DementedAlbino Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg sliter her med at det ene trådløse kortet mister forbindelsen så snart det lastes ned via torrent. Selve nettet er fortsatt oppe å går, men på den ene maskinen så mister kontaktet all kontakt med omverden helt til jeg kobler i fra kortet og setter det i igjen. Da virker alt som det skal i ca 1 minutt, så faller det på nytt ut. Dette skjer ikke på noen av de andre maskinene, så det er tydeligvis noe med det ene kortet, WNDA3100. Noen som har en ide om hva som kan være grunnen til dette? Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Er du sikker på at det er kortet, og ikke ruteren som sperrer IPen? Når du kobler kortet fra og til igjen så fornyer du vel også DHCP-leasen. Det ville heller ikke overraske meg så veldig om du har en brannmur som oppfatter torrent-trafikken som mistenkelig og går i lås. Sjekkspørsmål: Kan du bruke torrent fra andre maskiner? Kan du bruke torrent om du kobler deg til med kabel til ruteren? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Ved bruk av kabel og andre maskiner virket det fint, selv om den ene maskinen faller ut. Jeg har satt fast ip på maskinene for å slippe at den fornyes, blir så mye tull med åpning av porter osv da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå