Stian-89 Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Heisann! Jeg har gått til anskaffelse av Slingbox, og bruker denne sammen med min RiksTV dekoder Grundig 8860. Slik det er koblet nå, går HDMI-porten fra dekoderen til TVen, mens RGB (rød,grønn,blå) går til Slingbox. Dette fungerer bra med tanke på at TV-bilde blir sendt til Slingboxen, men når HDMI er innkoblet, sendes kun menyer, programinfo, og alt annet som ikke er TV-bilde kun på HDMI-utgangen. Så når jeg er borte på reiser, får jeg ikke tatt opp eller sett program som er på opptak. Lurer derfor på om noen vet om en konverter som gjør at jeg kan koble HDMI fra dekoderen til, og få ut en HDMI som kan gå til TVen, og en RGB som kan gå til Slingboxen? Alternativt kan det være HDMI og component ut, men da får jeg ikke HD på Slingboxen.. Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Det at kun menyer osv kommer opp, har nok med HDCP beskyttelsen. Rikstv og kanalene de tilbyr, bruker en kopibeskyttelse på HDMI overføringen og skjekker om det er en TV eller f.eks opptaksutstyr. Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Vil det si at jeg ikke vil få menyer på RGB om jeg da først splitter HDMIen fra RiksTV til 2xHDMI, for deretter å konvertere den ene fra HDMI til RGB -> Slingbox? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå