tom^ Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Hei Min samboer og jeg er på husjakt og har funnet et passende hus fra 1952. Som vanlig for eldre hus er det feil og mangler. En av feilende nåværende eier melder er at det har vært tilbakeslag av avløpsvann i huset. Jeg antar at dette betyr at avløpsvann som skulle vært sendt ut av huset har kommet i retur og fylt opp f.eks toalett. Min rørleggerkompetanse er svært begrenset og jeg trenger å vite hvilket arbeid som må til for å reparere denne feilen, samt et anslag på hva det vil koste.. Jeg forstår at det kan være alt fra et tett rør til total kollaps og er klar over at kostnadene kan variere mye. Er det uansett mulig å gi et lite anslag på hva som er verst tenkelige kostand for et slikt problem? .t Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Beskrivelsen er får dårlig til å kunne angi antatt årsak eller omkosninger. Her kan det være alt fra dimensjonering av rør fra hus til off. vann og kloakk, evt for dårlig kapasitet i off røropplegg. Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Beskrivelsen er får dårlig til å kunne angi antatt årsak eller omkosninger. Her kan det være alt fra dimensjonering av rør fra hus til off. vann og kloakk, evt for dårlig kapasitet i off røropplegg. Det er jeg helt enig i, men selger er desverre svært sparsom med opplysninger. De har selv bodd der kun ~6mnd og har neppe noe grunnlag for å vite hva årsaken kan være. Formålet med spørsmålet var å få litt kunnskap om hva et slikt problem som oftest er, samt hva som kan være verste tenkelige kostnad. Vi vil naturlig nok justere våre evt. bud i henhold. .t Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Det kan f.eks være at det kommunale avløpsanlegget er underdimensjonert, isåfall må man vente på at de gjør noe med problemet. Dette er typisk et problem når det blir lagt et nytt boligfelt lenger oppe i terrenget i forhold til det gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå