coyoteulf Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 All kritikken her inne mot EP er tatt ut av løse lufta. At ikke moderatorene på diskusjon.no kan stoppe disse sterkt injurierende påstandene fremstår for meg som helt horribelt. Det som er de eneste faktaopplysningene vi har om denne hendelsen er at EP var med ferja. Det fremkommer ingen steder hvem som avgjorde eller bestemte at ferja skulle dra på det tidspunktet den gjorde. Den eneste myndighet som var tilstede og kunne bestemme dette var kapteinen på båten som noen øyeblikk tidligere hadde vært vitne til at hans egen kone og en sivil politimann ble henrettet ved hovedhuset oppi bakken. Han hadde også såvidt klart å redde sin egen datter fra den sikre død idet ABB også henrettet venninnen hennes som satt rett ved siden av. Det foreligger ingen opplysninger om hva som skjedde deretter annet at vi veit at kapteinen, dattera hans, EP og endel andre ungdommer klarte å flykte med båten før ABB innså hva som var i ferd med å skje. Jeg anseer det som høyst sannsynlig at kapteinen var den som avgjorde at de måtte komme seg vekk så fort som overhodet mulig og denne avgjørelsen gjorde at han klarte å redde mange mennesker fra den sikre død. Alle påstander som fremlegges om AUF lederen er i så måte helt hinsides all fornuft. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg skammer meg over at ikke moderatorene her inne klarer å se seg sitt ansvar besvisst og stoppe de forumbrukerne som fremlegger disse horrible, injurierende påstandene mot Eskil Pedersen. Det er mulig jeg har feil, men det kan du ikke vite sikkert. Det er mye som er uavklart her. Jeg vil få fakta på bordet. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Fremdeles noen som påstår de ville ventet i en slik situasjon? Nei, men de krever at en ungdomsleder skulle gjort det. En ungdomsleder! Uhørt. Lenke til kommentar
FreshFruit Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Fremdeles noen som påstår de ville ventet i en slik situasjon? Nei, men de krever at en ungdomsleder skulle gjort det. En ungdomsleder! Uhørt. Han kunne jo ventet, men da hadde nok ferja reist uten ham. Og da ville han kanskje vært død i dag. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 All kritikken her inne mot EP er tatt ut av løse lufta. At ikke moderatorene på diskusjon.no kan stoppe disse sterkt injurierende påstandene fremstår for meg som helt horribelt. Det som er de eneste faktaopplysningene vi har om denne hendelsen er at EP var med ferja. Det fremkommer ingen steder hvem som avgjorde eller bestemte at ferja skulle dra på det tidspunktet den gjorde. Den eneste myndighet som var tilstede og kunne bestemme dette var kapteinen på båten som noen øyeblikk tidligere hadde vært vitne til at hans egen kone og en sivil politimann ble henrettet ved hovedhuset oppi bakken. Han hadde også såvidt klart å redde sin egen datter fra den sikre død idet ABB også henrettet venninnen hennes som satt rett ved siden av. Det foreligger ingen opplysninger om hva som skjedde deretter annet at vi veit at kapteinen, dattera hans, EP og endel andre ungdommer klarte å flykte med båten før ABB innså hva som var i ferd med å skje. Jeg anseer det som høyst sannsynlig at kapteinen var den som avgjorde at de måtte komme seg vekk så fort som overhodet mulig og denne avgjørelsen gjorde at han klarte å redde mange mennesker fra den sikre død. Alle påstander som fremlegges om AUF lederen er i så måte helt hinsides all fornuft. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg skammer meg over at ikke moderatorene her inne klarer å se seg sitt ansvar besvisst og stoppe de forumbrukerne som fremlegger disse horrible, injurierende påstandene mot Eskil Pedersen. Det er mulig jeg har feil, men det kan du ikke vite sikkert. Det er mye som er uavklart her. Jeg vil få fakta på bordet. Da anbefaler jeg deg med å vente med å fremlegge grunnløse anklager mot noen som helst inntil du besitter disse fakta. En ting som er 100% sikkert er at ingen her inne kan gi deg andre fakta enn det som er kommet frem under politiets pressemøter og intervjuer med folk som var på øya. Beskyldningene dine er av en slik karakter at om noen velger å prøve de for retten i et injuriesøksmål så er jeg styggelig redd du ligger utrolig tynnt ann. Ytringsfriheten strekker seg faktisk ikke uendelig. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Gjør du det med vilje? Nei, jeg er «bevisstløs i gjerningsøyeblikket». Jeg stilte deg jo et spørsmål, og hadde jo vært greit med et svar: Og ikke et motspørsmål til spørsmålet. Men om du leser hva jeg har skrevet tidligere, så har du kanskje skjønt hva jeg prøver å si. Jeg mener at resultatet hadde ikke blitt noe annerledes mht til drepte der ute.. men lederen «stakk ikke av» kanskje han ville ha blitt drept, forble uskadet eller ble skadet. Men han «var» der sammen med sine egne folk gjennom denne tragiske hendelsen. Og det ville ha hatt en umiddelbar symboleffekt der og da, men også i ettertid. Så nå mine øyne så sitter vi igjen med en stor og tragisk hendelse, og det som virkelig fester seg hos meg er at lederen er den første som rømmer vekk, og overlater barn helt ned i 11 års alderen til å bli slaktet ned av et individ med våpen. Han prøvde tydeligvis ikke, han bare stakk, enkelt og greit. Det er i mine øyne feigt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Nei, men de krever at en ungdomsleder skulle gjort det. En ungdomsleder! Uhørt. Jeg vet ikke hvor du setter grensa for ungdommer jeg altså.. men mannen er faktisk 27 år gammel. Han er ingen ungdom, han er en voksen mann. Lenke til kommentar
FreshFruit Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Så nå mine øyne så sitter vi igjen med en stor og tragisk hendelse, og det som virkelig fester seg hos meg er at lederen er den første som rømmer vekk, og overlater barn helt ned i 11 års alderen til å bli slaktet ned av et individ med våpen. Han prøvde tydeligvis ikke, han bare stakk, enkelt og greit. Det er i mine øyne feigt! Da er det vel heller skipperen du burde være forbannet på, uten ham hadde ikke båten kunnet gå noe sted. 4 Lenke til kommentar
Hamburgesmauet Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Nei, men de krever at en ungdomsleder skulle gjort det. En ungdomsleder! Uhørt. Jeg vet ikke hvor du setter grensa for ungdommer jeg altså.. men mannen er faktisk 27 år gammel. Han er ingen ungdom, han er en voksen mann. Alder gjør en ikke mer motstandsdyktig mot kuler. Det er snakk om en massakre her og det folk henger seg opp i er at en sivil person, med ingen trening i en slik situasjon ikke reagerte med en slags ledende kraft, hva enn den skulle være. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gretcheen Skrevet 27. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg blir halvveis sjokkerte over at moderatorene og administratorene fortsatt lar tråden være oppe etter dette. I mine øyne bedret det seg ikke etter den lille stunda tråden var stengt. Diskusjonen går fortsatt rundt i suppa. Det høres ut som om noen av dere mener at Eskil rømte bort fra barna. Han gjorde ikke det. Han rømte bort fra helvetet og gjerningsmannen. Han tok hjelpen da den var der. Jeg blir kvalm av "tøffe", ettertenkende og råkjefta mennesker som sitter bak tastaturet og forteller om hvordan de ville gjort alt annerledes og så mye bedre enn det Eskil gjorde. Det høres ut som om han var politi eller noe. Han hadde faen ikke anvaret for å løpe rundt øya og ta med seg alle ungdommene med seg i båten. Hadde båten stått der lenger, hadde sikkert alle om bord blitt beskutt. Fatter dere hvor mange båter han skøyt etter? Jeg burde kanskje holde meg unna denne tråden, men jeg klarer ikke. Å klandre Eskil for dette er så urettferdig og trist at jeg ikke har ord for det. Og 2xjohn: Om du vil ha fakta på bordet, vennligst ha deg ut av denne tråden og vent med å diskutere til de har kommet. Dine beskyldninger er helt... vanvittige. 14 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg vet ikke hvor du setter grensa for ungdommer jeg altså.. men mannen er faktisk 27 år gammel. Han er ingen ungdom, han er en voksen mann. Dersom du spør meg, i en alder på 60 år, om å passe dine barn fordi du skal ut med fruen, så kommer ikke jeg til å ta en kule for barna dine dersom noen terrorister ringer på. Dessuten var han ikke eldst. Det ville vært naturlig at den eldste tok kommando. Jeg kan bare annta at kapteinen på ferga var eldst, og derfor hadde naturlig lederskap. De gjorde det eneste fornuftige, de flyktet. Hva ville du gjort? Begått selvmord ved å oppholde deg på en liten øy sammen med ABB som drepte alle han så? 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg blir kvalm av "tøffe", ettertenkende og råkjefta mennesker som sitter bak tastaturet og forteller om hvordan de ville gjort alt annerledes og så mye bedre enn det Eskil gjorde. Det høres ut som om han var politi eller noe. Han hadde faen ikke anvaret for å løpe rundt øya og ta med seg alle ungdommene med seg i båten. Hadde båten stått der lenger, hadde sikkert alle om bord blitt beskutt. Fatter dere hvor mange båter han skøyt etter? 100% enig. Det er kvalmt, det er frekt, uhøffelig. Det er mennesker som for meg fremstår som ynkelige som kommer med denne kritikken. 6 Lenke til kommentar
FreshFruit Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hva ville du gjort? Begått selvmord ved å oppholde deg på en liten øy sammen med ABB som drepte alle han så? Det er tydeligvis den eneste måten å komme fra denne marerittøya med æren i behold - i en kiste. Hele denne tråden er tragisk, hvorfor dette maset om fakta på bordet hvis dere ikke er villig til å ta fakta til etterretning? 6 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Var vel mange feige fylkes og kommune ledere i AUF som dreit i barna, kastet seg ut i vannet og la på svøm uten å engang tenke på å redde liv... Hva med disse, bør vi ikke hudflette disse for dårlig lederskap også? Denne tråden er i overkant idiotisk, å prøve å hjelpe andre på denne øya ville kostet enhver person som prøvde livet. At alle løp i alle retninger for å redde seg selv, er en viktig grunn til at ikke flere døde. 3 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg blir halvveis sjokkerte over at moderatorene og administratorene fortsatt lar tråden være oppe etter dette. I mine øyne bedret det seg ikke etter den lille stunda tråden var stengt. Diskusjonen går fortsatt rundt i suppa. Det høres ut som om noen av dere mener at Eskil rømte bort fra barna. Han gjorde ikke det. Han rømte bort fra helvetet og gjerningsmannen. Han tok hjelpen da den var der. Jeg blir kvalm av "tøffe", ettertenkende og råkjefta mennesker som sitter bak tastaturet og forteller om hvordan de ville gjort alt annerledes og så mye bedre enn det Eskil gjorde. Det høres ut som om han var politi eller noe. Han hadde faen ikke anvaret for å løpe rundt øya og ta med seg alle ungdommene med seg i båten. Hadde båten stått der lenger, hadde sikkert alle om bord blitt beskutt. Fatter dere hvor mange båter han skøyt etter? Litt av årsaken er nok i det du skriver her. La meg si det slik, dersom vi setter en grense, da vil enkelte gjemme sine egentlige synspunkter bak en mer spiselig maske. En liten løgn er mer troverdig enn en stor løgn. Og så lenge vi lar enkelte si saker som rett og slett er åpenbart usaklig, så skyter disse seg selv i foten. Ingen vil ta dem seriøst, og anklagene forsvinner etter hvert av seg selv. Noen vil alltid hate, være overlegne, bedrevitende, hetsende og respektløse. Det er mot denne bakgrunnen sannheten virkelig fremstår på en god måte. Jeg burde kanskje holde meg unna denne tråden, men jeg klarer ikke. Å klandre Eskil for dette er så urettferdig og trist at jeg ikke har ord for det. Jeg håper Eskil Pedersen en gang leser dine ord, og at han tar til seg den støtten han faktisk får i denne tråden. Den støtten som er fremvist fra en av to parter har vært formidabel. 3 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 mener dere seriøst at Pedersen skulle ha løpt opp til huset og samlet flokken slik at de var letter å skyte da eller... HALLOOO.. det tok politiet over et døgn å få full oversikt der ute.. hvordan kan dere kreve at Pedersen skulle få fullstendig oversikt over situasjonen på 5 minutter?? Tenkt dere kaoset, kjenn på frykten.. det er en som skyter der oppe... LØØØP for helvete!!! Dere som mener han hadde noe som helst der å gjøre er nesten like kalde som mannen som troppet opp i politiuniform.. Det er bare helt umulig å kreve noe slikt som noen av dere gjør... Pedersen var et menneske, som deg og meg, og ikke et iskaldt følelsesløst monster som spontant kan klekke ut en counter plan for å stoppe noe slikt... Fy flate... skjerp dere... 3 Lenke til kommentar
TillR Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Alle som har sett første pressekonferansen med EP etter massakren kan ikke ha unngått å få med seg ubehaget hans da han svarte på hva han så og hvordan han opplevde situasjonen. Han så ingenting, han hørte bare skuddene. Hvordan kunne han vite at situasjonen var så alvorlig at han burde forlate øya? Jeg kan ikke skjønne at noen kan forsvare måten han handlet på her. Hvis han bare hadde svømt iland, så ville det vært forståelig, men han tar ferga! Folk glemmer hvilke betingelser som råder da han beslutter å evakuere, og konkluderer med at ethvert forsøk på å hjelpe ville vært nytteløst og suicidalt. Mulig det. Men det kan ikke EP vite på det tidspunktet han forlater øya! En persons handlinger må bedømmes utfra tilgjengelig informasjon på tidspunktet handlingen finner sted. Og han kunne UMULIG anta at ferga skulle bli ubrukelig for andre enn ham selv! En enkel øvelse: sammenlign måten EP handlet på med hvordan campingfolket med sine båter opptrådte. Campingfolket (som ikke har noen tilknytning til AUF-møtet) drar TIL øya vel vitende om alvoret i situasjonen, mens EP drar FRA øya FØR han vet hvor alvorlig det er. Man kan ikke forlange heltedåder fra folk, og at man berger seg selv først er menneskelig. Men ikke når det går på bekostning av andre. Jeg har sett EP holde tale under plakater med Ap-rosa og slagordet 'Alle skal med'. Ironien er for åpenbar og tragisk til å påpeke. 3 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 9 mennesker flyktet fra øya i båt som rommet 50 personer minutter etter at drapsmannen hadde gått i land og var på vei bort fra dem mens desperate ungdommer kom løpende i mot... En 11 år gammel gutt ser drapsmannen i øynene og spør om han har tenkt å drepe han også, etter faren... Hvis jeg skulle ha valgt en "leder" ville det ha vært 11 åringen, uavhengig av hvem som stakk. "De gjorde det eneste fornuftige, de flyktet. Hva ville du gjort? Begått selvmord ved å oppholde deg på en liten øy sammen med ABB som drepte alle han så?" Nå er jeg bare 50'tish, men jeg sluttet å løpe fra problemene i 15 års alderen... 1 Lenke til kommentar
FreshFruit Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Alle som har sett første pressekonferansen med EP etter massakren kan ikke ha unngått å få med seg ubehaget hans da han svarte på hva han så og hvordan han opplevde situasjonen. Han så ingenting, han hørte bare skuddene. Hvordan kunne han vite at situasjonen var så alvorlig at han burde forlate øya? Jeg kan ikke skjønne at noen kan forsvare måten han handlet på her. Hvis han bare hadde svømt iland, så ville det vært forståelig, men han tar ferga! Folk glemmer hvilke betingelser som råder da han beslutter å evakuere, og konkluderer med at ethvert forsøk på å hjelpe ville vært nytteløst og suicidalt. Mulig det. Men det kan ikke EP vite på det tidspunktet han forlater øya! En persons handlinger må bedømmes utfra tilgjengelig informasjon på tidspunktet handlingen finner sted. Og han kunne UMULIG anta at ferga skulle bli ubrukelig for andre enn ham selv! En enkel øvelse: sammenlign måten EP handlet på med hvordan campingfolket med sine båter opptrådte. Campingfolket (som ikke har noen tilknytning til AUF-møtet) drar TIL øya vel vitende om alvoret i situasjonen, mens EP drar FRA øya FØR han vet hvor alvorlig det er. Man kan ikke forlange heltedåder fra folk, og at man berger seg selv først er menneskelig. Men ikke når det går på bekostning av andre. Jeg har sett EP holde tale under plakater med Ap-rosa og slagordet 'Alle skal med'. Ironien er for åpenbar og tragisk til å påpeke. Som sagt tidligere, det var skipperen som kjørte ferja og han og datteren hans hadde akkurat vært vitne til at samboer og mamma ble likvidert. De som var på kaia ved det tidspunktet hadde valget om å bli med eller stå igjen, og de valgte å bli med. På dette tidspunktet visste de nøyaktig hva som hadde skjedd og var i ferd med å skje. 1 Lenke til kommentar
FreshFruit Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Nå er jeg bare 50'tish, men jeg sluttet å løpe fra problemene i 15 års alderen... Jeg løper heller ikke fra problemer, men en bevæpnet mann som allerede hadde skutt flere av mine venner hadde jeg nok løpt fra. Kan ikke si jeg skammer meg for å si det heller. 2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Nå er jeg bare 50'tish, men jeg sluttet å løpe fra problemene i 15 års alderen... Jeg løper heller ikke fra problemer, men en bevæpnet mann som allerede hadde skutt flere av mine venner hadde jeg nok løpt fra. Kan ikke si jeg skammer meg for å si det heller. Det ville jeg aldri kunne ha levd med! Kanskje jeg bare har bedre venner... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå