Smurflin96 Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Heiho, Jeg hadde tenkt og spørre om dette i min tidligere tråd,men den var ikke til og finne. Jeg har no snakket med mine foreldre og har no et budsjett på 7000kr. Jeg sotte sammen en her . Det jeg prioriterer minst no er grafikkkortet. Fordi det er enkelt og bytte ut etterhvert. Det som er viktigst er PSU og HK. Det er bestemt at jeg skal ha Intel I5 2500k samt Cooler Master 690II. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1361014&st=0&p=18060447entry18060447 Kjøp fra Dustin.no istedet du, billigere Kjøp 2x4GB RAM 1600MHz CL9, ytelsesforskjellene på CL8 og CL9 er null. Kjøp HD 6870, bedre ytelse og billigere. Kjøp en 7200RPM-Harddisk, den du har valgt er 5200RPM og treeeeeg. Bytt hovedkort til P8Z68-V PRO. Flere funksjoner og gir deg alt du trenger. Kjøp XFX Core 650W, en god strømforsyning til prisen som vil takle de fleste oppsett aktuelle for deg fremover. Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1361014&st=0&p=18060447entry18060447 Kjøp fra Dustin.no istedet du, billigere Kjøp 2x4GB RAM 1600MHz CL9, ytelsesforskjellene på CL8 og CL9 er null. Kjøp HD 6870, bedre ytelse og billigere. Kjøp en 7200RPM-Harddisk, den du har valgt er 5200RPM og treeeeeg. Bytt hovedkort til P8Z68-V PRO. Flere funksjoner og gir deg alt du trenger. Kjøp XFX Core 650W, en god strømforsyning til prisen som vil takle de fleste oppsett aktuelle for deg fremover. Takker for hjelpen! Eg har no satt sammen en pc på Dustin, med det som du nevnte over Hvordan tror du denne pcen blir til gaming? Tenker på spill som World of warcraft,BC2,Mw2,Black Ops,Battlefield 3? Hvordan er det med kjøling,kan du anbefale noen vifter? Kan du forklare litt hva vannkjøling er? akker Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Takker for hjelpen! Eg har no satt sammen en pc på Dustin, med det som du nevnte over Hvordan tror du denne pcen blir til gaming? Tenker på spill som World of warcraft,BC2,Mw2,Black Ops,Battlefield 3? Hvordan er det med kjøling,kan du anbefale noen vifter? Kan du forklare litt hva vannkjøling er? Alt bortsett fra BF:BC2 og BF3 vil kjøre på maks med over 60fps minimum, BF:BC2 vil du måtte kutte 4xAA og HBAO for å komme over 60fps minimum vil jeg tro. Kjølemessig vil du ikke ha noe problem, tror ikke du trenger å sette inn noen vifter i det kabinettet. Er det snakk om prosessor-kjølere? Cooler Master Hyper 212 Plus er et billig og godt valg om den er inne, eller Arctic Cooling Freezer 7 Pro og 13 Pro. Om du ser etter noe dyrere og bedre finnes det NH-D14, som er blant toppen av ferdigmonterte. Om du skal ha det absolutt beste er det Corsair H100 som gjelder, men den er ikke på lager. Vannkjøling fungerer slik at vann pumpes gjennom slanger, og blir varmet opp når det kommer i nærheten av prosessoren ved hjelp av en prosessorblokk som leder varmen fra prosessor til vannet, så pumpes vannet til en radiator med vifter på som sender varmen ut av maskinen. Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Takker for hjelpen! Eg har no satt sammen en pc på Dustin, med det som du nevnte over Hvordan tror du denne pcen blir til gaming? Tenker på spill som World of warcraft,BC2,Mw2,Black Ops,Battlefield 3? Hvordan er det med kjøling,kan du anbefale noen vifter? Kan du forklare litt hva vannkjøling er? Alt bortsett fra BF:BC2 og BF3 vil kjøre på maks med over 60fps minimum, BF:BC2 vil du måtte kutte 4xAA og HBAO for å komme over 60fps minimum vil jeg tro. Kjølemessig vil du ikke ha noe problem, tror ikke du trenger å sette inn noen vifter i det kabinettet. Er det snakk om prosessor-kjølere? Cooler Master Hyper 212 Plus er et billig og godt valg om den er inne, eller Arctic Cooling Freezer 7 Pro og 13 Pro. Om du ser etter noe dyrere og bedre finnes det NH-D14, som er blant toppen av ferdigmonterte. Om du skal ha det absolutt beste er det Corsair H100 som gjelder, men den er ikke på lager. Vannkjøling fungerer slik at vann pumpes gjennom slanger, og blir varmet opp når det kommer i nærheten av prosessoren ved hjelp av en prosessorblokk som leder varmen fra prosessor til vannet, så pumpes vannet til en radiator med vifter på som sender varmen ut av maskinen. Akuurat. Men BC2 vill se bra ut selvom sant? Jeg er ikke helt inne på det FPS greiene,så jeg vet ikke om 60FPS er bra Jeg har egentlig brukt opp budsjettet mitt,så det var bra jeg ikke trenger og kjøpe noen vifter eller lignende Takk for mye hjelp! Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Takker for hjelpen! Eg har no satt sammen en pc på Dustin, med det som du nevnte over Hvordan tror du denne pcen blir til gaming? Tenker på spill som World of warcraft,BC2,Mw2,Black Ops,Battlefield 3? Hvordan er det med kjøling,kan du anbefale noen vifter? Kan du forklare litt hva vannkjøling er? Alt bortsett fra BF:BC2 og BF3 vil kjøre på maks med over 60fps minimum, BF:BC2 vil du måtte kutte 4xAA og HBAO for å komme over 60fps minimum vil jeg tro. Kjølemessig vil du ikke ha noe problem, tror ikke du trenger å sette inn noen vifter i det kabinettet. Er det snakk om prosessor-kjølere? Cooler Master Hyper 212 Plus er et billig og godt valg om den er inne, eller Arctic Cooling Freezer 7 Pro og 13 Pro. Om du ser etter noe dyrere og bedre finnes det NH-D14, som er blant toppen av ferdigmonterte. Om du skal ha det absolutt beste er det Corsair H100 som gjelder, men den er ikke på lager. Vannkjøling fungerer slik at vann pumpes gjennom slanger, og blir varmet opp når det kommer i nærheten av prosessoren ved hjelp av en prosessorblokk som leder varmen fra prosessor til vannet, så pumpes vannet til en radiator med vifter på som sender varmen ut av maskinen. Akuurat. Men BC2 vill se bra ut selvom sant? Jeg er ikke helt inne på det FPS greiene,så jeg vet ikke om 60FPS er bra Jeg har egentlig brukt opp budsjettet mitt,så det var bra jeg ikke trenger og kjøpe noen vifter eller lignende Takk for mye hjelp! Hvordan er denne http://www.netshop.no/Avdelinger/Netshop-PC/Netshop-Free/NetShop-Free-Intel-1155-PC-bygger-Konfigurer-din-egen-maskin-m-Win7-47899.aspx Siden de kan jo sitte sammen pcen til meg,noe Komplett eller dustin ikke kan.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Akuurat. Men BC2 vill se bra ut selvom sant? Jeg er ikke helt inne på det FPS greiene,så jeg vet ikke om 60FPS er bra Jeg har egentlig brukt opp budsjettet mitt,så det var bra jeg ikke trenger og kjøpe noen vifter eller lignende Takk for mye hjelp! Hvordan er denne http://www.netshop.no/Avdelinger/Netshop-PC/Netshop-Free/NetShop-Free-Intel-1155-PC-bygger-Konfigurer-din-egen-maskin-m-Win7-47899.aspx Siden de kan jo sitte sammen pcen til meg,noe Komplett eller dustin ikke kan.. Angående BF:BC2 og HBAO: HBAO Comparison Det er stort sett snakk om skygger fra søyler mot vegger. Det høres ikke så voldsomt ut, men det krever en del kraft og man ser godt forskjellen. Komplett kan sette sammen maskinen din jo, de har Komplett Gamer-seriene sine og slikt. Netshop sin er jo ikke en dårlig deal den da. Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Akuurat. Men BC2 vill se bra ut selvom sant? Jeg er ikke helt inne på det FPS greiene,så jeg vet ikke om 60FPS er bra Jeg har egentlig brukt opp budsjettet mitt,så det var bra jeg ikke trenger og kjøpe noen vifter eller lignende Takk for mye hjelp! Hvordan er denne http://www.netshop.no/Avdelinger/Netshop-PC/Netshop-Free/NetShop-Free-Intel-1155-PC-bygger-Konfigurer-din-egen-maskin-m-Win7-47899.aspx Siden de kan jo sitte sammen pcen til meg,noe Komplett eller dustin ikke kan.. Angående BF:BC2 og HBAO: HBAO Comparison Det er stort sett snakk om skygger fra søyler mot vegger. Det høres ikke så voldsomt ut, men det krever en del kraft og man ser godt forskjellen. Komplett kan sette sammen maskinen din jo, de har Komplett Gamer-seriene sine og slikt. Netshop sin er jo ikke en dårlig deal den da. oki Nei,men eg skal bygge selv, er liksom endel av moroen Men Mw2, BO, og Mw3 vill gå 100% på fullt sant Sry,for at spørr så mye, eg vill bare ikke bli skuffet Takker for kjempe god hjelp! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Mest sannsynlig vil alle CoD-spill gå på fullt. Activision gidder ikke bruke penger på god grafikk og du får sannsynligvis vanvittig høy bilderate. Om ikke de gjør en Black Ops igjen, og ødelegger ytelsen på PC. Black Ops presterer av en eller utrolig grunn å se dårligere ut enn MW2 og samtidig kjøre dårligere (til tider hakker det på min maskin selv om den klarer fint å produsere over 200 bilder i sekundet) Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Mest sannsynlig vil alle CoD-spill gå på fullt. Activision gidder ikke bruke penger på god grafikk og du får sannsynligvis vanvittig høy bilderate. Om ikke de gjør en Black Ops igjen, og ødelegger ytelsen på PC. Black Ops presterer av en eller utrolig grunn å se dårligere ut enn MW2 og samtidig kjøre dårligere (til tider hakker det på min maskin selv om den klarer fint å produsere over 200 bilder i sekundet) Oja, har sett litt på videoer av Cod 4 og Modern Warfare, og det ser ganske mye bedre ut en på min konsoll Så lenge jeg klarer og spille BF3 på bra grafikk så er jeg glad, for det er vell det mest krevende spillet som er der ute når det kommer? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg holder en knapp på Metro: Last Light selv, men... Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Men ville du ha ventet litt med og kjøpe det? Eg er bare 15 år og har ikke råd til og kjøpe ny/oppgradere for 6-7-8tusen vært år liksom :/ Visst eg venter 1 eller 2mnd, er ting billigere då? eventuelt vente til slutten av året..er det fordeler med det? I5 2500K begynner ell og bli litt utdatert no,eller? Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Men ville du ha ventet litt med og kjøpe det? Eg er bare 15 år og har ikke råd til og kjøpe ny/oppgradere for 6-7-8tusen vært år liksom :/ Visst eg venter 1 eller 2mnd, er ting billigere då? eventuelt vente til slutten av året..er det fordeler med det? I5 2500K begynner ell og bli litt utdatert no,eller? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg tviler på at HD 6870 kommer til å synke særlig mer i pris nå. Det er det kortet med best pris/ytelse, og det spiller de fleste spill på maks i 1920x1080, så løp og kjøp! Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg tviler på at HD 6870 kommer til å synke særlig mer i pris nå. Det er det kortet med best pris/ytelse, og det spiller de fleste spill på maks i 1920x1080, så løp og kjøp! Akkurat Men då ser det ut som det blir denne pakken Men kommer det ikke snart ny sokkel? 2012 sokkelen? Er det ikke lurt og vente til den kommer? Visst jeg kjøper denne pakken, hvor lenge vill denne pcen holde tror du? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg tviler på at HD 6870 kommer til å synke særlig mer i pris nå. Det er det kortet med best pris/ytelse, og det spiller de fleste spill på maks i 1920x1080, så løp og kjøp! Akkurat Men då ser det ut som det blir denne pakken Men kommer det ikke snart ny sokkel? 2012 sokkelen? Er det ikke lurt og vente til den kommer? Visst jeg kjøper denne pakken, hvor lenge vill denne pcen holde tror du? LGA2011 er ikke for deg, inngangsprisen vil nok starte på et sted rundt 5000 kr for kun hovedkort, RAM og CPU. AMDs Bulldozer kommer først om to måneder er siste rykte, men disse har vært forsinket så mange ganger nå at å vente er kun for fanboys. Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg tviler på at HD 6870 kommer til å synke særlig mer i pris nå. Det er det kortet med best pris/ytelse, og det spiller de fleste spill på maks i 1920x1080, så løp og kjøp! i følge videocardbenchmark er gtx 560 ti littegrann bedre, og i samme prisklasse. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg tviler på at HD 6870 kommer til å synke særlig mer i pris nå. Det er det kortet med best pris/ytelse, og det spiller de fleste spill på maks i 1920x1080, så løp og kjøp! i følge videocardbenchmark er gtx 560 ti littegrann bedre, og i samme prisklasse. Ja, hvis du mener 300 kr er verdt 5% Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg tviler på at HD 6870 kommer til å synke særlig mer i pris nå. Det er det kortet med best pris/ytelse, og det spiller de fleste spill på maks i 1920x1080, så løp og kjøp! Akkurat Men då ser det ut som det blir denne pakken Men kommer det ikke snart ny sokkel? 2012 sokkelen? Er det ikke lurt og vente til den kommer? Visst jeg kjøper denne pakken, hvor lenge vill denne pcen holde tror du? LGA2011 er ikke for deg, inngangsprisen vil nok starte på et sted rundt 5000 kr for kun hovedkort, RAM og CPU. AMDs Bulldozer kommer først om to måneder er siste rykte, men disse har vært forsinket så mange ganger nå at å vente er kun for fanboys. Oja,da så xD Da blir det ikke noe for meg nei Er det sånn at det kommer ny sokkel vært år? Vill de forsatt lage prossesorer til 1155? Sorry for at eg spørr så mye, er litt ny på pc-fronten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå