IKT-kr Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Hei! Jeg har problem med ekstern skjerm. Håper på hjelp! Jeg har en Dell Latitude E6520 med Windows 7 Enterprise 64bits installert. Dette har jeg lagt over Professional-utgaven som kom ferdig installert "out of the box". Jeg bruker dockingstasjon (PC-en er en laptop) når jeg ikke tar den med av gårde. Problemet mitt er med ekstern skjem. Det er kun med VGA-kabler som fungerer. Hverken DVI-kabler eller Display-Port (Dells versjon av HDMI, hvis jeg forsto dem rett). Dette gjeelder både i docking og når maskinen er løs. Jeg har forsøkt å laste ned driver direkte fra Intel, fra Dell (her har jeg oppgitt service-tag slik at de gir meg akkurat den driveren som skulle passet for meg) og den Windows Update foreslår. Har prøvd å Google en del, men har ikke funnet noe lignende. Isåfall kun på Linux. Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Det står også listet Nvidia grafikkort på denne laptopen. Har du lastet inn de driverne? Display-port er forøvrig ikke noen Dell spesifikk implementasjon av HDMI. Det er en helt egen standard. Lenke til kommentar
IKT-kr Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Hei, Locklear! Takk for hjelpen! Det løste seg ved å installere NVIDIA-driveren. Det synes jeg er utrolig merkelig. Windows Update foreslo Intel til skjermkortdriver, og når jeg skriver inn service tag-en på Dells side for nedlasting av drivere, får jeg kun Intel-driveren som forslag. Men for å være ærlig gir jeg f*, bare det funker IKT-kr Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Merkelig at de ikke dukket opp når du søkte på serviceid. Jeg fikk de opp når jeg søkte med modellen. Uansett bra at det løste seg uten noe mer hodebry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå