norskgoy Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Norskgoy.. Innrøm at du hadde helst sett at EP var død, så slipper du å forsvare deg hele tiden. Må jo være slitsomt i lengden å snakke med folk som ikke er enige med deg? Hvorfor skulle jeg det? Har du selv nekrofile tendenser? Min kritikk ligger i forskjellen i handlingene mellom EP og Janne f.eks. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Nå kommer det ganske så utvannede argumenter fra deg "norskgoy" Klandrer du virkelig noen for at de tilfeldigvis ikke var på samme sted/tid og derfor ikke klarte å kopiere hverandres panikkreaksjoner i det infernoet de befant seg i sammen? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hvorfor skulle jeg det? Har du selv nekrofile tendenser? Min kritikk ligger i forskjellen i handlingene mellom EP og Janne f.eks. Så, det du sier er altså at man bør forvente at alle skal reagere slik som Janne? Det Janne gjorde var ikke noe spesielt; man har en plikt til å gjøre det? Forkastelig menneskesyn... 3 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Nå kommer det ganske så utvannede argumenter fra deg "norskgoy" Klandrer du virkelig noen for at de tilfeldigvis ikke var på samme sted/tid og derfor ikke klarte å kopiere hverandres panikkreaksjoner i det infernoet de befant seg i sammen? Nei. Så hvorfor spør du. Så, det du sier er altså at man bør forvente at alle skal reagere slik som Janne? Det Janne gjorde var ikke noe spesielt; man har en plikt til å gjøre det? Forkastelig menneskesyn... Selvsagt forventer man at man prøver å hjelpe sine medmennesker. Derfor Iheler f.eks ikke hører på sin far som sier "ikke hjelp andre, tenk på deg selv". Ihler fremviser her virkelig forkastelig menneskesyn. Endret 11. mai 2012 av norskgoy Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Nå kommer det ganske så utvannede argumenter fra deg "norskgoy" Klandrer du virkelig noen for at de tilfeldigvis ikke var på samme sted/tid og derfor ikke klarte å kopiere hverandres panikkreaksjoner i det infernoet de befant seg i sammen? Nei. Så hvorfor spør du. Fordi du poster "halvkvedete viser" som veldig lett kan forståes veldig negativt. Hvis du tar deg tid til å svare fremfor å hoppe fra sten til sten i diskusjonen, hadde neppe det vært særlig plagsomt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Norskgoy: Skjønner du virkelig ikke forskjellen på "hjelpe sine medmennesker" og "kritisere alle som ikke hjelper"? 5 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Fordi du poster "halvkvedete viser" som veldig lett kan forståes veldig negativt. Hvis du tar deg tid til å svare fremfor å hoppe fra sten til sten i diskusjonen, hadde neppe det vært særlig plagsomt. At det kan misforståes er vel takket kun din egne mindreverdige kunnskaper. Det hefter ikke ved meg. EP var altså i sikkerhet. Allikevel hjalp han ikke. J var i ytterste fare. Allikevel hjalp hun andre. Ihler var i ytterste fare. Allikevel hjalp han andre, selv om han ble oppfordret til å la være. Norskgoy: Skjønner du virkelig ikke forskjellen på "hjelpe sine medmennesker" og "kritisere alle som ikke hjelper"? Jo. Gjør du? Endret 11. mai 2012 av norskgoy Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 @Norskgoy. Hvis du ikke selv skjønner at du har lagt deg på trassalder diskusjonsteknikker så foreslår jeg at du pakker inn og heller lar vær å svare mer. Du latterliggjør deg selv og det er vel antagelig ikke intensjonen. 7 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 At det kan misforståes er vel takket kun din egne mindreverdige kunnskaper. Det hefter ikke ved meg. Jeg skal ikke skryte av eget kunnskapsnivå, fordi det aksepterer jeg kan være mindre enn de jeg "krangler" med her inne - derfor prøver jeg hele tiden å sjekke mitt ego, og redigere postene for å unngå uklarheter ved det jeg selv skriver - og noen ganger lærer jeg noe nytt ved å være såpass åpen. Har du noen teknikker for å kvalitetsikre at dine poster er sånn noenlunde i nærheten av felles virkelighetsforståelse, eller overlater du det til motdebattantene å ordne for deg?! Og når du tvinger meg til å tolke uklarhetene dine, så sier setningen din ganske mye om ditt menneskesyn og dine egne sosiale evner. Du hudfletter EP, og selv om flesteparten av tilbakemeldingene forsøker å korrigere kritikken litt, så fortsetter du bare med akkurat de samme påstander, og viser ingen endringer i eget kunnskapsnivå. Og helt til slutt, så krydrer du det samme budskapet med dårlig skjulte små personangrep. Slik lavmål i fremgangsmåte får meg til å lure hva typer som oppfører seg slik på ett ufarlig forum, ville gjort hvis det var de som skulle vise heltemot i en virkelig krisesituasjon ... Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 @Norskgoy. Hvis du ikke selv skjønner at du har lagt deg på trassalder diskusjonsteknikker så foreslår jeg at du pakker inn og heller lar vær å svare mer. Du latterliggjør deg selv og det er vel antagelig ikke intensjonen. Siden du mener jeg er barnslig, og du voksen. Så er det vel slik at voksne skal gå foran med godt eksempel. Antar du ser det ironiske i din tekst og tar hintet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Det er ditt rykte det er snakk om. Av alle raringer her inne så holder du normalt en høyere standard enn de andre, men de siste sidene i denne diskusjonen har du oppført deg uhm... nesten litt sinnsvakt eller sinnsforvirret. Det jeg sier er at jeg skjønner ikke hvorfor du velger å gjøre dette. Jeg veit du kan betydelig bedre. 3 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Og når du tvinger meg til å tolke uklarhetene dine, så sier setningen din ganske mye om ditt menneskesyn og dine egne sosiale evner. Du hudfletter EP, og selv om flesteparten av tilbakemeldingene forsøker å korrigere kritikken litt, så fortsetter du bare med akkurat de samme påstander, og viser ingen endringer i eget kunnskapsnivå. Og helt til slutt, så krydrer du det samme budskapet med dårlig skjulte små personangrep. Viser ingen endring? Fordi jeg forkaster din "alle er ofre"-teori? At du synes det er trist kan så være. Konformitet er ikke min greie. Slik lavmål i fremgangsmåte får meg til å lure hva typer som oppfører seg slik på ett ufarlig forum, ville gjort hvis det var de som skulle vise heltemot i en virkelig krisesituasjon ... Ingen vet selvsagt. Løsningen er at man da lager et samfunn som sier før eventuelle situasjoner; hjelp hvis du kan. Og ikke "stikk kjappest mulig unna uten tanke for andre". Det er ditt rykte det er snakk om. Av alle raringer her inne så holder du normalt en høyere standard enn de andre, men de siste sidene i denne diskusjonen har du oppført deg uhm... nesten litt sinnsvakt eller sinnsforvirret. Det jeg sier er at jeg skjønner ikke hvorfor du velger å gjøre dette. Jeg veit du kan betydelig bedre. Vil du virkelig leke denne leken? Endret 11. mai 2012 av norskgoy Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Ingen vet selvsagt. Ok, pluss for et lite tegn på ydmykhet, men den lille usikkerheten kommer altså ikke EP, som har vært i krisen, til gode? Så vil du ikke være konform, men er det kanskje viktig å være kontroversiell, fordi det oppfattes man som når man er kjærringa mot strømmen? Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Ingen vet selvsagt. Ok, pluss for et lite tegn på ydmykhet, men den lille usikkerheten kommer altså ikke EP, som har vært i krisen, til gode? Så vil du ikke være konform, men er det kanskje viktig å være kontroversiell, fordi det oppfattes man som når man er kjærringa mot strømmen? EP har altså bevist hvordan han reagerer. Forsvaringen av hans handling bør forsvinne ut i det grå intet. Det skjer selvsagt ikke grunnet "alle er ofre"-tanken. Og til ditt spørsmål; nei. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 En person har vist at han ikke takler en situasjon han ikke hadde noen forutsetninger til å takle. Det mener du han fortjener kritikk for? Samtidig som andre personer takler en situasjon de ikke hadde noen forutsetninger til å takle, det vil du bruke som våpen mot de som fikk panikk, pisset på seg, la seg ned på bakken og skrek? Ser du ikke at denne kritikken blir oppfattet som ynkelig? 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 En person har vist at han ikke takler en situasjon han ikke hadde noen forutsetninger til å takle. Det mener du han fortjener kritikk for? Samtidig som andre personer takler en situasjon de ikke hadde noen forutsetninger til å takle, det vil du bruke som våpen mot de som fikk panikk, pisset på seg, la seg ned på bakken og skrek? Ser du ikke at denne kritikken blir oppfattet som ynkelig? Kall det gjerne ynkelig. Om det får deg til å føle det bedre. Skal føle meg "ynkelig" når EP neste gang snakker om solidaritet. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Jeg gidder ikke blande meg inn i hva EP burde ha gjort. Det jeg ikke liker er svarene hans første dagen / 2 ukene. Her ror han, unlater detaljer og snakker tullball for å sjule at han stakk av i en båt. Dvs han visste at dette kom til å komme opp og at han ikke sto i det lyset han helst ville ha stått i. 1 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Norskgoy.. Innrøm at du hadde helst sett at EP var død, så slipper du å forsvare deg hele tiden. Må jo være slitsomt i lengden å snakke med folk som ikke er enige med deg? Hvorfor skulle jeg det? Har du selv nekrofile tendenser? Min kritikk ligger i forskjellen i handlingene mellom EP og Janne f.eks. Fordi du viser et sterkt hat BARE mot EP, og ingen av de andre som flyktet fra øya. 1 Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Det jeg ikke liker er svarene hans første dagen / 2 ukene. Har det slått deg at han nettopp har sett flere av sine venner bli drept og derfor sliter med å fortelle om det? Det hadde jeg. Vet ikke hva han tenker, men er ganske sikker på at han har gjort seg mange tanker om hva han kunne ha gjort bedre den dagen uavhengig om han burde gjort mer eller ikke. Endret 11. mai 2012 av trra Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Det her er noe vi tok opp tidlig i tråden . En etter en kom de blodige fra utøya og fortalte sine historier som rørte hele verdenspressen, mens EP rodde og rodde og svarte ikke på noenting av det han ble spurt om. Det er ikke sjokk eller noe slikt surr, det er en rød tråd gjennom flere videoer og man kan se hvor ukomfortabel han er. EP Hvordan var din flukt fra utøya? - Dere kan jo tenke dere det, det var blod over alt. jeg hadde ikke sko liksom. Men hvordan var din flukt og hvordan opplevde du den? - Men dere har jo nå hørt de andre fortelle sine historier, det var grusomt. Men EP, vi vil høre din historie. - Dere kan jo tenke dere, vi var på en øy og vi hadde ingenting å forsvare oss med. Sånn går det i uker. Det han skulle ha sakt er at han hørte skudd, løp ned til båten. Så dro båten og vi gjemte oss pga vi ikke kunne stole på noen. Hvorfor ikke bare si det med en gang? Pga han ville virke som en større helt en han var. Se klippene selv, det er pinlig å se på. Endret 11. mai 2012 av War 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå