Gå til innhold

Burde AUF-lederen blitt lenger enn han gjorde på Utøya

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva, helt konkret, burde EP gjort???

Hjulpet dem han oppfordret til å legge på svøm. Hjulpet i hjelpearbeidet.

Hva, helt konkret, ville dere gjort i hans sko?

Se forrige svar.

Vet dere når Norge kunne blitt innvadert sist etter ww2?

Er du full?

Lenke til kommentar

Ja burde han tvunget båtføreren til fartøyet med ~10 mennesker om bord om å legge til ved land og bruke et opp til et halvminutt på å ta opp hver person fra vannet med et ukjent antall terrorister på øya og fastlandet?

I etterpåklokskapens navn kan vi helt sikkert finne en rute han kunne tvunget kapteinen til å ta og reddet kanskje 5-10 personer, dersom han vet ABB sin rute.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja burde han tvunget båtføreren til fartøyet med ~10 mennesker om bord om å legge til ved land og bruke et opp til et halvminutt på å ta opp hver person fra vannet med et ukjent antall terrorister på øya og fastlandet?

I etterpåklokskapens navn kan vi helt sikkert finne en rute han kunne tvunget kapteinen til å ta og reddet kanskje 5-10 personer, dersom han vet ABB sin rute.

Campingturistene klarte helt fint å redde folk opp fra vannet. Var de supermennesker?

Litt teit å late som om det er umulig å hjelpe folk, når det var så mange som gjorde det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir min siste post i dette emnet, GARANTERT. Jeg ønsker å spørre om følgende: Burde ikke Pedersen "prøvd" å berge noen av dem han oppfordret til å legge på svøm?

Det er jo selvsagt meget enkelt for deg, og oss å vite, altså hva Pedersen burde gjort i etterpåklokskapens navn... Det dummeste jeg har lest i denne debatten er uansett at EP burde si i fra seg ledervervet på grunn av at han "ikke gjorde en bedre jobb"... :) Faktisk noe av det dummeste jeg har hørt... og jeg har hørt mye dumt. :)

Er du også en som forfekter dette synet som 2xjohn står for? Mener du at Pedersen ikke egner seg som en politisk leder for arbeiderpartiets ungdomsorganisasjon, fordi du er av den meningen av at han burde gjort ting annerledes? Er dere på det nivået begge to? :)

Lenke til kommentar

Det er jo selvsagt meget enkelt for deg, og oss å vite, altså hva Pedersen burde gjort i etterpåklokskapens navn... Det dummeste jeg har lest i denne debatten er uansett at EP burde si i fra seg ledervervet på grunn av at han "ikke gjorde en bedre jobb"... :) Faktisk noe av det dummeste jeg har hørt... og jeg har hørt mye dumt. :)

Er det første gang du hører om at en leder bør fratre fordi han har gjort en dårlig jobb? Er du 10 år gammel?

Du feiler å se at argumentet er latterligjort fordi folk (utenom deg og noen få andre) er enige om at han gjorde en god jobb. Argumentet ligger ikke i hva konsekvensen av en dårlig jobb ville innebære

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det første gang du hører om at en leder bør fratre fordi han har gjort en dårlig jobb? Er du 10 år gammel?

Du feiler å se at argumentet er latterligjort fordi folk (utenom deg og noen få andre) er enige om at han gjorde en god jobb. Argumentet ligger ikke i hva konsekvensen av en dårlig jobb ville innebære

Nei, det virker som om han ikke har hørt om at en leder må fratre grunnet en dårlig jobb før. Det er visst til og med det dummeste han har hørt.

Ellers har jeg ikke sett noen meningsmåling rundt denne saken.

Lenke til kommentar

Utrolig at noen påstår at andre skulle ofret livet sitt for andre. 99% av dere hadde ikke gjort noe annerledes. Når liv og død kommer på spill så har du lov å tenke på deg selv. Så det er helt idiotisk å si at AUF lederen må være igjen å redde flere. Det er så lett å sitte her å si noe annet. Nærmeste mange av dere kommer en slik hendelse er gjennom spill.

Endret av Emils1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja da hadde det vært vann på mølla for mange her. "AUF-leder gjorde mytteri - straff han, straff han." "Kapteinen kunne reddet flere uten AUF-lederens mytteri, få AUF-lederen i fengsel." Osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det virker som om han ikke har hørt om at en leder må fratre grunnet en dårlig jobb før. Det er visst til og med det dummeste han har hørt.

Ellers har jeg ikke sett noen meningsmåling rundt denne saken.

Jeg har hørt om bedriftsledere som måtte fratre på grunn av at bedrifta ikke gjør det så bra som den burde. Jeg har hørt om politiske ledere som måtte fratre på grunn av politiske feilskjær. Jeg har hørt om religiøse ledere som måtte fratre på grunn av uenigheter ang den religiøse praktiseringa.

Men kan ikke huske å noen gang ha hørt om at en leder har måtte fratre på grunn av at de ikke satt eget liv i fare i en krisesituasjon. Så om du vet om noen må du gjerne komme med eksempler.

Lenke til kommentar

Når hjalp campingturistene folk - og følte disse seg truet på livet og ble disse turistene beskutt av det de trodde var spesialpoliti før de gikk i båtene?

Enkelte her fortjener nesten å oppleve terror.

Vet du ikke at campingturistene risikrete livet for å redde folk? Skammelig. Det var ikke alle som var feige den dagen.

Lenke til kommentar

Når hjalp campingturistene folk - og følte disse seg truet på livet og ble disse turistene beskutt av det de trodde var spesialpoliti før de gikk i båtene?

Enig!

Man ønsker terror på noen fordi man er uenige... Jaja, det forteller alt om hvor hyklerske og avskyelige mennesker dere er.

Lenke til kommentar

Enig!

Man ønsker terror på noen fordi man er uenige... Jaja, det forteller alt om hvor hyklerske og avskyelige mennesker dere er.

Du ønsker jo at EP utsatte seg for mere terror fordi du er uenig med han?

Lenke til kommentar

Men EP får da vel for det meste ros av sine partifeller og folk rundt han? Han sees på som en god figur og leder, er hva jeg har fått med meg i hvert fall.

Men at han ikke klarte å ta på seg John Rambo rollen og reddet alle AUF-medlemmene på øya fordi han ikke klarte å snekre seg noen fancy våpen med en lommekniv kan godt stemme, men det forventes da heller ikke av vanlige folk. Noe en politisk leder stort sett er, bare med litt mer politisk brennende engasjement.

Vi får se om han har noen videre karriere i partiet. Jeg har mine tvil.

Det forventes av alle at de gjør de det kan for å redde livet til sine medmennesker. Slik som campinggjestene i Utvika, for eksempel.

Han gjorde da det han kunne. Det lå lik rundt han mens han løp ned til båten, og han hørte skudd bak seg. Han kom seg ombord i båten, og båten reiste så fort det ikke var flere mennesker som strømmet til for å komme seg om bord.

At han oppfattet det hele som statskupp, ser jeg ikke på som noen rar tankegang. Det gjelder å sette det sammen med situasjonen du er i. Hvis du setter deg inn i psykologi og hva som skjer inne i hodet til et menneske som er i en slik situasjon så skjønner du det. Trygghet er, og har vært i lang tid, et ankerpunkt i det norske sinn. Når dete ankerpunktet ikke lenger representerer det du oppfatter, skjer det en form for paradigmeskifte i hjernen din, og i kaoset er det naturlig at du setter spørsmål ved andre ting, som du under normale omstendigheter vil avblåst som tull.

Talet om statskupp är rent nonsens. Är du rädd för en statskupp med polisen inblandad åker du inte till en polisstation där du till och med på plats säger dig av polisen frukta för ditt liv. Inte ens en dåre skulle göra något liknande. Jag förstår inte för mitt liv hur folk kan gå på en sådan uppenbar lögn. Hur förklarar du själv en sådan sak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...