Gå til innhold

Billigprosjekt: Oppgradering av macbook 2.1

Anbefalte innlegg

Hei, skjermkortet på laptopen min tok kvelden, så jeg har kjøpt en gammel Macbook 2.1 med 2.13GHZ C2D uten batteri og lader for 500kr.

Jeg skal ta 4gb ram fra den ødelagte laptopen.

Det jeg trenger da er:

Batteri

Lader

og evt en billig ssd på 40-120gb, da dette er SATA 1.5Gbps. burde være TRIM.

Skal legge inn OSX Lion for fun

Jeg skal ha dette som ett lavprisprosjekt der jeg betaler så lite som over hodet mulig.

jeg skal bruke denne selv fram til jul også skal jeg gi den til min far i julegave. da mine penger må gå til lappen.

Regner med at det blir ebay på det meste,

Batteri: "original" eller OEM, for eksempel.

Lader: OEM eller "original"

Jeg har aldri bestilt noe fra utlandet, og vil betale så lite som mulig. hvor mye må jeg regne med i frakt og toll/moms osv?

når det gjelder billig ssd så er jeg litt grønn.. blir det ikke SSD, så står det en 200GB 7200rpm-disk i den ødelagte laptopen. Den gamle 120gbdisken som står i regner jeg med er ganske crappy.

står en 2,4GHZ C2D der også, men er vel sikkert ikke videre lett å bytte prosessor på macbooks..

Hva tror dere? Vil det gå straka vegen med OEM-deler? eller er det helt greit siden det er en gammel skrotmaskin fra før av? kan kjøpe mange billigbatterier for de svimlende 1200kr originalbatterier koster i norge.

Denne macbooken er kjent som crackbook, så det er masse sprekker foran som jeg regner med å lime/sparkle/teipe over.

håper på en totalpris på under 1500kr.

Så om det er noen ebay-ninjaer eller mac-ninjaer her, så setter jeg pris på all hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg ville gått for de billigste delene ettersom pc-en var så billig. Tipper det skal holde til jul.

Når det koster under 200kr slipper du 25% moms og rundt 125kr fortollingsgebyr på varene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...