Qwseyvnd Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Hei hei Har dere noen guider fra nettsider som kan gjøre slik som jeg ber om ? Lenke til kommentar
Stein Ove Helset Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 En guide for å lage en pen og enkel og oversiktlig hjemmeside? Ja tenk om det hadde vært så enkelt. Les noen timer her: w3schools og lær deg html/css GODT. Så må du sannsynligvis lære et tegneprogram for å tegne logo, og andre grafiske elementer. Lykke til Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg har sett at HTML holder kanskje litt, men for en enda penere hjemmeside, må det CSS til Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Og flash. Masse flash! </tullogtøys> 2 Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 (endret) Hvis du vil ha en skikkelig pen og kul hjemmeside, bør du sette inn iallefall dette: body background-color:pink <marquee> i tittelen (headeren) <bgsound> med kul lyd <blink> på ting som er viktig bruk forskjellige kule fonter kule gif-animasjoner flash-intro Endret 25. juli 2011 av MikkelRev 3 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hvor lang tid må må regne med å legge i for og kunne mestre HTML og CSS? La oss si målet er å lage og drifte en side som dette: http://klokere.no/ Lenke til kommentar
Stein Ove Helset Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Maange timer. Den siden er ikke bare bygget opp med html og css. Jeg vil tippe den er laget med ASP.net. Men mulig at viss du lærer deg nok html/css, at du kan få gjort noe lignende med Wordpress og noen plugins. Eventuelt må du lære deg asp.net, php eller python, og scripte hele greia. Og da snakker vi veeeldig lang tid Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Ok, så hva kan man regne med å få til med å investere endel tid i html, css og kanskje noe mer? Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Det er veldig individuelt hvor fort man lærer ting, og hvis man kan kan noen språk fra før så går det sannsynligvis enda fortere. Men man krabber før man går, begynn med html og css - og ta det videre derfra. Man er uansett nødt til å mestre dette for å få noe nytte av bakgrunnsscripts som PHP el. asp.net Ok, så hva kan man regne med å få til med å investere endel tid i html, css og kanskje noe mer? Finnes ingen grenser. Hørt om Facebook ? Dette gjelder riktignok under "noe mer" i tillegg, som php og masse annet snacks. Endret 26. juli 2011 av laserlars Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg lærer ikke spesielt fort Men jeg gir HTML et forsøk å ser hvor jeg havner. Takk for linken til W3school lenger opp. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Du kan også se litt på html/css-kilden til websider du liker spesielt godt for å se hvordan de har laget den. Alle browsere støtter denne muligheten, dog med forskjellige fremgangsmåter. Typisk er høyreklikking på siden og velge "view source" eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Er det virkelig ikke mulig å lage en side uten å lære seg alt det her? Det er jo skikkelig komplisert Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Nei, det er egnentlig ikke så komplisert. Det kan se skremmende ut ved første øyekast, men w3schools har mange fine eksempler. Prøv å lag de selv, ikke bare studer. Det er sånn man lærer HTML er noe av de letteste man kan lære seg innen "utvikling". Ikke heng deg for mye opp i ord og uttrykk med det første, men prøv heller å se HVORDAN sider er bygget opp og hvordan ting henger sammen. Da vil du ganske snart få en a-ha opplevelse og ting blir mye lettere! Endret 26. juli 2011 av laserlars Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det kommer nok til å ta deg minst et halvt år med flittig arbeid, og lett mer. Alternativet er å bruke ferdigløsninger som wordpress, joomla e.l. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det jeg begynner å innse allerede nå Men du må vel kunne koding på wordpress også? Har lastet opp wordpress med FileZilla nå men da får jeg bare som førr masse .php filer som når man åpner bare viser masse tekst! Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Wordpress inkluderer vel ikke PHP-parser. Derfor viser den filene som tekstfiler istedenfor å behandle de slik som en PHP-server ville gjort. Lenke til kommentar
Stein Ove Helset Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det jeg begynner å innse allerede nå Men du må vel kunne koding på wordpress også? Har lastet opp wordpress med FileZilla nå men da får jeg bare som førr masse .php filer som når man åpner bare viser masse tekst! Hvilken server har du lastet opp til da? Er det en server med støtte for php? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hvis du tenker på webhotell? Bruker domeneshop. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Wordpress inkluderer vel ikke PHP-parser. Derfor viser den filene som tekstfiler istedenfor å behandle de slik som en PHP-server ville gjort. Wordpress er et bloggsystem skrevet i PHP. Det har ingenting med parser og gjøre. Det er servern som må støtte php, f.eks kan du bruke apache, og installere php. Men du må vel kunne koding på wordpress også? Egentlig ikke. Derfor man laster ned noe ferdig, for å ikke styre så mye selv Men du burde kunne html og css for å endre design. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Wordpress inkluderer vel ikke PHP-parser. Derfor viser den filene som tekstfiler istedenfor å behandle de slik som en PHP-server ville gjort. Wordpress er et bloggsystem skrevet i PHP. Det har ingenting med parser og gjøre. Det er servern som må støtte php, f.eks kan du bruke apache, og installere php. Det er jo det jeg prøver å forklare. Les litt nøyere neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå