Gå til innhold

SOS rasisme forsøker å spille politisk mynt på tragedien.

Anbefalte innlegg

Direkte kvalmt syns nå jeg.

Også er de vel sikkert også ute etter flere støttemedlemer som de kan høste statsstøtte fra.

Hva er folkets mening?

SS Rasisme har svindlet til seg et tosifret millionbeløp, hvorav noe slikt som 8 mill skal betales tilbake. De har visstnok også mistet fremtidig statsstøtte.

I tillegg er styremedlemmer og sentrale medlemmer aktive i alt ifra radikale kommunistiske til radikale islamistiske organisasjoner som støtter vold og terror.

Jeg mener de er en front for arbeidsløse og tiltaksløse blitzere og "rød ungdom" som mener de fortjener kapitalistenes penger til å understøtte deres "sosial engasjement" og høye sosiale moral.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at rasismen sprer seg i Norge er fordi de høyreekstreme partiene kommer i "offer-rollen" på grunn av fjortiser i SOS Rasisme.

:tease: :!:

"Frp-politiker bryter ut: Jeg kan bare ikke noe for det, altså! De fjortisene i SOS Rasisme provoserer meg til å bryte ut med rasistiske utbrudd! SOS Rasisme må stoppes nå, før rasismen blir mer utbredt!"

Ikke for å være frekk, men hva er galt med dere? Jeg er oppriktig interessert.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Direkte kvalmt syns nå jeg.

Også er de vel sikkert også ute etter flere støttemedlemer som de kan høste statsstøtte fra.

Hva er folkets mening?

SS Rasisme har svindlet til seg et tosifret millionbeløp, hvorav noe slikt som 8 mill skal betales tilbake. De har visstnok også mistet fremtidig statsstøtte.

I tillegg er styremedlemmer og sentrale medlemmer aktive i alt ifra radikale kommunistiske til radikale islamistiske organisasjoner som støtter vold og terror.

Jeg mener de er en front for arbeidsløse og tiltaksløse blitzere og "rød ungdom" som mener de fortjener kapitalistenes penger til å understøtte deres "sosial engasjement" og høye sosiale moral.

Nei de har ikke mistet statsstøtten. De har bare blitt dømmt til å betale tilbake noen millioner også har de blitt nødt til å stryke en del i antall medlemer de sender inn til staten for støtte, men fremdeles reklamerer dem med at de har 40000 medlemer på deres egen hjemmeside. 25010 istedenfor over 40000 som de skryter av på sin hjemmeside, men fremdeles er det nokk allt for høyt.

http://www.dagbladet.no/tag/sos_rasisme

http://e24.no/makro-og-politikk/oslo-krever-2-2-millioner-av-sos-rasisme/20075997

Revisorrapport: Halvparten visste ikke de var medlem i SOS Rasisme: http://www.dagbladet.no/2010/05/04/nyheter/sos_rasisme/medlemsjuks/medlemsrot/statsstotte/11559309/

320x.jpg

Herman fikk fire nye søsken av SOS Rasisme: http://www.dagbladet.no/2010/10/07/nyheter/innenriks/medlemsrot/lnu/fordelingsutvalget/13713486/

Kvinne som er landsstyremedlem og holder flere lokale verv i SOS Rasisme stjeler israelsk flagg under markering i Trondheim:

http://www.dagbladet.no/2011/04/13/nyheter/sos_rasisme/innenriks/tjen_folket/rku/16172812/

Grupperingen som har kuppet SOS Rasisme mottar 146 000 kroner på sin egen konto fra staten: http://www.dagbladet.no/2010/11/16/nyheter/rku/sos_rasisme/innenriks/tjen_folket/14272152/

SOS Rasisme sender ut tusenvis av medlemsblanketter i strid med reglene: http://www.dagbladet.no/2010/09/17/nyheter/sos_rasisme/innenriks/medlemsrot/fordelingsutvalget/13442863/

SOS Rasisme har de siste ukene sendt ut tusenvis av innbetalingsblanketter der de oppfordrer søsken til å melde hverandre inn i organisasjonen.

I henhold til loven har bare foreldre eller verge muligheten til å melde barn på under 15 år inn i organisasjoner. Det tar åpenbart ikke SOS Rasisme hensyn til.

«Disse familie- medlemmene vil ikke få egen post, alt går til deg,» heter det i brevet fra SOS Rasisme.

De hevder å ha over 40 000 medlemmer og 278 lokallag, men nesten ingen kom på kanskje det viktigste landsmøtet i organisasjonens historie. 65 stk kom: http://www.dagbladet.no/2010/09/04/nyheter/innenriks/sos_rasisme/13258135/

Like etter vedtar delegatene å kaste avisas reportere ut av salen, til applaus fra flere personer med sentrale verv.

- Du skal ikke snakke med rasshøla, er beskjeden fra en ansatt når et medlem prater med Dagbladets reportere.

Tjen folket kommunistenes bånd til SOS rasisme: http://www.dagbladet.no/2010/05/11/nyheter/sos_rasisme/medlemsrot/innenriks/tjen_folket/11675184/

Endret av flesvik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.352991

Styret i Oslo Fremskrittspartis ungdom mistenkes for forsøk på juks.

Ledelsen i FpU sentralt har derfor trukket en søknad fra Oslo-laget om økonomisk støtte fra Oslo kommune.

..parallellene med SOS Rasisme når det gjelder både metoder, argumentasjon og respekt for den politiske prosessen vil ingen ende ta, skjønner vi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.352991

Styret i Oslo Fremskrittspartis ungdom mistenkes for forsøk på juks.

Ledelsen i FpU sentralt har derfor trukket en søknad fra Oslo-laget om økonomisk støtte fra Oslo kommune.

..parallellene med SOS Rasisme når det gjelder både metoder, argumentasjon og respekt for den politiske prosessen vil ingen ende ta, skjønner vi.

Var det allt du fannt? Du fikk med deg hvem som trakk støtten og vurderte å annmelde det eller? Oj det var visst FPU selv det... :!:

Og hva vitner det om da? wait for it... ahh ærlighet fra FPU ja. De rydder opp i en egen undergruppe som har prøvd seg på uærlig metoder. SOS derrimot. Der er det hele ledelsen og organisasjonen sentralt som driver med svindel og juks med statsstøtte.

Endret av flesvik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Grunnen til at rasismen sprer seg i Norge er fordi de høyreekstreme partiene kommer i "offer-rollen" på grunn av fjortiser i SOS Rasisme.

"Frp-politiker bryter ut: Jeg kan bare ikke noe for det, altså! De fjortisene i SOS Rasisme provoserer meg til å bryte ut med rasistiske utbrudd! SOS Rasisme må stoppes nå, før rasismen blir mer utbredt!"

Ikke for å være frekk, men det var helt ekstremt dårlig formulert fra din side. Hva var poenget ditt, egentlig?

Lenke til kommentar

Var det allt du fannt? Du fikk med deg hvem som trakk støtten og vurderte å annmelde det eller? Oj det var visst FPU selv det... :!:

..etter at de ble tatt på fersken, flesvik.

Ble tatt på fersken av hvem?

..den kongelige byråkratimakten, så det ut til.

Ikke for å være frekk, men det var helt ekstremt dårlig formulert fra din side. Hva var poenget ditt, egentlig?

At FrP-politikere driter i buksa og så skylder på meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

OK. Da tror jeg du quotet feil innlegg, dessverre. :)

Neida, Nipsen siterte helt riktig. Han bare overvurderte deg.

På hvilken måte?

Ved å skrive noen dårlig formulerte setninger og desperat prøve å koble det til mitt innlegg?

Vet ikke om "overvurderte" er riktig ord, for å si det pent.

Lenke til kommentar

OK. Da tror jeg du quotet feil innlegg, dessverre. :)

Neida, Nipsen siterte helt riktig. Han bare overvurderte deg.

På hvilken måte?

Ved å skrive noen dårlig formulerte setninger og desperat prøve å koble det til mitt innlegg?

Vet ikke om "overvurderte" er riktig ord, for å si det pent.

Nipsen trodde vel du ville forstå at påstanden din om at rasismen i Norge økte fordi SOS rasisme - ved å oppføre seg som fjortiser - presset høyrepartiene inn i en offerrolle, var hinsides all form for saklighet. Han tok feil, og derfor overvurderte han deg.

Lenke til kommentar
Her går jeg veldig langt i å forklare at det ikke er vilkårlige sammenfallende politiske synspunkt som gjør at FrP faktisk har et forklaringsproblem.

Du går veldig langt i å spre usannheter om saken. Det er det som står igjen som det meste beskrivende for dine innlegg i denne saken.

Forøvrig blir ikke meninger eller retorikk mer eller mindre korrekt av at man deler det med noen som har gjort noe galt, så uærligheten din er dobbelt så ekstrem.

Lenke til kommentar
Her går jeg veldig langt i å forklare at det ikke er vilkårlige sammenfallende politiske synspunkt som gjør at FrP faktisk har et forklaringsproblem.

Du går veldig langt i å spre usannheter om saken. Det er det som står igjen som det meste beskrivende for dine innlegg i denne saken.

Vær spesifikk. Hvis du anklager meg for å lyve, så jeg vil vite om hva.

Forøvrig blir ikke meninger eller retorikk mer eller mindre korrekt av at man deler det med noen som har gjort noe galt, så uærligheten din er dobbelt så ekstrem.

Og dette betyr? At meninger og retorikk kan være flott og fantastisk, selv om ekstremister uheldigvis kan misbruke ordene til tider? Jeg er helt sikker på at den går rett hjem hos "Jihad mot alt, selv under Ramadan" foreningen. Marxist-leninister vil nok være enige også, i at selv om Mao og Lenin kanskje forårsaket folkemord til tider, så hadde de noen flotte meninger om likhet og pluralitet i samfunnet. Hitler også hadde noen helt uovertruffne meninger om utforming av samfunn i den moderne verden. Ja, du, for en filosof.

Jeg mener, det er jo godt å se at du er så tolerant for andres synspunkter og ideologi. Forøvrig er jeg fascinert av denne "dobbelt så ekstrem uærlighet" vendingen. Grader av uærlighet er absolutt et interessant fenomen. Om det dreier seg om for eksempel å lyve. Lyve veldig. Eller lyve bare litt. Eller simpelten ikke lyve, men omgå og fornekte diverse forhold som det passer seg.

Men tilbake til saken: det jeg kritiserte var at retorikken man bevisst bruker i FrP når det gjelder innvandring og venstresiden - fremdeles, som alltid, ikke har noen mulighet for å gjennomføres ved politiske lovlige midler. Den er så ekstrem og aggressiv at den ikke hører hjemme i en politisk dialog. Men FrP tviholder på den allikevel, fordi de vet at den er populær blant deler av velgermassen.

Så det jeg spør etter er klare, tydlige standpunkt om spesifikke saker. Slik at Frp ikke lenger "spiller politisk mynt" på tragedier som den på Utøya. Eller bevisst utnytter den tragedien at vi fremdeles har et relativt sterkt høyreekstremt miljø i Norge.

Hvis ikke Frp gjør dette, så har de et politisk problem. Det spiller ingen rolle om jeg sier det, SOS Rasisme sier det, eller om ledere i FrP kjefter på Fpu for å være idioter. Hvis ikke FrP som parti fjerner seg fra de reaksjonære delene av partiet på en bevisst måte, ja så sitter vi nok en gang med et parti som ikke er i stand til å forme en liste med representanter som faktisk stiller til valg.

(Skjønt, det gir jo som kjent seriøse politikere i Frp blanke i uansett, om de kan paradere rundt mens de bruker partiet som platform for sine egne inbitte og ugjennomtenkte meninger, vet jeg.)

Lenke til kommentar

Og dette betyr? At meninger og retorikk kan være flott og fantastisk, selv om ekstremister uheldigvis kan misbruke ordene til tider?

Det betyr at bare fordi en terrorist har spesifikke meninger, så gjør ikke det disse meningene mindre gyldige. ABB kan elske kaffe uten at andre kaffeelskere trenger å bekymre seg av den grunn. ABB kan elske WoW uten at andre WoW-spillere skal måtte føle seg truffet. ABB kan være skeptisk til islam uten at andre som er skeptiske til islam skal måtte endre meningene sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og dette betyr? At meninger og retorikk kan være flott og fantastisk, selv om ekstremister uheldigvis kan misbruke ordene til tider?

Det betyr at bare fordi en terrorist har spesifikke meninger, så gjør ikke det disse meningene mindre gyldige. ABB kan elske kaffe uten at andre kaffeelskere trenger å bekymre seg av den grunn. ABB kan elske WoW uten at andre WoW-spillere skal måtte føle seg truffet. ABB kan være skeptisk til islam uten at andre som er skeptiske til islam skal måtte endre meningene sine.

Medalje for tidenes mest ironiske signatur, pjassop.

Hva med om, som forklart et par ganger, en massemorder rettferdiggjør handlingene sine med samme retorikk som diverse aggressive politikere på høyre bruker? Vil det gi en grunn til å tenke seg om hva retorikken faktisk sier - eller er det helt og fullstendig uten sammenheng?

Som nevnt i eksempelet. Hvis noen bruker den samme retorikken som Stalin i forhold til hvordan man skal håndtere politiske motstandere. Er det da grunn til å reagere? Eller er det mest interessant å påpeke at her er det ingen sammenheng. Om Stalin liker kaffe, så bør vel ikke kaffe-elskere bekymre seg over at de forsvarer forsvinnelser av politiske motstandere. Det er jo helt separate synspunkter som ikke har noe med hverandre å gjøre.

Logikk, pjassop, kan ikke forklare synspunktet ditt. Men den dikterer vel hvilket parti du stemmer på, tenker jeg.

Så nok en gang. Det vi spør etter er at FrP er spesifikke nok til å fjerne enhver tvil om hvor langt de mener innvandringspolitikken skal gå. Står partiet bak å sidestille den politiske prosessen, siden de som styrer landet er naive tullinger? Ja eller nei? Vil partiet tillate representanter å mene at innvandring generellt må kontrolleres basert på etnisk opprinnelse og utseende, siden det blir så mye uro og kriminalitet når vi importerer folk som er for brune i huden? Ja eller nei?

Dette er to enkle spørsmål som enhver Frp-politiker burde være i stand til å svare på. Men nei - det er for mye forlangt.

Og folk forsvarer det i tillegg. Helt ærlig - jeg skammer meg over å være Norsk noen ganger. At vi kan ha så lite reflekterte folk i landet er ødeleggende for både økonomi og politikk. Og jeg synes at vi snarest skal få igang en deportasjon av idioter. Vil rett og slett ikke ha dem her. Dette unorske fenomenet ødelegger alt, og de bare snylter på resten av oss sanne Nordmenn. Hvordan denne endelige deportasjonen skal skje, og hvilke kriterier man skal bruke for å etablere "idioti" har jeg ingen formening om, selvsagt. Men den må nok skje - for det beste for riket. [Jaa vi elsker dette landet..!!]

Lenke til kommentar

Medalje for tidenes mest ironiske signatur, pjassop.

Hva er ironisk med signaturen?

Hva med om, som forklart et par ganger, en massemorder rettferdiggjør handlingene sine med samme retorikk som diverse aggressive politikere på høyre bruker? Vil det gi en grunn til å tenke seg om hva retorikken faktisk sier - eller er det helt og fullstendig uten sammenheng?

Som nevnt i eksempelet. Hvis noen bruker den samme retorikken som Stalin i forhold til hvordan man skal håndtere politiske motstandere. Er det da grunn til å reagere? Eller er det mest interessant å påpeke at her er det ingen sammenheng. Om Stalin liker kaffe, så bør vel ikke kaffe-elskere bekymre seg over at de forsvarer forsvinnelser av politiske motstandere. Det er jo helt separate synspunkter som ikke har noe med hverandre å gjøre.

Jeg har allerede forklart at bare fordi en massemorder har en gitt mening, så gjør ikke dette at meningen blir mer eller mindre riktig.

Så nok en gang. Det vi spør etter er at FrP er spesifikke nok til å fjerne enhver tvil om hvor langt de mener innvandringspolitikken skal gå. Står partiet bak å sidestille den politiske prosessen, siden de som styrer landet er naive tullinger? Ja eller nei? Vil partiet tillate representanter å mene at innvandring generellt må kontrolleres basert på etnisk opprinnelse og utseende, siden det blir så mye uro og kriminalitet når vi importerer folk som er for brune i huden? Ja eller nei?

FrP har allerede gjort rede for politikken sin. Så er det opptil deg å avgjøre om du vil sette deg inn i det, eller bare fortsette å synse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...