Gå til innhold

Switch(hub) med god kvalitet/levetid? TP kabler av kvalitet?

Anbefalte innlegg

Har bare D-Link switch/router produkter men titt og ofte tuller disse seg, ofte fordi strømforsyningen som følger med er dårlig (noe man finner ut først når man har en ekstra strømadapter som ikke er sliter). Ellers kan det være firmware tull.

Jeg tenker at jeg har lyst å kjøpe noe av kvalitet som varer og tåler litt varme.

Noen som vet noen bra switch produkter jeg kan benytte meg av?

Jeg trenger en stykk ca 4 port switch/hub som grener ut fra modemet (100mbit eller bedre).

Deretter trenger jeg en stykk 8/16 port router/gateway. (1gbit)

Det er viktig at disse har kvalitet og lang levetid. De blir stående på et bittelite rom/kott hvor temperaturen gjerne kan ligge på 30 grader bare i rommet.

Nettverkskabler:

En gang i blant opplever jeg at kabler blir dårlige. Dårlig kontakt? Knekk i kabelen en plass?

Noen som vet hva slags TP kabler jeg bør gå etter for et gigabit nettverk som er av kvalitet?

Jeg trenger alt fra flere 1 meter til 15 meter. (Category 6 kabler har jeg lest skal være bedre enn Cat5, men finner som oftest Cat5/5e til salgs)

Endret av wolf5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være ærlig, tror jeg det ikke finnes TP kabel som ikke kan knekke eller bøyes uten skader.

Så muligens Cat5e er bedre, men tuppen som festes kabelen er neppe supergod.

mv-5x8.jpg

Muligens denne hjelper litt? Hvis man har riktig kontaktene?

Angående switch burde de fleste fungere, vertfall min erfaring.

Jeg har hatt

D-LINK DGS-1005D switcher i ca 3 år og disse funger ennå.

Hvis man styrer unna wireless trådløs routere av cisco merke burde det gå en stund før disse ryker vil jeg anta.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Unngå Cicso? Eller tenker du på gamle "Linksys"? Cisco er kjent for å være blant det beste, siden det har en veldig god oppetid osv.

Av switch ville jeg sett på HP Procurve, Cisco, D-Link eller Netgear. Gjerne ikke de billigste modellene. Av kabler ville jeg sett på Cat 6 kabler siden det har ekstra isolasjon, som vil holde litt bedre.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...