Gå til innhold

[Løst] Råd om bra gaming-headset til PS3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Turtlebeach earforce PX21 som jeg har benyttet meg av de siste ukene. Og jeg synes att kvaliteten på lyd og det er konge, men lyden er litt "missvisende" ettersom att jeg ikke greier å peke ut hvor lyden kommer fra. Hvis jeg skaffer meg ett lite adapter som kan gjøre slik at PX21 har 7.1 suround lyd istedet vil jeg si ifra om mine opplevelser med den da. Foreløbig så er jeg for det meste fornøyd.

Det headsettet kan brukes på PC, xbox 360 og PS3.

Bare for å informere, du kan ikke kjøre gameplay lyd ut av headsettet med mindre du bruker komponent kabler. Hvis du kobler til bare med USB vil du bare ha mic funksjonalitet og chat volume.

Det headsettet jeg snakker om koster da rundt 800 til 900 kroner.

Endret av Tyfonknut
Lenke til kommentar

Kan ikke bruke den da den krever Minijack eller stero utgang. Ps3 har kun optisk lyd ut:/. Så den MÅ ha optisk inn.

Foreløpig ser det ut som det blir den jeg linket til om den offisielle headsettet til sony ikke kommer i norge

du kan jo velge å kjøre vanlig "RCA rød/hvit" ut fra PS3, med en enkel adapter i mellom så kan du bruke det på en vanlig minijack inngang. Funker fint det, men lyden blir jo bedre med optisk.

http://www.amazon.co.uk/WE11130-Adaptor-3-5mm-stereo-sockets/dp/B000L9C3GY/ref=sr_1_4?ie=UTF8&s=electronics&qid=1212321311&sr=1-4

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Jeg plukket en opp på Elkjøp/expert. Husker ikke helt.

Men valgte kabel fremfor adapter. Men, det blir jo det samme more or less.

så er det bare å gå i oppsettet på PS3 og velge Audio output og gå for RCA eller noe slikt.

Gjorde det lenge før jeg fikk et anlegg med optisk inngang.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Hva tror du om gamingstol?

http://www.jysk.no/359/361/3624640/a/catalog

Men tror jeg får best spill opplevelse med tritton headsettet jeg linket til i inlegg 1. Ingen vits i å kjøpe nytt headsett til 1200 uten 5.1 lyd. Heller legge i 500 og få god lyd med en gang og den ser mye bedre ut:). Men kommer sony med sitt så skal jeg uten tvil ha det:)

Endret av NinjaChriis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...