rottert Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hva er egentlig hovedforskjellen på hovedkort bassert på via's brikkesett og nvidia? Jeg skal bygge en pc som skal brukes mest til spill og multimedia. Er det noen grunn til å ikke velge nvidias brikkesett? Lenke til kommentar
Raz Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg har pc'er med hver av de chipsett'ene. Slik jeg ser det er nvidia nforce det som er best på amd plattformen i dag på ytelse selv om forskjellen ikke er så stor. Nforce2 er bedre å overklokke med også pga agp/pci lock. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Eneste grunnen til å velge VIA-chipsett framfor nForce2-chipsett er at du kanskje kan finne noen VIA-baserte hovedkort som er litt billigere. nForce2 er raskere og bedre på de aller fleste måter. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Mye av det samme jeg skulle til å skrive er allerede skrevet ned her. Kort fortalt er NVIDIA brikkesettet bedre på overklokking, stabilitet og ytelse. I enkelte tilfeller kan du støte på problemer med VIA brikkesett, der systemet kan bli ustabilt. Mitt råd er derfor at du velger ett hovedkort basert på NVIDIA brikkesett, du vil neppe angre.. dessuten koster ikke disse kortene så mye lenger. Fra 500 kroner og oppover.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå