Gå til innhold

Burde AUF-lederen blitt lenger enn han gjorde på Utøya

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ideal: Enkelt for deg å si, spesielt nå i ettertid. Ikke så enkelt når du er midt i situasjonen og dårlig oversikt over hva som virkelig skjer..

Hvis de hadde satt forsvaret/militæret i full beredskap med en gang etter bomben og mobilisert ALT av beredskap, kunne de kanskje snudd situasjonen ganske raskt vil jeg tro.. nå har jo ikke jeg satt meg så godt inn i hva politiet gjorde denne dagen, men det er jo ganske åpenbart at de lot han holde på for lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du misforstår hva jeg skriver, men jeg skjønner at det ikke er så lett for alle å skjønne poenget mittt :)

EP har mest sannsynlig gjort det han kunne og hadde evne til i den situasjonen han var i. Det presset\stresset han opplevde når skytingen skjedde er ekstremt for å si det mildt. All ære til de som utførte heltedåder, men det gjør ikke EP til en feiging, det er det kun ABB som er.

Så nå reduserer du det hele til at han sannsynlig gjorde det beste han kunne.

Hvis EP gjorde det beste han kunne så burde han selvsagt ta sin hatt og gå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: dette er ett svar til Ideal på forige side.. :p

Deg om det!

For Politiet er det også en vanlig jobb som de går på hver dag.

Bare fordi de ikke hopper inn i en vill skyteepisode med en gal våpendesperado så er det ikke dermed sagt de er feige.

Det var også mye forvirring rundt det hele da det akkurat hadde gått av en bombe midt i Oslo, noe som også er helt utenkelig for de fleste.

At politiet mistet oversikt når alt gikk som værst her i ett ellers rolig Norge er ikke noe man kan klandre de for.

Alt skjedde helt ut ifra det blå uten forvarsel, ingen var forberedt.

At det er mulig å se så firkantet på ting...

Hvordan i all verden skulle EP klare å redde noen? Tror dere virkelig det er mulig å få kontroll over en haug med 14-20 åringer som løper rundt i panikk?

Verden er ikke så enkel.

Pifler:

"Det at du får plusspoeng på et innlegg der du foreslår å gå amokk med skytevåpen sier litt :) Hvor mange av dere som argumenterer for EP stemmer AP eller er medlem i AUF?"

Du ror deg unna det jeg skreiv. Jeg spurte hvordan helter som dere hadde reagert om en gikk amokk med skytevåpen i en forsamling hvor dere var.. Jeg brukte det som et eksempel.

Jeg får heller ikke gitt mer F i hvilket parti han er fra, får heller ikke gitt mer F i AUF.

Det er ikke relevant, jeg ser på EP som en person, med menneskelige reaksjoner. Ikke en politikker som handler 100% etter boka..

Yrket og status kommer lite til nyte i en slik situasjon.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Edit: dette er ett svar til Ideal på forige side..   :p

Deg om det!

Bare fordi de ikke hopper inn i en vill skyteepisode med en gal våpendesperado så er det ikke dermed sagt de er feige.

Alle henvisninger til tid og dokumentasjon, indikerer at Breivik ringte to ganger til politiet for å overgi seg underveis i skytingen.Dette skjedde på tidspunkter der han hadde skutt ca 20-25 personer.Da var politiet allerede på andre sida av fjorden.Det var altså ikke snakk om å gå inn i skuddveksling med en våpendesperado, fyren var jo klar til å overgi seg, og anstrengte seg jo desperat for å overgi seg.Politiet sto med andre ord som feiginger på stranda helt uten grunn. Det var jo 100% trygt for de å gripe inn når gjerningsmannen 100% ønsket å overgi seg.Dermed er det ingen annen konklusjon man kan komme med, enn at politiets feighet kostet 40 personer livet.Dersom Eskil Pedersen ikke hadde stukket av med den eneste rømningsveien, en båt som etter sigende er laget av stål og sannsynligvis kunne skjermet mot skudd, så kunne sikkert den andre halvparten av de resterende 20-25 vært reddet.Dermed er min konklusjon at politiet og Eskil Pedersen, gjennom deres ekstreme feighet, helt unødvendig kostet 40-45 personer livet.

Lenke til kommentar

Og du fortsetter med dine løgner, jeg har aldri hatt sansen for EP som politiker, men skjønner likevel at han ikke kan klandres for noe av det som skjedde på Utøya den dagen. Du er en en feig faen som ikke tørr å svare på et enkelt spørsmål.

Dermed er min konklusjon at politiet og Eskil Pedersen, gjennom deres ekstreme feighet, helt unødvendig kostet 40-45 personer livet.

Min konklusjon er at feigheten til ABB kostet livet til alle som ble drept den dagen. At du prøver å forsvare ABB sine handlinger skjuler du svakt, så hvorfor ikke komme ut av skapet istedenfor å være en feiging som stiller seg bak EP\AP skjoldet?

Endret av trra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det var jo 100% trygt for de å gripe inn når gjerningsmannen 100% ønsket å overgi seg.

Hvis barnemorderen og terroristen virkelig hadde vært desperat for å få overgi seg, så kan man vel ikke mene seriøst at to oppringinger kvalifiserer til 100%?!

Barnemorderen og terroristen viser jo at han ellers har planlagt jævelskapet grundig, og det kom neppe som en overraskelse på ham at han ikke kom gjennom på det tidspunktet. Og hvis han hadde kommet gjennom, og avtalt overgivelse, antar jeg politifolkene likevel ville nærme seg han med stor varsomhet, fordi det like gjerne kunne være at han la opp til ett bakholdsangrep.

Lenke til kommentar

Dermed er min konklusjon at politiet og Eskil Pedersen, gjennom deres ekstreme feighet, helt unødvendig kostet 40-45 personer livet.

Min konklusjon er at feigheten til ABB kostet livet til alle som ble drept den dagen. At du prøver å forsvare ABB sine handlinger skjuler du svakt, så hvorfor ikke komme ut av skapet istedenfor å være en feiging som stiller seg bak EP\AP skjoldet?

Det er helt latterlig å anklage folk for å forsvare ABB sine handlinger. Jeg tror (og håper) at ingen av debattantene her på noen måte støtter ABB. Personlig skulle jeg ønske han fikk en kule i hodet så fort som mulig den 22. juli. ABB er en barnemorder og terrorist, som påpekt, og det er feigt og usaklig å anklage motdebattanter for å støtte hans handlinger.

Lenke til kommentar

Edit: dette er ett svar til Ideal på forige side.. :p

Deg om det!

Alle henvisninger til tid og dokumentasjon, indikerer at Breivik ringte to ganger til politiet for å overgi seg underveis i skytingen.Dette skjedde på tidspunkter der han hadde skutt ca 20-25 personer.Da var politiet allerede på andre sida av fjorden.Det var altså ikke snakk om å gå inn i skuddveksling med en våpendesperado, fyren var jo klar til å overgi seg, og anstrengte seg jo desperat for å overgi seg.Politiet sto med andre ord som feiginger på stranda helt uten grunn. Det var jo 100% trygt for de å gripe inn når gjerningsmannen 100% ønsket å overgi seg.Dermed er det ingen annen konklusjon man kan komme med, enn at politiets feighet kostet 40 personer livet.Dersom Eskil Pedersen ikke hadde stukket av med den eneste rømningsveien, en båt som etter sigende er laget av stål og sannsynligvis kunne skjermet mot skudd, så kunne sikkert den andre halvparten av de resterende 20-25 vært reddet.Dermed er min konklusjon at politiet og Eskil Pedersen, gjennom deres ekstreme feighet, helt unødvendig kostet 40-45 personer livet.

Du har åpenbart aldri måtte ta en taktisk vurdering i det virkelige liv? En random fyr ringer inn, kaller seg kommandant og p¨åstår han er alene og vil overgi seg. Du har sprikende informasjon om situasjonen og i tilleg vet du ganske sikkert at den eller de som utfører denne aksjonen er både gærne og feige nok til å prøve å lure deg inne i ett bakhold ved å påstå at de har overgitt seg. Vurderer du situasjonen til 100% trygg? Selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar

Det er helt latterlig å anklage folk for å forsvare ABB sine handlinger. Jeg tror (og håper) at ingen av debattantene her på noen måte støtter ABB. Personlig skulle jeg ønske han fikk en kule i hodet så fort som mulig den 22. juli. ABB er en barnemorder og terrorist, som påpekt, og det er feigt og usaklig å anklage motdebattanter for å støtte hans handlinger.

Har selv hørt såpass mange som støtter det ABB gjorde, så ikke bli overrasket om noen her inne gjør det. De kan gjerne støtte han så mye de vil ,men da får de være tøffe nok til å si det rett ut istedenfor å komme med svakt skjulte støtte som dette : " fyren var jo klar til å overgi seg, og anstrengte seg jo desperat for å overgi seg. Politiet sto med andre ord som feiginger på stranda helt uten grunn"

Her mener man at ABB altså var desperat for å avslutte dette, uff stakkars ABB, desperat etter å stoppe å drepe ungdom og når polititet ikke reagerer med engang så fortsetter han sine drap. Høres virkelig desperat ut :nei: Itilleg serverer man løgner som at Politiet sto der som feiginger uten grunn. Da er det 2 alternativer, enten er man dum ellers så har man en vis grad av sympati for ABB, jeg tror det siste.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og du fortsetter med dine løgner, jeg har aldri hatt sansen for EP som politiker, men skjønner likevel at han ikke kan klandres for noe av det som skjedde på Utøya den dagen. Du er en en feig faen som ikke tørr å svare på et enkelt spørsmål.

Mulig jeg er en feig faen, og det kan jeg godt være hvis det skulle behage. Dog, jeg forsvarer ikke å forlate ungdom som er i nød.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er en feig faen, og det kan jeg godt være hvis det skulle behage. Dog, jeg forsvarer ikke å forlate ungdom som er i nød.

Så hvorfor anklager du EP når du selv ikke kan svare på et enkelt spørsmål?

Fordi du ikke har stilt et spørsmål. Uansett kan jeg selvsagt anklage EP for å forlate ungdom på eksakt samme måte som jeg kan anklage deg for å forsvare slike handlinger. Så feig for å ikke svare på spørsmål. Anytime.

Lenke til kommentar

Har selv hørt såpass mange som støtter det ABB gjorde, så ikke bli overrasket om noen her inne gjør det. De kan gjerne støtte han så mye de vil ,men da får de være tøffe nok til å si det rett ut istedenfor å komme med svakt skjulte støtte som dette : " fyren var jo klar til å overgi seg, og anstrengte seg jo desperat for å overgi seg. Politiet sto med andre ord som feiginger på stranda helt uten grunn"

Her mener man at ABB altså var desperat for å avslutte dette, uff stakkars ABB, desperat etter å stoppe å drepe ungdom og når polititet ikke reagerer med engang så fortsetter han sine drap. Høres virkelig desperat ut :nei: Itilleg serverer man løgner som at Politiet sto der som feiginger uten grunn. Da er det 2 alternativer, enten er man dum ellers så har man en vis grad av sympati for ABB, jeg tror det siste.

Det kan så være, men det er en veldig grov anklagelse, og med mindre du er 100% sikker er det bare en feig måte å vri debatten bort fra argumenter og fakta. Det blir like dumt som å si at noen sympatiserer med Hitler fordi de mener at Sverige var feige som ikke risikerte krig for å hjelpe Norge

Lenke til kommentar

Det kan så være, men det er en veldig grov anklagelse, og med mindre du er 100% sikker er det bare en feig måte å vri debatten bort fra argumenter og fakta. Det blir like dumt som å si at noen sympatiserer med Hitler fordi de mener at Sverige var feige som ikke risikerte krig for å hjelpe Norge

Hehe, men det er greit å beskylde EP for å være feig når man ikke vet 100% om saken og viser klare tegn til sympati med ABB?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, men det er greit å beskylde EP for å være feig når man ikke vet 100% om saken og viser klare tegn til sympati med ABB?

Man kan aldri vite 100% om saken, men alt som har kommet frem får EP til å virke som en kujon som satte sitt eget liv over alle andres. Eskil Pedersen er en kujon, det står jeg for. ABBs handlinger støttes selvsagt ikke.

Lenke til kommentar

Fordi du ikke har stilt et spørsmål. Uansett kan jeg selvsagt anklage EP for å forlate ungdom på eksakt samme måte som jeg kan anklage deg for å forsvare slike handlinger. Så feig for å ikke svare på spørsmål. Anytime.

Det er nettopp det jeg har gjort, men du svarer ikke. JEg kan ta det igjen, og litt mer utfyllende så du skal få det litt lettere.

Hadde EP noen spesielt ansvar, var det beskrevet som endel av hans rolle som partileder at han skal ta ansvar i en nødsituasjon?

Hadde han mer ansvar enn alle de andre på båten?

Hva med alle de på båten som ikke gjorde noe, er de like skyldige?

Hva med alle de på øya som ikke grep og eller flyktig i redsel?

Skulle båten vendt tilbake slik at ABB fikk muligheten til å drepe de også?

Hva hadde skjedde om EP hadde prøvd å stoppe ABB selv?

Han hadde blitt drept, hva hadde det hjelpt?

Hvorfor beskylder du ikke alle på Utøya for feighet? hadde de gått sammen hadde ABB ike hatt sjans, men sånn fungerer ikke vi mennesker, noe du ikke skjønner.

Man kan aldri vite 100% om saken, men alt som har kommet frem får EP til å virke som en kujon som satte sitt eget liv over alle andres. Eskil Pedersen er en kujon, det står jeg for. ABBs handlinger støttes selvsagt ikke.

Nettopp, men allikvel synses det greit å beskylde han for å være feig, selv om mange andre på øya gjorde det samme, flyktet. Det hva var også andre på båten, er de helt uskylidge? De trengte ikke å høre på EP.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...