wasco Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Det er selvsagt et tankekors at vi alle har forskjellige innstillinger på skjermen. Jeg vet av erfaring at jeg opererer med forholdsvis lys skjerm, jeg må dempe lyset kraftig på den når jeg skal jobbe mot print for å komme i nærehten av resultatet der. Såpass mye at det er upraktisk å jobbe med til daglig. Jeg sier ikke at bildene skal presenteres som om de skulle til print her, bare for å ha det klart. De aller fleste av dem ville nok fremstått som alt for lyse her. Og vi klargjør jo bildene som vises her for visning på skjerm. Men det kan være greit å være oppmerksom på at selv på min lyse skjerm oppfattes det som i mørkeste laget og noe gjengrodd i de mørkeste partiet. Dersom det er eneste av denne typen tilbakemeldinger du får på bildene så er det jo ikke noe å tenke på, dersom det blir mange kan det være en tanke å generellt heve lyset noe evt begynne jobbe med litt mørkere skjerm... Jeg pleier å ha som en regel at jeg stoler på histogrammet og ikke på skjermen. Skjermer er ulike, men historgammet lyver ikke. Histogrammet til dette bilde forteller at det er ganske mørkt, men det er ingen mørke klippinger, så da annser jeg det som "innenfor det akseptable" Men som du skriver, ved en eventuell printing, blir jo situasjonen en helt annen Lenke til kommentar
Trond Stordal Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Gode farger på en fin bakgrunn... Lenke til kommentar
wasco Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Heldig med dette Ja, det hender en har litt flaks Gode farger på en fin bakgrunn... Takk for hyggelig kommentar Lenke til kommentar
evatangstad Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Dette så innbydende ut, bra fanget :-) Lenke til kommentar
wasco Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Dette så innbydende ut, bra fanget :-) Det var meningen at det skulle se innbydende ut, så da har jeg lykkes i mitt forsett Takk for kommentaren Lenke til kommentar
Kjetil Øyen Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det er som det pleier.....Glimrende... Lenke til kommentar
wasco Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Det er som det pleier.....Glimrende... .... og da sier jeg som jeg pleier - Tusen takk for hyggelig kommentar Lenke til kommentar
LoneM Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Et meget vakkert bilde Wasco Smaken på druer øker stadig etter å ha sett dette delikate bilde !!! terningkast 6 fra meg til deg her. stor klem Lone Lenke til kommentar
LoneM Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Et meget vakert bilde Wasco;) Ingenting feil med min pc. Wasco )) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg