inaktiv000 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hei, har satt opp en Samba server, og vil koble meg til den via Windows 2000 maskinen min. Hvordan angir jeg brukernavnet (på Windows maskinen)? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Får "The account is not authorized to log in from this station." når jeg skriver 192.168.0.2 (ip til linuxbox) i run :-? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Windows prøver først med innlogget bruker og om ikke den godkjennes pop'er den opp dialog som spør deg om brukernavn og passord... Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Virker som du ikke har satt opp samba'en riktig. IP filtrering kanskje? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 hosts allow = 192.168.0.10 som er min ip.. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Nå kan jeg null om samba, men etter at du satte opp allow'en, så restarta du servicen regner jeg med? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Du har sjekket smb.conf'en med testparm så du ikke har leif'et noe? Og skrev du smb.conf'en fra scratch eller bare endra på en som var med på distro'en din eller hva? EDIT: testparm heter det Lenke til kommentar
eiga Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Får "The account is not authorized to log in from this station." når jeg skriver 192.168.0.2 (ip til linuxbox) i run :-? guest ok =yes , i delingen? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Testa med å sette opp samba her jeg nå. Funka fint. Hvis du kan oppgi hva du har skrevet i smb.conf så.... Anbefaler IKKE å ha guest ok = yes. Tok smd.conf'en fra RH8.0'en min og la til denne; [test] comment = Test share path = /home guest ok = no writeable = yes og fjerna [homes] som var der fra før og brukte smdadduser for å lage en user... så funka det med FW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå