N o r e n g Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Oja,da så xD Da blir det ikke noe for meg nei Er det sånn at det kommer ny sokkel vært år? Vill de forsatt lage prossesorer til 1155? Sorry for at eg spørr så mye, er litt ny på pc-fronten.. Intel skal støtte de såkalte Ivy Bridge-prosessorene på LGA1155, hva fremtiden etter dette har å by på er ukjent. De har lansert en del nye sokler de siste årene, typisk er det en entusiastsokkel som nåværende LGA1366 og framtidige LGA2011 og en mainstream-sokkel i form av tidligere LGA1156 og nå LGA1155, før dette var det bare LGA775 som holdt fra slutten av 2004 til slutten av 2009 da LGA1156 kom og endelig erstattet den. Intel har derimot fra 2008 til 2011 lansert tre nye sokler for desktop-segmentet hvert år, så det kan virke som Intel ikke er voldsomt framtidssikkert med tanke på neste generasjons prosessorer. Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Oja,da så xD Da blir det ikke noe for meg nei Er det sånn at det kommer ny sokkel vært år? Vill de forsatt lage prossesorer til 1155? Sorry for at eg spørr så mye, er litt ny på pc-fronten.. Intel skal støtte de såkalte Ivy Bridge-prosessorene på LGA1155, hva fremtiden etter dette har å by på er ukjent. De har lansert en del nye sokler de siste årene, typisk er det en entusiastsokkel som nåværende LGA1366 og framtidige LGA2011 og en mainstream-sokkel i form av tidligere LGA1156 og nå LGA1155, før dette var det bare LGA775 som holdt fra slutten av 2004 til slutten av 2009 da LGA1156 kom og endelig erstattet den. Intel har derimot fra 2008 til 2011 lansert tre nye sokler for desktop-segmentet hvert år, så det kan virke som Intel ikke er voldsomt framtidssikkert med tanke på neste generasjons prosessorer. OK./ Så med andre ord, så må eg bytte hele sullamitten når eg skal oppgradere xD Eg er no 15 no da, så når eg evntuelt skal oppgradere har eg kansje fast økonomi... Men du, siden du er så hjelpsom (!) er det noen andre kabinetter du kan anbefale enn det eg har valgt? Cooler master advanced Cm11...vill ha dette LENGST mulig liksom.. Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) edit: nm Endret 26. juli 2011 av Balrog11 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Cooler Master HAF 912, NZXT Tempest EVO, Fractal Design Arc Midi, Bitfenix Shinobi og Survivor, Corsair 600T Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Cooler Master HAF 912, NZXT Tempest EVO, Fractal Design Arc Midi, Bitfenix Shinobi og Survivor, Corsair 600T Er disse bedre alternativer ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Nei, jeg listet dem bare opp for å være teit :!: /irnoy irony EDIT:Fceaplam tyrkleif Helt seriøst, kabinetter er smak og behag. Alle de jeg har lista opp har relativt like kjøleegenskaper, plass og vekt. Bitfenix Survivor kan vel kanskje nevnes for å ha et bærehåndtak, men ellers er det lite annet enn utseende, små forskjeller i byggekvalitet og enkelte funksjoner som skiller dem. Alle er gode valg. Endret 26. juli 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Nei, jeg listet dem bare opp for å være teit :!: /irnoy irony EDIT:Fceaplam tyrkleif Helt seriøst, kabinetter er smak og behag. Alle de jeg har lista opp har relativt like kjøleegenskaper, plass og vekt. Bitfenix Survivor kan vel kanskje nevnes for å ha et bærehåndtak, men ellers er det lite annet enn utseende, små forskjeller i byggekvalitet og enkelte funksjoner som skiller dem. Alle er gode valg. Oja,haha ^^, oki, eg skal sjekke ut de forskjellige Vet du hvordan den innebygde GPUen i I5 2500k er? Kan vær eg venter med og kjøpe GPU Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Nei, jeg listet dem bare opp for å være teit :!: /irnoy irony EDIT:Fceaplam tyrkleif Helt seriøst, kabinetter er smak og behag. Alle de jeg har lista opp har relativt like kjøleegenskaper, plass og vekt. Bitfenix Survivor kan vel kanskje nevnes for å ha et bærehåndtak, men ellers er det lite annet enn utseende, små forskjeller i byggekvalitet og enkelte funksjoner som skiller dem. Alle er gode valg. Oja,haha ^^, oki, eg skal sjekke ut de forskjellige Vet du hvordan den innebygde GPUen i I5 2500k er? Kan vær eg venter med og kjøpe GPU Jeg har ingen erfaring med HD 3000, men du må ha et Z68-hovedkort for å bruke denne samtidig som du overklokker. Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Nei, jeg listet dem bare opp for å være teit :!: /irnoy irony EDIT:Fceaplam tyrkleif Helt seriøst, kabinetter er smak og behag. Alle de jeg har lista opp har relativt like kjøleegenskaper, plass og vekt. Bitfenix Survivor kan vel kanskje nevnes for å ha et bærehåndtak, men ellers er det lite annet enn utseende, små forskjeller i byggekvalitet og enkelte funksjoner som skiller dem. Alle er gode valg. Oja,haha ^^, oki, eg skal sjekke ut de forskjellige Vet du hvordan den innebygde GPUen i I5 2500k er? Kan vær eg venter med og kjøpe GPU Jeg har ingen erfaring med HD 3000, men du må ha et Z68-hovedkort for å bruke denne samtidig som du overklokker. Skal ikke overclocke før eg får skjermkortet mitt Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Nei, jeg listet dem bare opp for å være teit :!: /irnoy irony EDIT:Fceaplam tyrkleif Helt seriøst, kabinetter er smak og behag. Alle de jeg har lista opp har relativt like kjøleegenskaper, plass og vekt. Bitfenix Survivor kan vel kanskje nevnes for å ha et bærehåndtak, men ellers er det lite annet enn utseende, små forskjeller i byggekvalitet og enkelte funksjoner som skiller dem. Alle er gode valg. Oja,haha ^^, oki, eg skal sjekke ut de forskjellige Vet du hvordan den innebygde GPUen i I5 2500k er? Kan vær eg venter med og kjøpe GPU Jeg har ingen erfaring med HD 3000, men du må ha et Z68-hovedkort for å bruke denne samtidig som du overklokker. Skal ikke overclocke før eg får skjermkortet mitt eg har valgt og gå for XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 istedenfor, er dette bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå