Ohny Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Legger ut på interrail om par mnd, til den anledning ønsker jeg å kjøpe pc evt nettbrett til turen. PCen skal i hovedpunktet ikke være kun til denne turen og etter det bare legge i skuffen, ønsker også at jeg skal få bruk for den senere også. Hovedfokuset er vel at jeg skal ha noe å surfe, spille, spille musikk, leke med om det er på hotellet eller på togturen. Samtidig er det kanskje fordel å få går maskin med tastatur da det skal blogges/dagbok. Før dette hadde jeg siklet på Galaxy Tab, men dette utgår nå da den ikke har tastatur. Så stusset jeg over Asus Transformer, men så var dette med den har max 32GB. Dealen med denne pcen er at jeg også skal overføre video og bilder underveis, og når minnekortet på kamera mitt har også 32GB så får jeg vel max 64GB lagring, om jeg skulle fylle opp alt, så er kanskje Asus ikke valget likevel? (Tro meg, jeg knipser og filmer utrolig mye). Da er spørsmålet hva burde jeg gå for? Har dere anbefalinger til god nettbrett/minipc som kan egne til turen? Minst mulig er dog veldig fordel, samt bra oppløsning til lange turer og blogging, svært bra batteri er ikke så dumt heller. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg ville gått for en netbook/ultraportabel av noe slag. Maskinkraften vil uansett ikke være noe å skryte av, så da kan du jo velge modell etter det som er kritisk, f.eks. batteritid. Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg ville gått for en netbook/ultraportabel av noe slag. Maskinkraften vil uansett ikke være noe å skryte av, så da kan du jo velge modell etter det som er kritisk, f.eks. batteritid. Er det noen spesielle modeller som du vet er bra? Det kryr av så mange netbook at jeg ikke har kontroll over, titta litt på den 11" samsung 9-serie, ganske nice den Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg er ikke noen spesialist, akkurat, så jeg har bare sett et par forskjellige i action... Jeg har iallefall gode erfaringer med Asus sin EEE-serie. Jeg eier selv en (nå utgått, tror jeg) modell som kom med Windows XP og er veldig fornøyd med den, men batteritiden ved aktiv bruk er ikke mer enn toppen fire timer - og jeg tenker at det kanskje blir litt lite for din bruk. Lukker man den kan den stå i et par døgn uten å gå tom, men det betyr jo ikke så mye hvis den skal brukes mye på farten uten strømtilgang. Modellene som kommer med Ubuntu, en desktop-fokusert GNU/Linux-distro som i stor grad er designet for å være lett å komme inn i for Windowsbrukere har, så vidt jeg vet, betydelig bedre batteritid (10+ timer aktiv bruk). Men OS-skiftet er kanskje en barriere du ikke vil bryne deg på akkurat nå. Samsung er et alternativ, men de har jeg aldri prøvd, så jeg tør ikke uttale meg. Et annet alternativ er Acer One, men jeg nærer en viss skepsis mot Acer etter en del erfaringer med varmeutviklingsproblemer og ytelsesfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå