hvafaen Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Frp-politiker permittert etter Eskil-hets Les mer Jeg syns det å stikke av med den båten er en egoistisk handling av en 27 år gammel mann. Det å stikke av med ferga som har blitt etablert som transportmiddel for alle deltagerne er kritikkverdig. Spesielt når båten ikke ble umiddelbart returnert til øya/leia for å redde flere! Eskil Pedersen (soon AP), dro fra øya med båten 3 min etter de første skuddene ble løsnet. Hvis han trodde han selv kunne være et mål for en terrorist, så ser han såppas høyt på seg selv at han kunne ha satt igang en retur av båten. Jeg har ikke barn, kommer heller ikke til å få noen på en stund. Men, jeg kommer aldri til å sende ungen min på en øy med Eskil. Makan til ansvarsfraskrivelse! Men gjort er gjort og spist er spist. Sånn kan det gikk kan man si. Eskil er ingen leder, lykke til videre Eskil! -- Lurer på hva kommisjonen sier om MS thorbjørn bruket. Håper ikke de aksepterer standard ap-mot-frp utalelser som : - Det er fryktelig trist at en leder av at politisk parti på denne måten synliggjør denne typen holdninger. Jeg merker meg også at han i sitt innlegg fremhever sin egen fortreffelighet. Dette går bare ikke an for en partileder, sier hun til Telemarksavisa. Det må være lov for en politiker å navngi en annen politiker, spesielt på sinn egen Facebook! Dette er knebling! Det er absolutt ingen som har blitt permitert her, noen har tatt sykemelding ... Avisene labler dette helt feil . Endret 22. desember 2011 av hvafaen 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg syns det å stikke av med den båten er en egoistisk handling av en 27 år gammel mann. Var skipperen en 27 år gammel mann, altså? 4 Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg syns det å stikke av med den båten er en egoistisk handling av en 27 år gammel mann. Var skipperen en 27 år gammel mann, altså? Ikke prøv og vær smart. Dere appologister er en pest med utrolig sære tolkninger. Lenke til kommentar
hvafaen Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Jeg syns det å stikke av med den båten er en egoistisk handling av en 27 år gammel mann. Var skipperen en 27 år gammel mann, altså? Eskil Pedersen (født 6. mars 1984 i Skien) Hva får deg til å tro at skippern ville kjørt båten sin til noe annet sted en havna si? Endret 22. desember 2011 av hvafaen Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 «Lurer på hvorfor Eskild Pedersen stakk av med denne uten å prøve å redde noen?» Frp lederen sier vel bare det alle tenker. Frp har vel Sandberg uttalelsene friskt i minne og kryper nå til korset 1 Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hele saken er flau for FRPere og alle de andre svake menneskene der ute som kritiserer et korrekt valg. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) - Hele saken er flau for FRPere og alle de andre svake menneskene der ute som kritiserer et korrekt valg. Skal vi ikke heller si at beslutningen om å tøffe langt av gårde med 10 personer i den store ferjen var et særdeles uheldig valg, spesielt for de 600 ungdommene som var igjen på øya. Endret 22. desember 2011 av Bond007 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Jeg syns det å stikke av med den båten er en egoistisk handling av en 27 år gammel mann. Var skipperen en 27 år gammel mann, altså? Eskil Pedersen (født 6. mars 1984 i Skien) Hva får deg til å tro at skippern ville kjørt båten sin til noe annet sted en havna si? Hva var det folkene på båten trodde, ut i fra det de hadde blitt fortalt? a) At Breivik var alene b) At det var flere gjerningsmenn på vei eller tilstede på bryggen på fastlandet Var Breivik spesiellt interessert i å drepe Eskil P.? a) Ja, og har beskrevet hvordan han spesifikt ville forsøke å henrette Eskil P., Gro H.B. og Jonas G.S på bærbart lomme-kamera. b) Nei jeg tror ikke det, men jeg er ikke sikker. Endret 22. desember 2011 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Eskil Pedersen (soon AP), dro fra øya med båten 3 min etter de første skuddene ble løsnet. Hvis han trodde han selv kunne være et mål for en terrorist, så ser han såppas høyt på seg selv at han kunne ha satt igang en retur av båten. "Hvis han trodde"? Eskil Pedersen var blant Breiviks mål. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10031665 Han har også sagt at det ikke var noen andre i nærheten av båten da de dro: http://www.nettavisen.no/nyheter/article3202674.ece Jeg har ikke barn, kommer heller ikke til å få noen på en stund. Men, jeg kommer aldri til å sende ungen min på en øy med Eskil. Makan til ansvarsfraskrivelse! Hvis du har tenkt å beskytte ungene dine 100% mot sinnsyke massemordere, så tror jeg du kan bruke kreftene bedre på andre måter enn å unngå øyer med Eskil Pedersen. Men gjort er gjort og spist er spist. Sånn kan det gikk kan man si. Eskil er ingen leder, lykke til videre Eskil Pedersen er kanskje ingen hærfører, men å gå derfra til at han ikke er noen leder er meningsløst. Det må være lov for en politiker å navngi en annen politiker, spesielt på sinn egen Facebook! Dette er knebling! Hva for noe er knebling? Selvfølgelig er det lov å navngi en annen politiker. Nå har jo Røe-Bernsen gjort mer enn å "navngi" Eskil Pedersen, viktigere er det at det selvfølgeling også er lov for andre å "navngi" Knut Røe-Bernsen og å kalle ham for eksempel en helvetes tulling. Det er også lov for lederen av FrPs bystyregruppe å be ham ta fri. Noe annet ville være - tada - knebling. Det er absolutt ingen som har blitt permitert her, noen har tatt sykemelding ... Avisene labler dette helt feil . Dagbladet skriver: "Røe-Berntsen har inntil videre bedt seg fritatt for sine verv i Fremskrittspartiet. Dette har styret i Bamble Frp akseptert, og gitt ham permisjon, forteller Bamble-ordføreren. " Hvor har du det fra at dette er feil? Dersom han virkelig er sykmeldt på grunn av dette, så høres det forøvrig veldig ut som misbruk av sykepengeordningen. 2 Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 - Hele saken er flau for FRPere og alle de andre svake menneskene der ute som kritiserer et korrekt valg. Skal vi ikke heller si at beslutningen om å tøffe langt av gårde med 10 personer i den store ferjen var et særdeles uheldig valg, spesielt for de 600 ungdommene som var igjen på øya. Merk at det ikke er noen motsetning mellom at det å forlate Utøya med MS Torbjørn var et dårlig valg, og at Røe-Bernsens facebook-kommentar var tåpelig og flau for partiet hans. Her er det han skrev: «Lurer på hvorfor Eskild Pedersen stakk av med denne uten å prøve å redde noen? » Det er feil at Eskil Pedersen dro "uten å prøve å redde noen". Pedersen har sagt at det ikke var noen flere i nærheten da de dro. (Det er mulig han kunne prøvd hardere, men det er en annen sak.) «Var det modig gjort?» Nei, kanskje ikke. Hva så? Er dette - at Pedersen ikke var tilstrekkelig "modig" - virkelig det viktigste Røe-Bernsen har å si om Utøya-massakren? «Som tidligere Marine / antiterror soldat, vet jeg hva jeg ville gjort, men så har ikke alle den erfaringen» Jeg vet ikke akkurat hvilken erfaring Røe-Bernsen har med å bli beskutt, men jeg vil våge å påstå at han ikke vet hvordan han ville reagert. Han kan gjerne tro at han selv ville reagert annerledes, men han vet faktisk ikke. Og om Røe-Bernsen virkelig har så tung erfaring som "Marine / antiterror soldat" at han ville taklet skytingen på Utøya som den rene John McClane: Hva så? Som han selv sier: Alle har ikke den erfaringen. Big deal. Jeg ser ingen grunn til å kritisere AUF for at de ikke tenkte på å stille krav om slik erfaring da de skulle velge leder. 2 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 en dyktig leder ville i hvertfall aldri kommet med et så klønete utsagn som Røe-Bernsens 7 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 "Vi hadde ikke sett noen eller hørt noe etter det. Det var jo skipperen som bestemte hvor vi skulle gå, eller, det var hans vurdering, sier Pedersen til TV2. " Hmmm...skipperen tok alle beslutningene...uten noe påvirkning fra AUF lederen?? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 En ting jeg lurer på, Eskil sa at han aldri så noe, men løp han ikke forbi politimannen og "Mor Utøya" som var skutt? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 En ting jeg lurer på, Eskil sa at han aldri så noe, men løp han ikke forbi politimannen og "Mor Utøya" som var skutt? "- Jeg løper forbi to personer som er skutt. Jeg visste ikke om de var døde. " http://www.nettavisen.no/nyheter/article3202674.ece Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Men han har flere ganger sagt at han ikke så noe. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Men han har flere ganger sagt at han ikke så noe. Han har vel sagt at han ikke så noen bli skutt. Ikke at han ikke så noe. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Men han har flere ganger sagt at han ikke så noe. Han har vel sagt at han ikke så noen bli skutt. Ikke at han ikke så noe. Hmm, kanskje det var det han mente, men det var ikke det han sa. Jaja Lenke til kommentar
hvafaen Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Hva var det folkene på båten trodde, ut i fra det de hadde blitt fortalt? a) At Breivik var alene b) At det var flere gjerningsmenn på vei eller tilstede på bryggen på fastlandet Var Breivik spesiellt interessert i å drepe Eskil P.? a) Ja, og har beskrevet hvordan han spesifikt ville forsøke å henrette Eskil P., Gro H.B. og Jonas G.S på bærbart lomme-kamera. b) Nei jeg tror ikke det, men jeg er ikke sikker. Båten forlot brygga 3 min etter at første skudd falt. Hvor skal Eskil Pedersen få denne infoen fra? De visste ingen ting som av hva som skjedde, de stakk av med båten og returnerte den ikke. Hvorvidt ABB hadde EP som mål og var alene er ikke relevant for MS Thorbjørn saken, da dette ikke var kjent på det tidspunktet EP var med å ta avgjørelsen på å stikke av med ferga. Lenke til kommentar
hvafaen Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Han har også sagt at det ikke var noen andre i nærheten av båten da de dro: http://www.nettavisen.no/nyheter/article3202674.ece Det er ikke rart at ingen er der når lederne av leiern er de første som løper til båten. Han sier selv at han løp forbi to voksne personer som lå på bakken. Om de var levende eller ikke sjekket han aldri. Eskil Pedersen var førstemann som løp forbi to potensielt sårede og stakk av uten å ta dem eller 600 barn med. Det er et egoistisk valg å stikke av på den måten, sier ikke at det er feil. Men det er ikke et valg tatt av en leder. En god leder organiserer og passer på de under han lenge før han tenker på seg selv. Førstemann på og siste mann ut. En kaptein forlater aldri sitt skip. Jeg har ikke barn, kommer heller ikke til å få noen på en stund. Men, jeg kommer aldri til å sende ungen min på en øy med Eskil. Makan til ansvarsfraskrivelse! Hvis du har tenkt å beskytte ungene dine 100% mot sinnsyke massemordere, så tror jeg du kan bruke kreftene bedre på andre måter enn å unngå øyer med Eskil Pedersen. Hvor paranopid er du hvis du tror jeg frykter massemordere når man sender bort barna sine? Jeg snakker om at her er det voksne mennesker som har overlatt barna sine til en ansvarsperson. Som innstinktivt reagerer med å stikke av med den eneste transportmuligheten fra øya. Men gjort er gjort og spist er spist. Sånn kan det gikk kan man si. Eskil er ingen leder, lykke til videre Eskil Pedersen er kanskje ingen hærfører, men å gå derfra til at han ikke er noen leder er meningsløst. Dette har jeg argumentert for over Det må være lov for en politiker å navngi en annen politiker, spesielt på sinn egen Facebook! Dette er knebling! Hva for noe er knebling? Selvfølgelig er det lov å navngi en annen politiker. Nå har jo Røe-Bernsen gjort mer enn å "navngi" Eskil Pedersen, viktigere er det at det selvfølgeling også er lov for andre å "navngi" Knut Røe-Bernsen og å kalle ham for eksempel en helvetes tulling. Det er også lov for lederen av FrPs bystyregruppe å be ham ta fri. Noe annet ville være - tada - knebling. Dette er politisk arbeid fra FRP mannen. Dette er helt klart at 2. juli komisjonen må se på den ansvarsløse bruken av båten! Jeg mener det er helt feil bruk av båten, og forventer en utalelse fra komisjonen på dette. Det at INGEN andre politikere tar opp dette viser hvor tabu belagt kritikk er. Her er det ingen som har bedt noen ta fri, hvis du hadde lest linken jeg hadde linket til, istede for å komme med din egen link som er ufulstending. Ville du vert mer skikket til å diskutere denne delen. Jeg siterer egen link: - I den anledning har han av helsemessige årsaker bedt seg fritatt for sine verv i partiet inntil videre. Det har styret i Bamble Frp akseptert og gitt ham permisjon, sier Flølo. Det er absolutt ingen som har blitt permitert her, noen har tatt sykemelding ... Avisene labler dette helt feil . Dagbladet skriver: "Røe-Berntsen har inntil videre bedt seg fritatt for sine verv i Fremskrittspartiet. Dette har styret i Bamble Frp akseptert, og gitt ham permisjon, forteller Bamble-ordføreren. " Hvor har du det fra at dette er feil? Det at du har valgt å følge en kilde som tydelig ordlegger seg i en annen retning en den siterte er ditt problem, ikke mitt. Dersom han virkelig er sykmeldt på grunn av dette, så høres det forøvrig veldig ut som misbruk av sykepengeordningen. Hvis FRP'ere får navnet sitt smørt til i avisa så er det missbruk. Men når en AP ordfører tar seg sykemelding fordi media har meldt at han har missbrukt et barn så er det greit? Endret 23. desember 2011 av hvafaen Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Du får ha meg unnskyldt, hvafaen, men jeg gidder ikke dechiffrere innlegget ditt for å skrive et skikkelig svar. Lær deg å bruke quote-taggene dersom du vil diskutere her. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå