Gå til innhold

BK: Druer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  reginarr skrev (På 25.7.2011 den 15.36):

Meget skarpt og bra bilde dette! Så en flott lek du bedriver :p

Takk for kommentaren

Rolf Kristensen skrev (På 25.7.2011 den 15.49):

Meget vakker lysetting. Kanskje litt trangt og midtstilt, men flott er det uansett (Y)

Takk for kommentaren

Jeg prøvde ulike utsnitt, men kom til at i dette tilfelle ble det mest naturlig med en tilnermet midtstilling.

Men det er lov å være uenig :thumbup:

Lenke til kommentar
  Espen Ørud skrev (På 25.7.2011 den 16.05):

Rolf sa det meste jeg tenkte. Liker strukturen i bakgrunnen godt. Litt tung for min smak og kanskje litt for store kontraster. Kan alternativt lettes litt med fill-light om du har mye å gå på.

Jeg må prøve å vende meg til at skjermen min er litt lysere en normalt. For på min skjerm er dette bilde ikke for mørkt.

Det vil si at det er mørk, og det skal det være, men ikke mørkere enn at detaljene kommer godt fram

Lenke til kommentar
  wasco skrev (På 25.7.2011 den 16.10):
  Espen Ørud skrev (På 25.7.2011 den 16.05):

Rolf sa det meste jeg tenkte. Liker strukturen i bakgrunnen godt. Litt tung for min smak og kanskje litt for store kontraster. Kan alternativt lettes litt med fill-light om du har mye å gå på.

Jeg må prøve å vende meg til at skjermen min er litt lysere en normalt. For på min skjerm er dette bilde ikke for mørkt.

Det vil si at det er mørk, og det skal det være, men ikke mørkere enn at detaljene kommer godt fram

Det er selvsagt et tankekors at vi alle har forskjellige innstillinger på skjermen. Jeg vet av erfaring at jeg opererer med forholdsvis lys skjerm, jeg må dempe lyset kraftig på den når jeg skal jobbe mot print for å komme i nærehten av resultatet der. Såpass mye at det er upraktisk å jobbe med til daglig. Jeg sier ikke at bildene skal presenteres som om de skulle til print her, bare for å ha det klart. De aller fleste av dem ville nok fremstått som alt for lyse her. Og vi klargjør jo bildene som vises her for visning på skjerm. Men det kan være greit å være oppmerksom på at selv på min lyse skjerm oppfattes det som i mørkeste laget og noe gjengrodd i de mørkeste partiet. Dersom det er eneste av denne typen tilbakemeldinger du får på bildene så er det jo ikke noe å tenke på, dersom det blir mange kan det være en tanke å generellt heve lyset noe evt begynne jobbe med litt mørkere skjerm...

Lenke til kommentar
  Øystein Brembo skrev (På 25.7.2011 den 18.53):

Ett flott stille`ben. Liker fargene og lyset og tegningene i glasset

Takk for hyggelig kommentar :)

Lis K skrev (På 25.7.2011 den 19.22):

Lekkert stilleben! Liker farvene - det er jo så godt som hele regnbuen:-) Velkomponert.

Takk for kommentaren.

Ja, jeg liker farger :)

Brian Holtvedt skrev (På 25.7.2011 den 19.52):

Meget skarpt og godt bilde, liker fargene :blush:

Takk for kommentaren :)

Karl-Ivar skrev (På 25.7.2011 den 20.50):

Friskt, fristende og godt! ;)

Tusen takk :)

Harald Gjerholm skrev (På 25.7.2011 den 20.52):

Nam nam, dette var virkelig fristende. Likte dette. Skarpt og flotte farver.

Druene ble spist rett etter fotograferingen - så ja dette smakte :)

jarle-60 skrev (På 25.7.2011 den 20.53):

Litt mørkt på min skjerm, bortsett frs det et flott bilde du har her.

Takk for kommentaren.

Skal prøve å finne ut av dette med om skjermen min er for lys

Kjell Arne Stava skrev (På 25.7.2011 den 21.05):

Flott drue bilde, det eneste jeg kan klage på er at en av druene i bunen ser litt overmoden ut :) :)

Druer er best når de er godt modne :)

Takk for kommentaren

Morten Ellingsen skrev (På 25.7.2011 den 21.47):

Kvalitet er ikke noe nytt fra deg og dette er intet unntak. Lyset faller perfekt inn på druene som er skarpe som en syl. Var først litt usikker på kompet (trangt), men etter nøye vurdering mener jeg også at det bør være slik det er. Well done. :)

Takk for kommentaren :)

UllaSpansdahl skrev (På 26.7.2011 den 4.57):

Topp stilleben. Her fungerer både farger og lys og komp som det skal. Liker dette.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...