herzeleid Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Jeg tror det har mye å gjøre med at vi ser opp til autoriteter. Det var jo flere som ringte Eskil Pedersen og ba om råd og hjelp, uten at det hadde særlig mye for seg. Uten at det hadde særlig mye for seg? Han rådet dem til å rømme bort og legge på svøm, noe som antakelig var det beste rådet noen kunne gi i den situasjonen. Ja, men det var ingen som fikk den hjelpen de håpet på, utover det åpenbare, komme seg vekk fra han som skyter. Båten kom ikke for å redde dem, og såvidt jeg har fått med meg kom det ikke noen spesielle råd, og han hadde kanskje dårligere forutsetninger enn dem som ringte for å gi råd. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Mens han lå par hundre meter unna og så på selv flyktet for livet i fra et ukjent antall gjerningsmenn på øya og fastlandet, i en båt som - dersom dette faktisk var et målrettet angrep som han trodde - meget godt mulig kunne være rigget med bomber. Jeg korrigerte litt, ettersom det tydeligvis er tvingende nødvendig med å til stadighet minne om at bedømmelser gjort i etterpåklokskapens lys er verdiløse. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Mens han lå par hundre meter unna og så på selv flyktet for livet i fra et ukjent antall gjerningsmenn på øya og fastlandet, i en båt som - dersom dette faktisk var et målrettet angrep som han trodde - meget godt mulig kunne være rigget med bomber. Jeg korrigerte litt, ettersom det tydeligvis er tvingende nødvendig med å til stadighet minne om at bedømmelser gjort i etterpåklokskapens lys er verdiløse. HAHAHAHAHA Endret 16. oktober 2012 av norskgoy Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Eskil Pedersen ble søndag gjenvalgt enstemmig på AUFs landsmøte. De som spekulerte i hans tapte anseelse innad i AUF har visst regnet feil... Geir Endret 21. oktober 2012 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Takk og lov er han ikke noe ønsket i "voksnes rekker". Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Tja, man kan jo gå over til å spekulere i det istedet framover. Hvor gode odds det gir skal jeg ikke si noe om. Geir 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Er ikke noe å spekulere om det. Telemark Ap forkastet EP. Og godt er det, og hovedgrunnen er den stadige "shoppingen" av fylkesplasser fra sentrale politikere som bør ta slutt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Men det er en helt annen problemstilling, og rammer ikke EP spesielt eller personlig. Nå er forøvrig EP fortsatt på nominasjonslisten i Telemark, og nominasjonsmøtet er ikke før om en måned, så det er litt tidlig å innkassere den gevinsten. Geir Endret 22. oktober 2012 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Med tanke på at man enten må instruere sentralt, eller ha et kupp så betyr det at EP defacto er forkastet. Men, i politikken kan jo alt skje. Norge har jo behov for EP sine kunnskaper og handlingsiver, og ikke minst beslutningsfunksjonalitet. Endret 22. oktober 2012 av norskgoy Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Med mindre du har kilder på noe annet tar jeg sjansen på å påpeke at det er den lokale nominasjonskomiteen i Telemark som fortsatt har EP på sin liste. Det trengs ikke noe kupp eller sentral overstyring, bare at EP om en måned får flere stemmer på nominasjonsmøtet enn de to andre kandidatene. (Og eventuelle benkeforslag, om slikt er tillatt i AP.) At lokallaget i Porsgrunn tydeligvis ikke liker det, gjør ikke at han er forkastet, med mindre de får et flertall bak seg for en annen kandidat. Det er eit samarbeid mellom mektige Porsgrunn Arbeiderparti og ei rekke mindre partilag i øvre-Telemark som kan føre til at AUF-toppen mister tredjeplassen fleirtalet i nominasjonskomiteen i Telemark Arbeiderparti vil gje han. Eskil Pedersen kan bli vraka Hvorvidt du eller jeg mener at Norge trenger EP er i den sammenheng irrellevant. Ingen av oss kommer til å stemme AP uansett, går jeg ut fra. Geir 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Han er på vei til 5-plassen. Altså en sikker plass til å ikke komme med. Takk og lov. Nå er også 3-plassen høyst usikker. Og med tanke på høyrevinden som går i landet vil ikke denne storartede beslutningsdyktige personen komme på storting. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Kanskje du vet mer enn meg om de interne prosessene i Telemark AP...? For meg er det knekkende likegyldig. Jeg skal uansett ikke stemme AP. Men som sagt: Hvor gode odds det gir skal jeg ikke si noe om. Geir 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Håper ikke han blir vraka for hans egen del, det tror jeg vil oppleves som utrolig vondt med tanke på alt som har skjedd, og jeg synes egentlig han gjorde en god figur i tiden etter 22. Juli. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Kanskje du vet mer enn meg om de interne prosessene i Telemark AP...? For meg er det knekkende likegyldig. Jeg skal uansett ikke stemme AP. Men som sagt: Hvor gode odds det gir skal jeg ikke si noe om. Geir Om en har fulgt med siden starten av august, da dette sirkuset begynte, vil man jo forsåvidt se at dette er ikke noe nytt at lokallagene i Telemark ikke vil ha EP. Men med press ovenfra kan jo det meste forandres. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Håper ikke han blir vraka for hans egen del, det tror jeg vil oppleves som utrolig vondt med tanke på alt som har skjedd, og jeg synes egentlig han gjorde en god figur i tiden etter 22. Juli. Vel, nå bør vel folk velges inn for hva de kan og hvilke bidrag de kan bringe til stortingsgruppen, ikke fordi man synes synd på dem etter 22. juli. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Og jeg som trodde at de skulle velges inn basert på hva vi som ikke stemmer Arbeiderpartiet mener om hva de gjorde 22. juli... Geir 4 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Håper ikke han blir vraka for hans egen del, det tror jeg vil oppleves som utrolig vondt med tanke på alt som har skjedd, og jeg synes egentlig han gjorde en god figur i tiden etter 22. Juli. Vel, nå bør vel folk velges inn for hva de kan og hvilke bidrag de kan bringe til stortingsgruppen, ikke fordi man synes synd på dem etter 22. juli. Nå er det vell lite trolig at noen av alternativene ville vist bedre egenskaper under press, all den tid dette ikke er noe ideal. Og som sagt synes jeg han gjorde en god figur i tiden etter 22. Juli, men mulig noen andre har noe å utsette på han? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Nå er det vell lite trolig at noen av alternativene ville vist bedre egenskaper under press, all den tid dette ikke er noe ideal. Og som sagt synes jeg han gjorde en god figur i tiden etter 22. Juli, men mulig noen andre har noe å utsette på han? Men hvorfor skal 22. juli ha noe som helst med denne nominasjonen å gjøre? Nå er jeg hverken noen AP-sympatisør eller norsk for den del, men min mening er at man skal velge en representant ut fra hvem man mener kan gjøre en best jobb for partiet på stortinget de neste 4 årene. At han gjorde en god figur etter den 22. juli er en sak, men det er vel hva han har planlagt å bidra med fremover som skal være det viktige? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Ideelt sett kanskje. Men i de fleste partier er dette en komplisert kabal med mange kriterier. I AP og SV er det vanlig at kjønnsfordeling er viktigere enn geografisk fordeling, for eksempel. Man skal ta vare på de gamle sliterne i partiet, uten å stenge ungdommen ute, og så videre. Og et hvert parti har ulike maktgrupperinger som skal holdes i tømmene. Se bare på Senterpartiet disse dager. Det er vanskelig av slike hensyn - tror jeg - å stenge en enstemmig valgt AUF-leder ute fra en noenlunde sikker Stortingsplass. At han har planer om å bidra framover er det vel strengt tatt ikke så mange som betviler, selv om andre i partiet kan være skeptiske til den politikken han vil bidra med. Men det denne tråden i stor grad har utviklet seg til, er ekstern synsing om hvorvodt han er egnet til å bidra i det hele tatt. Geir Endret 22. oktober 2012 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Nå er det vell lite trolig at noen av alternativene ville vist bedre egenskaper under press, all den tid dette ikke er noe ideal. Og som sagt synes jeg han gjorde en god figur i tiden etter 22. Juli, men mulig noen andre har noe å utsette på han? Men hvorfor skal 22. juli ha noe som helst med denne nominasjonen å gjøre? Nå er jeg hverken noen AP-sympatisør eller norsk for den del, men min mening er at man skal velge en representant ut fra hvem man mener kan gjøre en best jobb for partiet på stortinget de neste 4 årene. At han gjorde en god figur etter den 22. juli er en sak, men det er vel hva han har planlagt å bidra med fremover som skal være det viktige? Selvfølgelig, om ikke auferne mente han hadde noe å bidra med burde de valgt en annen. Men jeg mener det da bør være en betydelig forskjell når man velger å bytte ut en leder såppas kort tid etter "ilddåpen". Det ville sendt dårlige signaler både utad og internt. Om 22. Juli skulle være avgjørende tviler jeg på at særlig mange av AUFlederne ville taklet situasjonen bedre uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå