil verden hvis ikke mere og den ser jo ut som et leketøy :oops: Fatter ikke hva du mener med at den er mere spennende og at du kan utvikle, hva kan du utvikle, og er dette ikke mulig overhode med t610 ? Lenke til kommentar
mobiltelefon Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 ikke sammenlign 3650 med t610, skal du ha noe spennende , noe du kan utvikle så er 3650 den ultimate devicen, t610 har design , tradisjonelt tastatur, mulighte for flere bluetoothprofiler... men 3650 er noe eget, minnebrikke, ekstra kameralinse, skjermen(!)digitale pennen, ekstra programvare osv... , rest my case... Hva mener du med utvikle ? Er det noe som ikke er mulig med T610 ? Og det er så kjipt at 3650 er som en murstein, det er akkuratt som vi går 5 år tilbake i mobil verden hvis ikke mere og den ser jo ut som et leketøy :oops: Fatter ikke hva du mener med at den er mere spennende og at du kan utvikle, hva kan du utvikle, og er dette ikke mulig overhode med t610 ? 1: t610 har ikke mulighet for ekstern minnebrikke, mao små muligheter for avanserte aplikasjioner, 2: t610'n umulig å se skjerm i dagslys om du da ikke kjører på den lyseste kontrasten 3: Egentlig så vil jeg ha annen standard enn mmc brikke, gjerne type brikke som p800 har der man kan kjøre tunge apps uten at det påvriker telfonen 4:3650'n kan ikke sammenlignes med t610; t610 er for de som trenger avanserte kontor bruk, mao det kommer an på hva du skal bnruke den til.. 5: mp3 spiller muligheter, 6:minnebrikke gir større mulighter Lenke til kommentar
alex168 Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 1: t610 har ikke mulighet for ekstern minnebrikke, mao små muligheter for avanserte aplikasjioner, 2: t610'n umulig å se skjerm i dagslys om du da ikke kjører på den lyseste kontrasten 3: Egentlig så vil jeg ha annen standard enn mmc brikke, gjerne type brikke som p800 har der man kan kjøre tunge apps uten at det påvriker telfonen 4:3650'n kan ikke sammenlignes med t610; t610 er for de som trenger avanserte kontor bruk, mao det kommer an på hva du skal bnruke den til.. 5: mp3 spiller muligheter, 6:minnebrikke gir større mulighte Kan man ikke legge inn apps på T610 ? Og hva menes med : mp3 spiller muligheter? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Kan man ikke legge inn apps på T610 ? Og hva menes med : mp3 spiller muligheter? ikke like mange som 3650 kan. 3650 spiller mp3'er.. og, som tidligere nevnt, filmer. Lenke til kommentar
cnil Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg kan like godt hive meg på denne diskusjoen jeg også, det er jo nå den begynner å bli bra. Nokia 3650 versus SonyEricsson T610 er blitt til en klassiker, og jeg - personlig - tror ikke det finnes noe endelig svar på hvilken mobil som er den beste. Det blir liksom litt som krigen i midtøsten - ingen forstår den store forskjellen på partene før man er så inni situasjonen at begge virker like gode... Jeg skal ærlig innrømme at da jeg skulle skaffe meg en ny mobil, streifet tankene mine mang en gang innom nokia mursteinen med alle funksjonene, nemlig 3650. Jeg kan her og nå faktisk si at hvis telefonen hadde hatt et mer normalt og anonymt utseende hadde det hvert 3650 jeg holdt i handa mi nå, og ikke en T610. Det skal sies at jeg - i motsetning til mange andre - ikke er fan av operativsystemene som har kommet ut til mobiler ennå, og synes både SymbianOS og Windows CE ikke får komme til sin fulle rett med dagens teknologi. For meg er det ennå ikke noe poeng å kunne laste ned mange spill og programmer, når telefonen min bare brukes til å ringe med og skrive sms. Men, la oss nå glemme mine private meninger om Symbian, og heller sette disse telefonene opp mot hverandre: Den absolutt største fordelen med Nokia 3650 etter min mening er muligheten for utvidelse av minne med hjelp av multi media kort. Dette gjør at man kan lagre utrolige mengder bilder, videoklipp og musikk eller hva det skulle være i en helt annen dimensjon i forhold til de fleste andre mobiler. I tillegg til mmc-slot har N3650 bluetooth, infrarød, bra display, kamera og mulighet for nedlasting av mange program og spill som er fordeler for mange. En meget god telefon på papiret, og egentlig også i praksis. Men så er det dette med utseende og størrelsen som trekker ned hos meg og mange andre. Sony Ericsson hadde nok en tøff jobb med å infri alle forventningene de hadde i forbindelse med å lage en oppfølger til T68i, som er tidenes mest solgt SonyEricsson telefon (en annen sak er jo at akkurat det ikke skulle så mye til). T68/T68i var den beste telefonen på det nordiske markedet i vel 2 år, som kunne vise til en så og si grei pris. Da presentasjonen av T610 på (rett meg hvis jeg tar feil) Cebit for en stund siden fikk telefonen enorm oppmerksomhet. Og når den så ble lagt ut for salg ble den revet ut av hyllene. T610 har det meste av funksjoner som bluetooth, infrarød, polyfoniske 32-kanalers ringetoner, 65k farger i displayet og kamera som alt var satt inn i et lite, tidsriktig (design er smaksak) aluminiumsdeksel. Heftig. Jeg drømmer meg litt vekk når jeg skriver her, så dette ble vel kanskje egentlig ikke noen oppklaring på noen måte, men det var verdt ett forsøk. Jeg - og mange andre -har kjøpt T610 - og er fornøyd. Mange har kjøpt 3650 og er fornøyde. Men det er ikke noe videre pluss å ha en nokia i 3xxx serien - etter min mening. Lenke til kommentar
alex168 Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Alt du skrev der vet jeg allerede Hehe... Og jeg vet enda ikke hvilken jeg vil investere mine penger i... Noen som kan overtale meg om å kjøpe 3650 eller t610 ? Plz prøv Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Noen som kan overtale meg om å kjøpe 3650 eller t610 ? Plz prøv kjøp 3650, ellers får du deg en på snuten! *hytte med neven* hjalp det? Lenke til kommentar
mobiltelefon Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 kommer an på hva du skal bruke det til, hvis du fortsatt er usikker etter de punktene som har kommet fram bør du holde de til den telefonen du har.. eller selv er min favoritt siemens s55 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå