ericsa Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Nasjonalfølelser er ikke det som har bragt verden framover. Medfølelse og blomster, derimot... Endret 26. juli 2011 av ericsa Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Hadde hjulpet litt mot nasjonalfølelsen om vi sluttet å bruke nasjonale symboler. Det er jeg helt for. Bruker heller sørgebånd eller blomster. Hvorfor er du for det? Hvorfor skal vi svekke nasjonalfølelsen? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Ikke alle nasjonalfølelse er av det gode. Vi må vinne nasjonalfølelsen og flagget tilbake for det gode. Send alle Oslos barnehager, så snart de åpner igjen, ut i gatene i tog med norske flagg, med barn fra alle etniske grupper og alle religioner. La de gjerne marsjere forbi tinghuset mens ABB står i vinduet og ser på. La dem gjerne bære en rød rose også. I dag symboliserer den noe mer enn parti, skjønt det er Arbeiderpartiet som først og fremst ble rammet, og det ser jeg som "sosialliberalist" ikke noe galt i at vi anerkjenner. Geir 2 Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hadde hjulpet litt mot nasjonalfølelsen om vi sluttet å bruke nasjonale symboler. Det er jeg helt for. Bruker heller sørgebånd eller blomster. Hvorfor er du for det? Hvorfor skal vi svekke nasjonalfølelsen? Fordi den bidrar til å opprettholde unaturlige skiller i verden. Vi burde gå bort fra tribalisme. Det skaper fiendskap i stedet for samarbeid. Vi burde ikke hatt grenser, ingen burde ha større rett til å bo et sted enn andre. ABB var paneuropeer da, ikke noen norsk hverdagsnasjonalist. Kan forsåvidt støtte ham i det, men bare som et middel mot mindre tribalisme. Det er meg rakende likegyldig om han ønsket eller ikke ønsket mer nasjonalfølelse på norsk plan. Hadde jeg ikke vært mot nasjonalflagg av prinsipp ville jeg også brukt et i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå