agrimsrud Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Hvis du tenker på webhotell? Bruker domeneshop. Domeneshop har flere webhotellpakker. Om du har Mini-pakken, så har du ikke støtte for PHP, og kan heller ikke bruke Wordpress, Joomla, Drupal eller lignende CMS eller bloggingsystemer. Noe du kan gjøre er å skaffe deg Dreamweaver eller et annet WYSIWYG-program (Google WYSIWYG HTML editor) som kan lette arbeidet i begynnelsen. Disse lar deg endre den synlige biten av websiden, og genererer koden for deg. De gir ofte rotete kode og dårlig nettleserstøtte, men kan være greit å bruke i starten. Lykke til! Endret 27. juli 2011 av agrimsrud Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Noe du kan gjøre er å skaffe deg Dreamweaver eller et annet WYSIWYG-program (Google WYSIWYG HTML editor) som kan lette arbeidet i starten. Disse lar deg endre den synlige biten av websiden, og genererer koden for deg. Disse gir ofte rotete kode og dårlig nettleserstøtte, men kan være greit å bruke i starten. Lykke til! Og en annen fordel er at man kan switche mellom grafisk visning og kodevisning for å se hva som foregår bak kulissene. Selv har jeg nesten utelukkende brukt dreamweaver, men da kun kodedelen. Fordelene i forhold til notepad er jo at man får litt farger på kodene og kan sette inn makroer som autofullfører koder og tagger for deg. Den hjelper deg også med PHP og andre script ved å si fra om syntaxfeil og liknende. (Det er verdt å nevne at det finnes mange slike teksteditorer, f.eks Notepad2 osv) Merk at dreamweaver ikke kan tolke PHP for deg, så WYSIWYG-delen blir egentlig ubrukelig om du bruker mye php for å generere sidene. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 For å lage en pen og enkel hjemmeside trenger man jo ikke nødvendigvis gode kodekunnskaper, men bra designkunnskaper. Å lage pen/enkel/oversiktlig kan man gjøre i photoshop. Kodekunnskaper trengs først når man skal ha den over på nettet, så på en måte forskyver man problemet. Men "Bli flink til å kode" er ikke noe godt svar på hvordan man lager en pen side, siden det egentlig gjøres i design-delen, altså før koding 1 Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Så du mener at designet du ser på sider, ikke har en kode i bakgrunn? Ja, er man en flink designer så er det bra og vel, men hjelper lite hvis du ikke klarer å plassere elementene sånn du vil ha dem En racer i photoshop kan jo ikke bare lage en hel side som JPEG/PNG og legge den ut, da har han ikke laget en side, men et bilde. Så spurte han også om det er vanskelig å lage en side liknende noe han linket til, og å DRIFTE den. Er vel der all kodesnakket begynte. Endret 27. juli 2011 av laserlars Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Se også denne https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1361973 relaterte tråden som jeg postet i for et par minutter siden. Endret 27. juli 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Web King Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Last ned CSS og bruk litt tid på det hvis du vil gjøre det skikkelig samt at du lærer veldig mye.. har sitti mye og laget header til folk som trenger det til nettsiden sin. Men det syns jeg er lettest. Men kommer ann på hvor ye erfarig man har med "HTML & CSS kodin" Lenke til kommentar
Stein Ove Helset Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Last ned CSS og bruk litt tid på det hvis du vil gjøre det skikkelig samt at du lærer veldig mye.. har sitti mye og laget header til folk som trenger det til nettsiden sin. Men det syns jeg er lettest. Men kommer ann på hvor ye erfarig man har med "HTML & CSS kodin" Last ned CSS? Fortell hvordan Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Last ned CSS og bruk litt tid på det hvis du vil gjøre det skikkelig samt at du lærer veldig mye.. har sitti mye og laget header til folk som trenger det til nettsiden sin. Men det syns jeg er lettest. Men kommer ann på hvor ye erfarig man har med "HTML & CSS kodin" Last ned CSS? Fortell hvordan Mulig og skrive feil -.- Download a free trial of Dreamweaver CS5.5 Gå på > http://www.adobe.com/ Deretter finn produketet og last ned. For direkte nedlastning Trykk her.. For serial koden må kontaktes meg for å få. ellersj er det ikke vanskelig og skaffe det, lol .. Lenke til kommentar
Stein Ove Helset Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg mente det som ironisk da, at du mente at man kunne laste ned CSS som i språket. Det var det jeg trodde du mente ut fra den andre posten din. Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg mente det som ironisk da, at du mente at man kunne laste ned CSS som i språket. Det var det jeg trodde du mente ut fra den andre posten din. åja, ja . Haha. sto akk opp når du posta det, så var litt trøtt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå