Gå til innhold

SOS rasisme forsøker å spille politisk mynt på tragedien.


Anbefalte innlegg

For det første syns jeg det er bra at landets statsminister Jens Stoltenberg ikke har fordelt skyld for denne ugjerning på noe politisk parti i Norge.

I hvertfall ikke åpenlyst.

 

Det samme gjelder Jonas Gahr Støre:

 

Jonas Gahr Støre går ut mot Frp-anklager

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080937

Også fra artikkelen:

"Samtidig mener Frp-ordfører Knut Hanselmann i Askøy i Bergen at terrorangrepene gjør at partiet må slutte å snakke om at innvandrere ødelegger norsk kultur. Han vil heller fokusere på ressursspørsmål.

 

- Jeg tror vi vil få en annen type diskusjon når det gjelder innvandring. Ikke bare i valgkampen, men i år framover. Frp er partiet som vil ha minst innvandring i Norge, og det kommer vi fortsatt til å hevde. Men språkbruken må bli helt annerledes og mer saklig, sier han."

 

Og det er alt vi spør om. Du kan si hva du vil, men høyresiden er veldig glade i å bruke fremmedfrykt som argumentasjon alene. Det problemet hadde jeg når jeg var engasjert selv, om det var akademikere eller populister.

 

...kan ta et eksempel med en lærer, siden du trekker opp hijaben på skolen. Personlig synes jeg det er latterlig at unger skal gå i heldekkende klær på skolen. Det er tåpelig og upraktisk på alle vis, om det er Jehovas vitner eller muslimer fra Afrika. Som du sier, å ikke se ansiktet til folk er ikke noe særlig, og det blir vanskelig å opprette kontakt med elevene. Samtidig er det fullstendig kurant for erkekonservative å kle ungene i en abeya og en genser som ikke er strammere enn sports-bhen. Ingen som dør av en slik løsning.

 

Men det denne læreren var interessert i var å håndheve enhetsskolen. Lang på venstre, og litt ekstrem, men hadde aldri fått noe utløp for politisk engasjement før, antageligvis. Men når noe glapp, og han ikke hadde kontroll, så kom alt tilbake, eller noe i den duren. Og løsningen var veldig åpenbar. Så plutselig satt vi i den situasjonen at elite på erkevenstre støttet erkehøyre, på pur følelsesmessige ladede argumenter. Hijaben måtte bort!

 

Uansett - tilslutt får vi en avgjørelse fra toppen og ned, justisministeren uttaler at - selvfølgelig - er det ikke et spørsmål i forhold til loven hva folk har på seg. Punktum.

 

Håpløs situasjon, og noe som kunne ha blitt håndtert totalt anderledes. Og vi kunne ha unngått hele bullshit-affæren fra begynnelsen av.

 

Men det er noe som kommer opp igjen veldig ofte. At en pakker inn skjult argumentasjon i mer eller mindre flotte ord og vendinger. Men at retorikken i seg selv er fullstendig på jordet, og fører ned mot en eller annen ultimat konflikt mellom de store demoniske kreftene i verden, eller hva faen det går i om dagen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SOS Rasisme er en gjeng med mobbende klovner jeg ikke har noe til overs for. De er akkurat like ille som rasistene selv.

Å, men er dere er jo så så leie av de naive ideologene på venstresiden uansett? Så hva med å dra å banke opp noen skinheads sammen - i solidaritet og likeverd. En knoke for en knoke. Det er likhet som betyr noe, vet du.

Lenke til kommentar
"Siden Hedstrøm er politiker, er altså dette et politisk møte, og derfor er det politiske møtet legitimt".

URL?

..nei, du vet, den høyrekulturimperialistiske pressen driver med selvsensur, så det finnes ingenting om det noe sted.. seriøst, har du ikke hørt om det? Godlia, Hedstrøm -> google. Storbukås, Nazister -> google.

Så det du sier er at du ikke har noe konkret du kan peke på, men forventer at andre skal gjøre jobben for deg?

 

Skjønner forresten ikke hvorfor noen gir denne svindelorganisasjonen oppmerksomhet. Den må jo tvangsoppløses og nedlegges.

Det er litt sterkt selv i forhold til FrP, vel.

Her viste jeg da til SOS Rasisme. Du vet, organisasjonen tråden handler om?

Lenke til kommentar

SOS Rasisme er en gjeng med mobbende klovner jeg ikke har noe til overs for. De er akkurat like ille som rasistene selv.

Å, men er dere er jo så så leie av de naive ideologene på venstresiden uansett? Så hva med å dra å banke opp noen skinheads sammen - i solidaritet og likeverd. En knoke for en knoke. Det er likhet som betyr noe, vet du.

Ser ikke helt hva du prøver å fortelle meg her, og hvem "dere" er.

 

Jeg har bare ikke noe til overs for en gruppe dogmatister som tror de er hevet over alle andre fra deres moralske høyborg. Hadde deres atferd i det offentlige vist så mye som et halmstrå av konstruktivitet, hadde jeg kunnet leve med det. Men dagens SOS Rasisme er stort sett basert på å utnytte sorgprosesser, manipulere menneskers sinn til egen vinning og å mobbe de som ikke er enige med dem. At disse menneskene har fått så mye PR og statsstøtte er utrolig, men sånt må man vel regne med når alt som ikke er ok i Hollywood, er tabu i Norge.

 

Ja, og så har de jo blitt avslørt som svindlere. På sin plass, spør du meg.

Endret av Magnusjs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg er også i mot hijab forbud, noe flere partier på Venstre side er for.

Jeg ser ingen verdens grunn for at muslimer ikke kan gå i hijab hvis de selv vil.

 

At lærere ikke ser en persons ansikt under en læreprosess er det reneste vrøvl.

Hva ser de egentlig av ansikter i ett overfylt klasserom, med elever 8 - 12 meter unna, eller under undervisning der de selv er vendt mot tavle?

Men tror du en Norsk gutt i grunnskolen får lov til å gå rundt med finnlanshette på skolen?

 

Hvorfor ikke? Hva tror du er argumentene som brukes mot det fra læreren?

 

SOS Rasisme er en gjeng med mobbende klovner jeg ikke har noe til overs for. De er akkurat like ille som rasistene selv.

Like ille som rasistene selv? SOS er rasister etter definisjonen av rasisme. Sjekk ut deres sider og du vil ikke finne noen saker med rasisme mot hvite, mens for en hver motgang en som er mørk i huden møter så skrikes det rasisme. Selv når Lauryn Hill krevde kun svarte livvakter så jeg ikke noe om det på SOS rasisme sine sider.

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=153477

Og når noen spurte dem på e-post om hvorfor fikk han til svar noe liknende "vi har ikke tid til å ta med alle små saker" på tross av at dette faktisk sto som en stor artikkel i VG og mange andre aviser. I ettertid ser jeg at de har lagt inn overskriften på deres sider med "superstjernenykker" som forklaring når man søker etter det, men når det skjedde var det ikke noe på deres sider og jeg sjekket det flere ganger ihvertfal i 2-3 dager etterpå husker jeg.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men tror du en Norsk gutt i grunnskolen får lov til å gå rundt med finnlanshette på skolen?

Tåpelig "argument"

 

Men ja, hadde kanskje fått lov hvis han kunne knytte det til en tradisjon, f.eks. at han tilhørte 5. generasjon i en bankraner-familie

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SOS Rasisme er en gjeng med mobbende klovner jeg ikke har noe til overs for. De er akkurat like ille som rasistene selv.

Å, men er dere er jo så så leie av de naive ideologene på venstresiden uansett? Så hva med å dra å banke opp noen skinheads sammen - i solidaritet og likeverd. En knoke for en knoke. Det er likhet som betyr noe, vet du.

Ser ikke helt hva du prøver å fortelle meg her, og hvem "dere" er.

 

Jeg har bare ikke noe til overs for en gruppe dogmatister som tror de er hevet over alle andre fra deres moralske høyborg. Hadde deres atferd i det offentlige

(...)

Ja, og så har de jo blitt avslørt som svindlere. På sin plass, spør du meg.

Spar meg..

Lenke til kommentar
"Siden Hedstrøm er politiker, er altså dette et politisk møte, og derfor er det politiske møtet legitimt".

URL?

..nei, du vet, den høyrekulturimperialistiske pressen driver med selvsensur, så det finnes ingenting om det noe sted.. seriøst, har du ikke hørt om det? Godlia, Hedstrøm -> google. Storbukås, Nazister -> google.

Så det du sier er at du ikke har noe konkret du kan peke på, men forventer at andre skal gjøre jobben for deg?

 

Skjønner forresten ikke hvorfor noen gir denne svindelorganisasjonen oppmerksomhet. Den må jo tvangsoppløses og nedlegges.

Det er litt sterkt selv i forhold til FrP, vel.

Her viste jeg da til SOS Rasisme. Du vet, organisasjonen tråden handler om?

:roll: trollololololol.

 

Og du klarer å dra et google-søk, hvis du har vært så fraværende i de siste ti årene at du ikke har hørt om Hedstrøm på møte hos nazistene. Kjære vakre vene. Du sitter ikke å sier at du benekter at det har skjedd, eller noe slikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FRP har jo medlemmer fra både Afrika og Midtøsten som er muslimer. Dette glemmer mange som generaliserer, blant andre SOS Rasisme (venstreekstrem politisk organisasjon).

Med andre ord - du ser ikke hvor latterlige og selvmotsigende de to snodige setningene dine er, gjør du vel?

Lenke til kommentar
Og du klarer å dra et google-søk, hvis du har vært så fraværende i de siste ti årene at du ikke har hørt om Hedstrøm på møte hos nazistene. Kjære vakre vene. Du sitter ikke å sier at du benekter at det har skjedd, eller noe slikt?

Du klarer altså ikke å underbygge påstandene dine. Typisk. Jeg ser jo at flere her har tatt deg i diverse allerede.

 

Men SOS Rasisme er jo mer relevant for terrorangrepet enn de fleste kanskje tenker på.

 

For hva var noe av det som fikk ABB til å klikke? Jo, det var at han trodde venstresiden bevisst gikk inn for å oversvømme Norge med en viss type innvandrere.

 

Og hva er SOS Rasisme? Jo, det er en venstreekstrem/sosialistisk/kommunistisk organisasjon som er der for å bygge opp under fri flyt av ikke-vestlige innvandrere. Og som vi vet er partiet SV et regjeringsparti, og APs historie er jo fullt av kommunister, sosialister, osv.

 

SOS Rasisme gir jo ABB rett på mange måter: De viser at det er mektige samfunnsaktører som kjemper med nebb og klør for å fjerne den norske kulturen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Spar meg..

Nei.

 

Du snakker forresten i koder, er du interessert i å forfekte SOS Rasismes sak eller ei? Ja, jeg tenker på den der organisasjonen som åpenlyst mobber alle som ikke ønsker muslimer her i landet.

Poenget er at for det meste er ikke SOS Rasisme voldelige på noe vis. Faktum er vel heller det at de fanger inn mange på venstresiden som heller hadde vært ute å banket driten av skinheads, hvis de ikke fikk utløp for raseriet ellers. Ved for eksempel å demonstrere, trolle litt på "vi liker Israel fordi alt de gjør er flott" møter, eller plage FrP politikere.

 

FrP derimot, og til en viss grad Fpu, er mer som du sier: en dogmatisk gjeng som dekker over mobbing med noe de tror er flotte ord og vendinger. Målet er veldig flytende, men man gjør det klart at man ønsker å fjerne rabbelet fra samfunnet, og å gjøre det fint og flott igjen. Metoden for å komme dit, midlene man bruker, om det i det hele tatt involverer en politisk prosess -- veldig ofte er dette spørsmål som FrP ikke har noe bevisst forhold til.

 

Er det for eksempel mulig å stille til valg som det "systemkritiske" partiet, uten å forme en eneste tanke om hva systemkritikken innebærer? Ja, det gjør det. Man er "systemkritisk", fordi man hater sosialisme. Hvorfor? Spiller ingen rolle.

 

I et nøtteskall, Magnus, er FrP en gjeng kyllinger som har funnet ut en måte å mobbe folk på -- uten å konfrontere dem personlig, eller å faktisk ha meninger selv. Om ikke annet virker det som forferdelig mange ynkelige ute på høyre er misunnelige på all køddingen SOS Rasisme slipper unna med. Videre er det misnøye over at andre er vellykket. "Politikerne", ja dem har vi ikke annet enn forakt for. "Intellektuelle", de er bare "bedre enn alle andre". Men de forstår ikke hvor skoen trykker for den grusomt undertrykkede hopen av hvite, kristne privilegerte unge menn, gjør de vel?

 

Å nei. Så la oss starte en forening med offentlig selvgodhet og egoisme som uttalte mål, og slutte å skamme oss over å være hvite, privilegerte unge menn! Ja! Norsk stolthet over hele fjøla! Slutt å være så pinglete og skamfull! Bryt ut fra sosialismens åk!

 

Tro du meg - jeg har ikke veldig mye til overs for SOS Rasisme. Men så synes jeg ikke noe særlig om Frp, eller en del av "støttespillerne" deres heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er at for det meste er ikke SOS Rasisme voldelige på noe vis. Faktum er vel heller det at de fanger inn mange på venstresiden som heller hadde vært ute å banket driten av skinheads, hvis de ikke fikk utløp for raseriet ellers. Ved for eksempel å demonstrere, trolle litt på "vi liker Israel fordi alt de gjør er flott" møter, eller plage FrP politikere.

Greit nok, men den fysiske volden har blitt erstattet med psykisk vold. Som igjen synes å være Norges desidert største problem (om vi ser bort fra grusomhetene 22/7).

 

FrP derimot, og til en viss grad Fpu, er mer som du sier: en dogmatisk gjeng som dekker over mobbing med noe de tror er flotte ord og vendinger. Målet er veldig flytende, men man gjør det klart at man ønsker å fjerne rabbelet fra samfunnet, og å gjøre det fint og flott igjen. Metoden for å komme dit, midlene man bruker, om det i det hele tatt involverer en politisk prosess -- veldig ofte er dette spørsmål som FrP ikke har noe bevisst forhold til.
Jeg har lite til overs for FrP, men her ser vi i hvert fall en gruppe mennesker som har blitt invitert til konstruktiv debatt. At de ønsker å fjerne innvandrere får stå på deres regning, men de er minst like lite voldelige som SOS Rasisme.

 

I et nøtteskall, Magnus, er FrP en gjeng kyllinger som har funnet ut en måte å mobbe folk på -- uten å konfrontere dem personlig, eller å faktisk ha meninger selv.
Jeg ser ikke helt hvordan. FrP er først og fremst et politisk parti (med mye større oppslutning enn de burde hatt) som har blitt invitert til saklig debatt. Deres offentlige mobbing, all den tid den eksisterer, faller i veldig stor grad tilbake på dem selv, fordi de har så uendelig mye å tape.

 

For min del kan for øvrig FrP godt komme i regjering, så vi får bekreftet hvor lite gjennomtenkte de er i praksis. Schwipp, shwoop, ferdig med dem.

 

Om ikke annet virker det som forferdelig mange ynkelige ute på høyre er misunnelige på all køddingen SOS Rasisme slipper unna med. Videre er det misnøye over at andre er vellykket. "Politikerne", ja dem har vi ikke annet enn forakt for. "Intellektuelle", de er bare "bedre enn alle andre". Men de forstår ikke hvor skoen trykker for den grusomt undertrykkede hopen av hvite, kristne privilegerte unge menn, gjør de vel?
Ikke glem at mye av hatet blant nasjonalistene er myntet på et samfunn som ikke lar dem komme til ordet uten massive motdemonstrasjoner. Og med større hat og mer undertrykkelse, medfører også flere usakligheter. Vigrid har for eksempel tydd til latterligheter på sine hjemmesider for å i det hele tatt bli hørt. I det offentlige rom ville debatten vært mye mer konstruktiv og saklig, fordi de ikke hadde hatt noe valg. Det er en vinn-vinn situasjon (tilgi meg om avsporingen blir for stor nå).

 

Å nei. Så la oss starte en forening med offentlig selvgodhet og egoisme som uttalte mål, og slutte å skamme oss over å være hvite, privilegerte unge menn! Ja! Norsk stolthet over hele fjøla! Slutt å være så pinglete og skamfull! Bryt ut fra sosialismens åk!
Dette er tross alt en legitim mening. Jeg er alt annet enn enig, men jeg ser ikke problemet i det jeg siterer deg på her.

 

Tro du meg - jeg har ikke veldig mye til overs for SOS Rasisme. Men så synes jeg ikke noe særlig om Frp, eller en del av "støttespillerne" deres heller.

Copy that.
Lenke til kommentar
Og du klarer å dra et google-søk, hvis du har vært så fraværende i de siste ti årene at du ikke har hørt om Hedstrøm på møte hos nazistene. Kjære vakre vene. Du sitter ikke å sier at du benekter at det har skjedd, eller noe slikt?

Du klarer altså ikke å underbygge påstandene dine. Typisk. Jeg ser jo at flere her har tatt deg i diverse allerede.

Jeg kan underbygge påstandene mine. Spørsmålet er hvor langt det er mulig å få deg til å benekte at Hedstrøm var på møte med Nazistene i Godlia. Og at han forsvarte det etterpå i tillegg.

Men SOS Rasisme er jo mer relevant for terrorangrepet enn de fleste kanskje tenker på.

 

For hva var noe av det som fikk ABB til å klikke? Jo, det var at han trodde venstresiden bevisst gikk inn for å oversvømme Norge med en viss type innvandrere.

 

Og hva er SOS Rasisme? Jo, det er en venstreekstrem/sosialistisk/kommunistisk organisasjon som er der for å bygge opp under fri flyt av ikke-vestlige innvandrere. Og som vi vet er partiet SV et regjeringsparti, og APs historie er jo fullt av kommunister, sosialister, osv.

 

SOS Rasisme gir jo ABB rett på mange måter: De viser at det er mektige samfunnsaktører som kjemper med nebb og klør for å fjerne den norske kulturen.

Så du stiller deg bak mord på politiske motstandere. Det er jo kanskje greit for din del at vi har så mange sosialistiske og naive lover om anonymitet og datasikkerhet her i landet alikevel.

Redigert: I og med at nipsen går til det desperate steget å lyve om at jeg har stilt meg bak mord på politiske motstandere, er det tydelig at han er villig til å gjøre hva som helst for å angripe andre og sabotere debatten. Jeg lar heller en moderator ta seg av dette.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...