Gavekort Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Hei! Jeg lurer på om det finnes butikker som tilsvarer de norske nettbutikkene som selger maskinvare og laptoper. Da tenker jeg på billige nettbutikker, ikke slik som Elkjøp, Expert eller tilsvarende, men mer som Multicom, Komplett, MPX, Amentio osv. Spørsmål nummer to er om jeg sparer på å kjøpe meg en laptop der. Jeg vet jeg ikke har 5 års reklamasjon, kun en brøkdel av forbrukerrettighetene og må leve uten nordiske tegn og bokstaver. Jeg flytter til Wales i slutten av September, så det er egentlig ett fett hvilket tastatur jeg har, men om det ikke svarer seg så veldig mye å kjøpe i Storbritannia så vil jeg heller ha forbrukerrettighetene og nordisk tastatur. Jeg kommer trolig til å få en .edu-mail, så om noen leverer studentrabatt, så er det til å foretrekke. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg har tenkt på Amazon, men jeg var ikke sikker på om man kunne sammenligne det helt. Er det noen svar på spørsmål nummer to også? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Er sikkert masse nettbutikker i UK også. Et raskt google-søk gav disse resultatene, f.eks: http://www.ebuyer.com/ http://www.scan.co.uk/ http://www.dabs.com/ Generelt er prisnivået i Norge på elektronikk ganske lavt. Samtidig er det noe høyere moms enn i UK, og kronekursen er også gunstig ift pund, slik at det kan kanskje være litt å spare nå for tiden. Husk at det også går an å kjøpe i Norge "for eksport" og således få refundert norsk mva. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Generelt er prisnivået i Norge på elektronikk ganske lavt. Samtidig er det noe høyere moms enn i UK, og kronekursen er også gunstig ift pund, slik at det kan kanskje være litt å spare nå for tiden. Husk at det også går an å kjøpe i Norge "for eksport" og således få refundert norsk mva. Om jeg kjøper i Norge så har jeg bestemt meg for å kjøpe fra Multicom, og de har ikke noe levering til utlandet. Jeg vet ikke hvordan jeg kan gjennomføre en slik "eksport-avtale". Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Generelt er prisnivået i Norge på elektronikk ganske lavt. Samtidig er det noe høyere moms enn i UK, og kronekursen er også gunstig ift pund, slik at det kan kanskje være litt å spare nå for tiden. Husk at det også går an å kjøpe i Norge "for eksport" og således få refundert norsk mva. Om jeg kjøper i Norge så har jeg bestemt meg for å kjøpe fra Multicom, og de har ikke noe levering til utlandet. Jeg vet ikke hvordan jeg kan gjennomføre en slik "eksport-avtale". Du må isåfall kjøpe fra en butikk som tilbyr dette; krever utfylling av noe dokumenter osv. Ikke sikkert Multicom har opplegg for det. Send evt en mail og spør. Uansett er det ikke så enormt å spare, litt avhengig av prisen på laptop'en selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå