Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer`n kjenner ikke igjen sata hd`n

Anbefalte innlegg

Hey! Jeg har fått en Acer Aspire 5810T som en venn av mamma skulle kaste siden han ikke fikk den til og virke (kar i 60+åra) så da takket jeg pent ja, men har kommet til min limmit på hva jeg kan/tør eller har råd til og fikse sjæl så da kryper jeg til kosrtet og ber om din hjelp.

Litt om maskinen:

Acer Aspire 5810 T

Intel core 2 solo su3500 1,4ghz, 800MHz FSB

Ati mob.rad hd 4110, opp til 1742mb hypermemmory

4gb ram

osv...osv..

http://support.acer.com/us/en/product/default.aspx?modelId=1123

Problemet er at maskinen kjenner ikke igjen soen av 2,5"sata diskenejeg sett i maskinen.

Den kjenner igjen alt av disker i usb- hubber og til og med en SonyEricson micro sd adapter, mensitter jo da med en snasen pc (for meg) med et gørr kjedlig spill som heter bios innstillinger >:(

Har kommet så langt at jeg lurer på om det kan løse seg ved og oppdatere/legge inn ny bios?

Tittet litt rundt på egenhåbd på google og fikk lastet ned nyeste utgave til min maskin fra acer. Så leste jeg litt om at man måtte "Flashe" og ta ut batteriet i 5-20min, i manger av flashstick så brukte jeg udbdisk og hub men dette funket ikke. bootmngr missing, bluescreen hver gang jeg laster OS fra usb men dette alt av tilkoblingspunker ser hele og fine ut så jeg står litt fast her. Hjæælp :)

Insydel H2o v. 2.31 - vgabios ati m92l v.011.022

kbc v. 03.09 Hva nå dette måtte bety.

Orginaldisken jeg ikke har fått med eller har mulighet og få har jeg løst med og laste ned en super recoverydisc på nett, men hjelper jo lite når maskinen ikke kjenner igjen noen av de 5-6 forskjellige jeg har testa.

På forhånd takk for alle snille svar :) (Og ja bare si det, jeg vet du har litt lyst N000B) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg skjønner har du fått en laptop uten hardisk. Maskinen "kjenner ikke igjen" de diskene du prøver å koble til.

Jeg ville ha lastet ned en live cd, f.eks Ubuntu, og bootet opp på denne. Hvis maskinen da ser harddisken kan du formatere den med f.eks Gparted.

Du sier ikke noe om hvilket operativsystem du har tenkt å bruke.

Ubuntu er greit. Skal du bruke Vista eller Win7 - På undersiden av maskinen sitter det vanligvis en sticker som sier hva slags system du har lisens for. Prøv å låne en cd med dette systemet, og installer. Bruk produktnøkkelen på stickeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...