Kjartan E!de Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Hei, skjermkortet på laptopen min tok kvelden, så jeg har kjøpt en gammel Macbook 2.1 med 2.13GHZ C2D uten batteri og lader for 500kr. Jeg skal ta 4gb ram fra den ødelagte laptopen. Det jeg trenger da er: Batteri Lader og evt en billig ssd på 40-120gb, da dette er SATA 1.5Gbps. burde være TRIM. Skal legge inn OSX Lion for fun Jeg skal ha dette som ett lavprisprosjekt der jeg betaler så lite som over hodet mulig. jeg skal bruke denne selv fram til jul også skal jeg gi den til min far i julegave. da mine penger må gå til lappen. Regner med at det blir ebay på det meste, Batteri: "original" eller OEM, for eksempel. Lader: OEM eller "original" Jeg har aldri bestilt noe fra utlandet, og vil betale så lite som mulig. hvor mye må jeg regne med i frakt og toll/moms osv? når det gjelder billig ssd så er jeg litt grønn.. blir det ikke SSD, så står det en 200GB 7200rpm-disk i den ødelagte laptopen. Den gamle 120gbdisken som står i regner jeg med er ganske crappy. står en 2,4GHZ C2D der også, men er vel sikkert ikke videre lett å bytte prosessor på macbooks.. Hva tror dere? Vil det gå straka vegen med OEM-deler? eller er det helt greit siden det er en gammel skrotmaskin fra før av? kan kjøpe mange billigbatterier for de svimlende 1200kr originalbatterier koster i norge. Denne macbooken er kjent som crackbook, så det er masse sprekker foran som jeg regner med å lime/sparkle/teipe over. håper på en totalpris på under 1500kr. Så om det er noen ebay-ninjaer eller mac-ninjaer her, så setter jeg pris på all hjelp:) Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Bump... Trenger hjelp fort:P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg ville gått for de billigste delene ettersom pc-en var så billig. Tipper det skal holde til jul. Når det koster under 200kr slipper du 25% moms og rundt 125kr fortollingsgebyr på varene. Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Da har jeg handlet:) Caddy DVD-rom kabinett Lader Batteri Om dette fungerer like bra som originale produkter så er dette shitbillig:) Da mangler jeg bare en SSD.. Har dere noen å anbefale? minst 40 gb Endret 8. august 2011 av Kjartan E!de Lenke til kommentar
Rabb3rn Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Du trenger ikke å gå for den raskeste tror jeg da macen trolig ikke støtter det. Men hvis du skal bruke den i annen PC senere kan du jo gjøre det. Men en Crucial c300 kan du jo kjøpe. Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Regner med at det blir denne... Det burde holde til programmer. alt annet skal jo ligge på disk nr 2 i caddyen. Batteriet fra ebay lader bare innimellom, men funker greit.. mulig det ikke tålte å bli tømt. selgeren har sendt meg ett nytt ett nå. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 60GB holder lenge til det meste av normal bruk så sant du ikke skal ha bilder, musikk og lignende liggende på den disken – Apple selger jo bøtter av maskiner med 64GB lagring totalt. Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Har kjøpt en brukt Vertex 2 120gb, så nå blir det futt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå