vidarkri Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg har lest dette side opp og side ned til det kjedsommelige. Essensen i innleggene dine er at for å kunne bli leder i din verden så må man ha gjennomgått 3-4årig offisersutdannelse eller tilsvarende politihøgskole. Jeg tviler på at det er gjennomførbart, ei heller ønskelig, 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg har lest dette side opp og side ned til det kjedsommelige. Essensen i innleggene dine er at for å kunne bli leder i din verden så må man ha gjennomgått 3-4årig offisersutdannelse eller tilsvarende politihøgskole. Jeg tviler på at det er gjennomførbart, ei heller ønskelig, Har du feber? 1 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Det pågår en interessant debatt om ytringsfrihetens grenser pågår på minervanett nå. http://www.minervanett.no/grensen-for-akseptable-holdninger/ Det stammer fra denne bloggposten: http://blogg.bt.no/preik/2012/05/16/et-begredelig-politisk-etterspill/#.T9-1JrW0Bee Det er en god oppsummering av kritikken av EP. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 synes EPs standard konsulent-type-frase fortsatt å være «jeg tror jeg har sagt nok om min historie den dagen» Siste bloggen der, det jeg har skrevet i denne tråden oppsummert. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 synes EPs standard konsulent-type-frase fortsatt å være «jeg tror jeg har sagt nok om min historie den dagen» Siste bloggen der, det jeg har skrevet i denne tråden oppsummert. Ja, den oppsummerer mine tanker rundt dette også. Kommentarfeltet på minervanett holder stort sett et høyt nivå, så det er interessant å lese hva folk utenfor diskusjon.no mener om saken og hvorvidt det er greit å uttale seg negativt om AP/EP i etterkant. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 En svært relevant sak: Ubevæpnede vakter passet på en flyktningeleir i Kenya. Fire ansatte i Flyktningehjelpen ble kidnappet. Under angrepet ble også en drept. Elisabeth Rasmusson er generalsekretær i flyktningehjelpen. En lederrolle som overgår en hver ungdomsleder for politisk parti i Norge. Hun var trent i slike situasjoner, hun handlet automatisk når skytingen oppstod. Det hun sa var at hun beskyttet hodet sitt og kom seg i sikkerhet. Det var det man skulle gjøre i en slik situasjon. 5 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 En svært relevant sak: Ubevæpnede vakter passet på en flyktningeleir i Kenya. Fire ansatte i Flyktningehjelpen ble kidnappet. Under angrepet ble også en drept. Elisabeth Rasmusson er generalsekretær i flyktningehjelpen. En lederrolle som overgår en hver ungdomsleder for politisk parti i Norge. Hun var trent i slike situasjoner, hun handlet automatisk når skytingen oppstod. Det hun sa var at hun beskyttet hodet sitt og kom seg i sikkerhet. Det var det man skulle gjøre i en slik situasjon. Veldig godt observert Abigor!!! 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Hvem kan vel vente mer av en stakkars kvinne, som attpåtil er uten båt? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Ja! Tenk om hun hadde hatt en STOR STOLT PENIS i stedet for skamlepper! DA hadde hun HELT SIKKERT stoppet kidnapperene egenhendig -- og NÅDE henne om hun ikke hadde gjort DET! 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Flott. Endelig har tråden begynt å dreie seg om penisstørrelse! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Det var heldigvis du som begynte å snakke om kjønn nå. På tide at vi har ulike krav til mannlige og kvinnelige ledere? Perfekt! 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Perfekt for enkelte ledere at det ikke lenger er lov å snakke om maskulinitet og femininitet, går jeg ut fra. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Det er et ganske absurd syn du har om at man skal ha ulike forventninger av politiske ledere utifra hvilket kjønn de har, og at dette skal avgjøre hva de skal gjøre under terrorsituasjoner. Det er ikke mange som deler ditt syn på saken. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Halmstrå. Det er få som reagerer på at sjefen for NRC kommer seg unna den umiddelbar fare. På samme måte som EP. Det er det som skjer så som er avgjørende. Og der bør EP får kritikk, sterk kritikk. Noe han selvsagt ikke vil få offisielt. Sjefen for NRC bør få kritikk for sin meget raske tur tilbake til Norge. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 EP bør ikke få kritikk overhode, han kan ikke klandres. Derfor vil hverken offisielt eller privat kritisere ham. Annet enn anonyme brukere på forum såklart. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Derfor vil hverken offisielt eller privat kritisere ham. Annet enn anonyme brukere på forum såklart. Virkelig? Bjørn Ihler har åpnet sin munn et par ganger. http://nrk.no/227/dag-for-dag/eskil-pedersen-i-bbc-intervju-1.8073490 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 EP bør ikke få kritikk overhode, han kan ikke klandres. Derfor vil hverken offisielt eller privat kritisere ham. Annet enn anonyme brukere på forum såklart. Selvsagt. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 At folk som hadde bedre forutsetninger for å takle situasjonen kunne tatt bedre vurderinger er det vell ikke tvil om? At folk er forskjellige og at to personer vil reagere forskjellig på en gitt situasjon er det vell heller ikke tvil om. Du snakker jo selv om hvordan dette er noe Eskil Pedersen ikke hadde noen forutsetninger for å takle, anngriper du han da? Her er det du skrev igjen: "Denne typen folk og mange av dem som frivillig bidro denne dagen er antagelig i større grad den typen mennesker som, om disse var i lederposisjon, kunne tatt de riktige beslutningene og gjort en forskjell. Det handler for meg i stor grad om hvem vi dyrker frem i lederposisjoner og hvilke kvaliteter vi ser etter og rendyrker hos disse." Dette er altså et angrep på EP fordi du indirekte skriver at han var i en lederposisjon han ikke skulle vært i. Å være i og rundt Utøya 22. Juli er en situasjon Nei, det er flere ulike situasjoner. Men det må likevell være lov å diskutere lederrollen uten at du tar deg så fryktelig nær på andres vegne. Lederrollen er diskutert alt. Politiske ungdomspartier har definert sin lederrolle, og den innebærer ikke at man kun skal velge hardbarkede elitesoldater som ledere. Så hvordan skal man verdsette og dyrke dette? For å bli leder må man gjennom tester der man filtrerer ut de som ikke holder hodet kaldt i en krisesituasjon? Man kan i større grad legge vekt på disse tingene under utdannelse og utvelgelse. Det er jo fullstendig skivebom. Ulike ledere trenger ulike egenskaper. En politisk leder trenger politisk kløkt, og ikke erfaring som elitesoldat. Lederen for et lag med elitesoldater trenger trening innenfor dette området, men ikke innenfor politisk ledelse og strategi. 24. mai skrev du: "En leder med de rette kvaliteter kunne "rised to the ocation", det føler jeg ikke Eskil Pedersen gjorde." Han er altså ikke en ledere med de rette kvaliteter, mener du. Hadde han hatt det, hadde han gjort det du skriver. Les hva jeg har skrevet. Dette har blitt forklart igjen og igjen så mange ganger at jeg ikke gidder en gang til. Jeg har aldri anngrepet Eskil Pedersen, tvertimot. Jo, det du skriver er et direkte angrep, og du anklager ham for ikke å ha de rette lederegenskapene. Men da forutsetter du at det bare finnes en type leder, og at en leder for en ting automatisk skal kunne lede hva som helst annet. For eksempel skal du kunne sette inn Bill Gates i Irak som leder for spesialstyrker der. Det virker for meg som om du rett og slett har sittet for lenge i denne diskusjonen og at du definerer alle som ikke er enig med deg på alle punkter som en del av en ekstrem motpart. Jeg tror dette er hovedgrunnen til at du såppas mange ganger bommer på hva jeg faktisk har skrevet. Du argumentere i stor grad mot noen andre som du ser ut til å tro jeg er en del av og da blir diskusjonen rett og slett tåpelig. Ikke lås deg sånn, da kommer du ingen vei Jeg bommer ikke, siden du hele tiden bekrefter det jeg skriver om deg. Nå vil du jo til og med tilsynelatende at politiske ledere skal velges ut basert på om de har beredskapsbakgrunn, og ikke deres politiske evner. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Poenget er at dette er krav man ikke kan forvente at "normale" ledere innehar. Har man bakgrunn fra forsvar eller politi så har man en forutsetning for å kunne bidra med noe fornuftig. Er man en normal Norsk leder så har man det ikke, og man kan heller ikke forvente at de skal kunne bidra med noe fornuftig i så måte. Og jeg har heller aldri skrevet at vi skal forvente dette av noen. Jeg har etterlyst en økt bevissthet rundt at ledere kan komme i vanskelige situasjoner der de bør ta ledelsen, og at jeg mener slike egenskaper er noe vi i større grad bør dyrke fordi det er veldig annvendelige egenskaper. Men alt dette har jeg skrevet veldig mange ganger så les heller det så slipper jeg å skrive det samme enda en gang. Slike egenskaper skal dyrkes der de er relevante. I stillinger der de ikke er relevante, velger man ledere etter andre egenskaper som er mer relevante. Man skal ikke forvente at en politisk ungdomsleder skal være klar til å takle et terrorangrep, for eksempel. 1 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Halmstrå. Det er få som reagerer på at sjefen for NRC kommer seg unna den umiddelbar fare. På samme måte som EP. Det er det som skjer så som er avgjørende. Og der bør EP får kritikk, sterk kritikk. Noe han selvsagt ikke vil få offisielt. Sjefen for NRC bør få kritikk for sin meget raske tur tilbake til Norge. EP bør ikke få kritikk fordi han ikke gjorde noe galt. Da EP var på båten (etter at andre hadde brakt ham dit), var han underlagt kapteinen. Denne kapteinens ansvar var å sørge for sikkerheten til de som var på båten. Å bli i området eller dra tilbake senere ville utsatt passasjerene hans (inkludert EP) for fare, noe som ikke er lovlig. Politiet kom dessuten med flere beskjeder til de som var på båten om at de skulle dra fra området. Kritikken din må dermed rettes mot kapteinen, men kapteinen gjorde det som var riktig. Han fikk passasjerene sine i sikkerhet og lot være å utsette dem for fare (noe som kunne medført straff). Derfor vil hverken offisielt eller privat kritisere ham. Annet enn anonyme brukere på forum såklart. Virkelig? Bjørn Ihler har åpnet sin munn et par ganger. http://nrk.no/227/da...ervju-1.8073490 Nå tar Ihler feil siden EP i motsetning til kapteinen på en skute ikke hadde formelt ansvar for (eller kompetanse på, noe ) folks sikkerhet. Å sammenligne det at EP ble reddet i sikkerhet av andre med en kaptein som forlater sin egen skute er derfor bare tåpelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå