Abigor Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Usæl mann og mein-kroken alltid lastar og lær. Ikkje han veit det han vita turvte: han sjølv hev last og lyte. Odins tale, 22 Endret 10. november 2011 av Griffar 1 Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Han er vel ingen helt akkurat. At han er homofil betyr ikke noe for min del. Det forandrer ikke på at han er en feiging og krykkje. Per Kristian Foss er homofil, men han ville aldri ha stukket av på denne måten. Det er jeg sikker på. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Min mening er at han ikke ble noen dårlig leder pga han dro fra øya. Men jeg personlig syntes han ble en meget dårlig leder når han flytet av gårde, mens skadde og forfryste ungdommer var i havet, og mange av dem ankom land. Jeg mener at det var lite han kunne gjøre på øya. Men hvorfor måtte han flykte mange mil vekk? En slik leder ville ikke jeg hatt ihvertfall. Men jeg dømmer ham ikke pga det. Han var i sjokk, og hadde mange rare tanker i hodet, og visste nesten ikke om det var et mareritt eller virkelig. Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Han er rent avskum. Han har skummet melk i årene isteden for blod. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 forsvar denne mannen/gutten, det er bedre og redde en så stor leder som Eskil og ikke kanskje 20 andre. det var Ironi. Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 i dagens papirutgave av dagbladet (mulig det står på nettet også), står det en del nye detaljer rundt utøya. Eskil Pedersen var et av hovedmålene for ABB i følge avhør. Han hadde pugget utseende og fysikk for å kunne kjenne han igjen og drepe han på utøya. EP ble kontakt over telefon av rådgiveren sin som allerede var på fergen og blitt fortalt at han måtte komme seg dit og ombord med en gang for å berge sitt eget liv. På dette tidspunktet visste ingen om ABB var på øya for å drepe Eskil Pedersen eller for å drepe flest mulig. 1 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 han fikk tlf fra ferga altså og i tillegg stakk han bare av uten å dra med seg andre eller hjelpe andre fy faen for en sopp altså... 1 Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 i dagens papirutgave av dagbladet (mulig det står på nettet også), står det en del nye detaljer rundt utøya. Eskil Pedersen var et av hovedmålene for ABB i følge avhør. Han hadde pugget utseende og fysikk for å kunne kjenne han igjen og drepe han på utøya. EP ble kontakt over telefon av rådgiveren sin som allerede var på fergen og blitt fortalt at han måtte komme seg dit og ombord med en gang for å berge sitt eget liv. På dette tidspunktet visste ingen om ABB var på øya for å drepe Eskil Pedersen eller for å drepe flest mulig. Hva med andre potensielle mål? Fikk han drept noen i det hele tatt som han ønsket? Virker temmelig udugelig han Breivik når han sprengte en bombe i fellesferien etter å ha planlagt det i 9 år og ikke greide ta ut en eneste VIP for å så fortsette fiaskoen på Utøya. Var noen av ofrene på Utøya på en slik liste? Dvs at de var plukket ut på forhånd? 1 Lenke til kommentar
herrnimrod Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 i dagens papirutgave av dagbladet (mulig det står på nettet også), står det en del nye detaljer rundt utøya. Eskil Pedersen var et av hovedmålene for ABB i følge avhør. Han hadde pugget utseende og fysikk for å kunne kjenne han igjen og drepe han på utøya. EP ble kontakt over telefon av rådgiveren sin som allerede var på fergen og blitt fortalt at han måtte komme seg dit og ombord med en gang for å berge sitt eget liv. På dette tidspunktet visste ingen om ABB var på øya for å drepe Eskil Pedersen eller for å drepe flest mulig. Denne rådgiveren visste altså allerede på dette tidspunktet at Pedersen kunne være et mål? Interessant hvor effektive statens kommunikasjonskanaler er når det passer dem. Dette gir selvsagt ingen mening. At dette brukes for å proppe opp Pedersen politisk derimot, det gir ganske god mening. 2 Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Jeg kjenner en indre vemmelse når jeg studerer intervjuene som er gjort av denne femidotten Pedersen i etterkant av massakren. Det er så mye som ikke stemmer med blant annet kroppsspråket og hvordan han snakker. Disse intervjuene har NRK nå begynt å forlange fjernet fra youtube. 2 Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Jeg kjenner en indre vemmelse når jeg studerer intervjuene som er gjort av denne femidotten Pedersen i etterkant av massakren. Det er så mye som ikke stemmer med blant annet kroppsspråket og hvordan han snakker. Disse intervjuene har NRK nå begynt å forlange fjernet fra youtube. Forlange fjernet fra YouTube? Kan du linke til noen av de klippene det gjelder? Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 http://www.youtube.com/watch?v=7jy1DLW9UN0 1 Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Dette gir selvsagt ingen mening. At dette brukes for å proppe opp Pedersen politisk derimot, det gir ganske god mening. Jepp. Det er så opplagt at dette er en slags renvaskingskampanje at det er flaut. 1 Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Hvorfor tar man ikke å utnevner til ny AUF-leder en av de som viste litt heltemot der ute på øya, når det virkelig gjaldt? En som viste litt lederkvaliteter? Hvilken bedre måte finnes til å spore en passende leder? Det er en skam at man lar Pedersen forbli i lederposisjonen etter at han demonstrerte såpass tydelig at han ikke er noen sann lederskikkelse, mens man har andre som presterte noe der ute på øya, og viste hva de var laget av! Endret 20. november 2011 av Wyrd 1 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hvorfor tar man ikke å utnevner til ny AUF-leder en av de som viste litt heltemot der ute på øya, når det virkelig gjaldt? En som viste litt lederkvaliteter? Hvilken bedre måte finnes til å spore en passende leder? Det er en skam at man lar Pedersen forbli i lederposisjonen etter at han demonstrerte såpass tydelig at han ikke er noen sann lederskikkelse, mens man har andre som presterte noe der ute på øya, og viste hva de var laget av! Er det en sammenheng mellom hvordan en handlet på utøya og hvor flink en er til å argumentere og jobbe med sin politikk? 2 Lenke til kommentar
herrnimrod Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Er det en sammenheng mellom hvordan en handlet på utøya og hvor flink en er til å argumentere og jobbe med sin politikk? Ja, det kalles integritet. En kvalitet som trumfer over det meste annet for en leder. 3 Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Hvorfor tar man ikke å utnevner til ny AUF-leder en av de som viste litt heltemot der ute på øya, når det virkelig gjaldt? En som viste litt lederkvaliteter? Hvilken bedre måte finnes til å spore en passende leder? Det er en skam at man lar Pedersen forbli i lederposisjonen etter at han demonstrerte såpass tydelig at han ikke er noen sann lederskikkelse, mens man har andre som presterte noe der ute på øya, og viste hva de var laget av! Er det en sammenheng mellom hvordan en handlet på utøya og hvor flink en er til å argumentere og jobbe med sin politikk? En leder skal ikke bare være flink til å snakke, men også vise lederkvaliteter, styrke og mot. Han har vist at han mangler noe ganske essensielt her. Som tidligere nevnt kritiserer jeg ikke Pedersen som individ for det han valgte å gjøre, men jeg kritiserer ham som leder. En leder flykter ikke for å redde sitt eget skinn for enhver pris mens hans folk er i livsfare, dette er å svikte i sin støttende rolle som leder. Om jeg hadde vært i hans sted, og flyktet fra Utøya slik han gjorde, ville jeg åpent innrømmet at jeg skammet meg over min feige og æreløse oppførsel som ikke sømmet seg en sann lederpersonlighet, og ville foreslått at mitt lederverv ble gitt til noen som fortjente det mer enn jeg. Eskil Perdesen eier ikke skam. Endret 20. november 2011 av Wyrd Lenke til kommentar
herrnimrod Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Nå kan han jo inkludere seg selv i rekken av emminente ap storheter som har løpt med halen mellom beina. 3 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hvorfor tar man ikke å utnevner til ny AUF-leder en av de som viste litt heltemot der ute på øya, når det virkelig gjaldt? En som viste litt lederkvaliteter? Hvilken bedre måte finnes til å spore en passende leder? Det er en skam at man lar Pedersen forbli i lederposisjonen etter at han demonstrerte såpass tydelig at han ikke er noen sann lederskikkelse, mens man har andre som presterte noe der ute på øya, og viste hva de var laget av! Er det en sammenheng mellom hvordan en handlet på utøya og hvor flink en er til å argumentere og jobbe med sin politikk? En leder skal ikke bare være flink til å snakke, men også vise lederkvaliteter, styrke og mot. Han har vist at han mangler noe ganske essensielt her. Som tidligere nevnt kritiserer jeg ikke Pedersen som individ for det han valgte å gjøre, men jeg kritiserer ham som leder. En leder flykter ikke for å redde sitt eget skinn for enhver pris mens hans folk er i livsfare, dette er å svikte i sin støttende rolle som leder. Om jeg hadde vært i hans sted, og flyktet fra Utøya slik han gjorde, ville jeg åpent innrømmet at jeg skammet meg over min feige og æreløse oppførsel som ikke sømmet seg en sann lederpersonlighet, og ville foreslått at mitt lederverv ble gitt til noen som fortjente den mer enn jeg. Eskil Perdesen eier ikke skam. Tror de fleste store lederne i verden hadde gjort som EP om rådgiveren hadde ringt og sagt at han/hun må komme til båten med en gang for å berge livet sitt. Som sagt så visste de ikke en gang om ABB var der for å drepe alle eller for å ta EP spesielt. Kom med en god definisjon på hvordan du skal redde noen når du selv ikke er utstyrt med noe annet enn det alle andre har, du er hovedmål og motstanderen er utstyrt med skytevåpen? Ser du for deg Erna Solberg, Obama, Bill Gates, annen random leder gjøre noe anderledes i samme situasjon? Lenke til kommentar
Gretcheen Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Svært så mange gode mennesker med fin etterklokskap som er tøffe bak tastaturet i dag, da. Hadde dere vært på Utøya og vært leder i et ungdomsparti, hadde dere vel gjort alt riktig. Dere hadde sikkert visst alt om situasjonen, og løpt rundt omkring på øya for å plukke opp livredde ungdommer, for deretter å bli skutt selv. For det er dét som hadde skjedd. Hadde ikke Eskil tatt i mot beskjeden om å bli med båten, hadde han ikke levd i dag. Breivik har selv sagt i avhørene at siden bomben ikke traff der han ville, var bl.a Eskil Pedersen et av målene. Dermed handlet både Eskil og alle de andre om bord på båten riktig. Breivik avfyrte til og med skudd mot båten da den dro fra land, men traff bare foran på båten på luken som går opp og ned. Det betyr at det bare var sekunder som skilte de mellom å være for sene og ikke. Det er synd hvor stor makt fordommer fra uvitende personer har i samfunnet vårt. Det er synd at folk som ikke kjenner Eskil og ikke har en anelse av hva han egentlig har gjort, kan kommer med slike utalelser. Hadde dere vært på Utøya og Sundvolden, hadde dere forstått. Det er en mann som har skyld for grusomheten. Og det er gjerningsmannen. Endret 20. november 2011 av Madam Mim 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå