Gå til innhold

SOS rasisme forsøker å spille politisk mynt på tragedien.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er folkets mening?

Tja. At høyrevridde er og blir seg selv, samme hva?

Minner meg om en artig historie. Mitt hjemfylkes store helt på Tinget, Øystein Hedstrøm, hadde en gang følgende resonnement på lager etter en lei episode som dreide seg, denne gangen, om noe lemfeldig omgang med en høyreekstrem krets: la oss nå ikke gå for langt i å tillegge partiet tilknytning til denne gruppen, selv om jeg i offisielt virke deltar på møtene deres.

Ja, den lo vi godt av. Men du må ikke tro at FrPere skammet seg over episoden. Dette var jo allerede definert som stuerent per definisjon på følgende måte. "Siden Hedstrøm er politiker, er altså dette et politisk møte, og derfor er det politiske møtet legitimt".

Det sies at det var mye skepsis rundt denne argumentasjonen blandt de boklærde. Men høyrevridde sier jo så mange rare ting når de må forsvare seg på sparket. Så hvem vet hva man egentlig mente etter at man hadde tenkt seg om en stund? Selvsagt kunne man jo ikke anklage Hedstrøm her for å skamløst sanke stemmer fra ytterste og mest ekstreme høyre fløy, mens han samtidig avskrev seg tilknytningen offentlig.

For dette ville jo være ondskapsfullt og urettferdig mot den stadig og konstante etterfulgte herremann, å kreve klarhet rundt hva faen han gjorde på møte hos nynazistene.

Endret av nipsen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tja. Nå er FrP langt fra ekstrem som ABB, men de har da ekstra grunn til å passe på hvem de har i medlemsmassen og hva som skjer med dem som forlater dem på grunn av de er for moderate.

Siden det så langt tydeligvis dreier seg om en eneste person i hele landet, skulle jo det være overkommelig. Men politiske partier har ikke et ansvar for tidligere medlemmer. De har et ansvar for sine aktive medlemmer, og hva slags meninger og holdninger de forfølger politisk.

Uten at FrP er noe spesielt bedre på det området, forøvrig..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Grunntanken til SOS Rasisme er bra. Det er bare så synd at organisasjonen tvers gjennom er rotten. Å henge ut FRP på denne måten er direkte avskyelig, og gjør at i hvert fall jeg distanserer meg til organisasjonen (SOS Rasisme). Det er forskjell på grupper og individer! Så pass trodde jeg SOS Rasisme skjønte. Dersom et individ i en gruppe gjør en handling, kan hele gruppen klandres? NEI.

Lenke til kommentar

Grunntanken til SOS Rasisme er bra. Det er bare så synd at organisasjonen tvers gjennom er rotten. Å henge ut FRP på denne måten er direkte avskyelig, og gjør at i hvert fall jeg distanserer meg til organisasjonen (SOS Rasisme). Det er forskjell på grupper og individer! Så pass trodde jeg SOS Rasisme skjønte. Dersom et individ i en gruppe gjør en handling, kan hele gruppen klandres? NEI.

Det var jo i tillegg forferdelig kraftig og fordømmende språk denne karen fra SOS Rasisme hadde. Noen partier har kanskje et ansvar for å gå i seg selv litt mer enn andre partier.

Uhørt! Maken til generalisering og uthenging har jeg knapt sett før! Rabblerabblerabble!

• Liker 4
Lenke til kommentar

SOS Rasisme ødelegger så utrolig mye for seg selv, synes jeg. Jeg er selv imot rasisme, men den organisasjonen der ville jeg holdt meg langt unna.

At Frp går frem med sterke meninger for innvandringspolitikk ser jeg, men noe avsky mot flere kulturer har jeg vanskeligheter med å se. Forøvrig enig med Siv Jensen at det ABB gjorde har ingenting med Frp å gjøre. Jeg stemmer ikke Frp selv.

• Liker 8
Lenke til kommentar

SOS Rasisme ødela ganske mye når de svindlet til seg statsstøtte. Nå virker det ikke som om de gjorde så mye ulikt det Statskirken gjør, men om de er sjalu på dem så får de heller bli med på å få slutt på det urettferdige medlemssystemet de holder på med. Jeg skulle gjerne sett penger gå fra forkynnere til rene veldedighetsorganisasjoner. Men jeg er ikke sikker på om SOS Rasisme er blant dem.

Lenke til kommentar

Hva er folkets mening?

Tja. At høyrevridde er og blir seg selv, samme hva?

Minner meg om en artig historie. Mitt hjemfylkes store helt på Tinget, Øystein Hedstrøm, hadde en gang følgende resonnement på lager etter en lei episode som dreide seg, denne gangen, om noe lemfeldig omgang med en høyreekstrem krets: la oss nå ikke gå for langt i å tillegge partiet tilknytning til denne gruppen, selv om jeg i offisielt virke deltar på møtene deres.

Ja, den lo vi godt av. Men du må ikke tro at FrPere skammet seg over episoden. Dette var jo allerede definert som stuerent per definisjon på følgende måte. "Siden Hedstrøm er politiker, er altså dette et politisk møte, og derfor er det politiske møtet legitimt".

Det sies at det var mye skepsis rundt denne argumentasjonen blandt de boklærde. Men høyrevridde sier jo så mange rare ting når de må forsvare seg på sparket. Så hvem vet hva man egentlig mente etter at man hadde tenkt seg om en stund? Selvsagt kunne man jo ikke anklage Hedstrøm her for å skamløst sanke stemmer fra ytterste og mest ekstreme høyre fløy, mens han samtidig avskrev seg tilknytningen offentlig.

For dette ville jo være ondskapsfullt og urettferdig mot den stadig og konstante etterfulgte herremann, å kreve klarhet rundt hva faen han gjorde på møte hos nynazistene.

Hvordan kan det være skamløst dèt å dra stemmer fra ytterste Høyre fløy inn til ett mere moderat parti?

På mange måter drar en da slike inn under en paraply, og kanskje de modererer seg noe selv om det neppe skjer med alle.

Må da være langt værre at disse ikke "fanges" opp av noen i det hele tatt, slik at disse får være alene og dyrke sine forskrudde idèer.

Er jo en bråte fra 60-tallets og tidlig 70-talls AKPml som er i AP, SV og RV nå.

Disse kommer fra ett parti som hadde våpnet opprør på sin agenda.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan det være skamløst dèt å dra stemmer fra ytterste Høyre fløy inn til ett mere moderat parti?

På mange måter drar en da slike inn under en paraply, og kanskje de modererer seg noe selv om det neppe skjer med alle.

..med andre ord: kuren på alkoholisme er å begynne å drikke sprit fra en te-termos, slik at det ikke ser så ille ut. Hvem vet - kanskje alkoholikeren simpelten slutter å drikke av seg selv etter en stund.

Eller hva synes du om den planen, "Vårbris".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ventet bare på det egenklig. Nå har SOS rassisme forsøkt å spille politisk mynt på tragedien ved å anngripe FRP for den og kalle både FRP og Breivik for nazizter:

Nazister ønsker å skape frykt

Det finnes noen grupper som har mer grunn til å gå i seg sjøl enn andre, vi tenker her på Frp.

Direkte kvalmt syns nå jeg.

Også er de vel sikkert også ute etter flere støttemedlemer som de kan høste statsstøtte fra.

Hva er folkets mening?

Dette er ikke å spille politisk mynt på tragedien, det er å peke på hvilket miljø gjerningsmannen tilhørte. Gjerningsmannen var tidligere medlem av Frp, han deltok også på høyreekstreme nettsider, hvor hat mot "multikulturalisme" var vanlig å gi uttrykk for. Frp har ved sine utspill skapt en aksept for fremmedfrykt. Frp prøver å balansere på knivseggen mellom seriøsitet og populisme, og er selvsagt mer avdempet i sine utspill enn enkeltpersoner på høyreekstreme nettsider. Jeg kan ikke se at SOS-Rasisme kaller Frp for nazister på den siden du linker til. At de kaller gjerningsmannen for nazist vil ikke jeg protestere mot, det kan være en god beskrivelse. Jeg er enig med at de ber Frp om å gå i seg selv og tenke over hvilke virkninger deres utspill kan ha. Det jeg tror er viktigere å gjøre for å forhindre meningsfeller av gjerningsmannen fra å prøve å gjennomføre nye angrep er å ha en bedre kontroll på hva som skrives på høyreekstreme nettsteder. Dette må inkludere både å håndheve lover mot rasistiske og injurierende utsagn, og å følge med på hvem som skriver hva og om de kan tenkes å utgjøre en reell fare. Den siste delen er en typisk jobb for PST.

Lenke til kommentar

SOS Rasisme(Se: Sosialistisk og Syk Rasisme) er en av de verste organisasjonene i Norge, de gjør hva som helst for å knuse Norges Høyreside, de er imot ytringsfrihet og gjør hva som helst for å tjene penger. At de misbruker denne tragedien finner jeg ikke rart i det hele tatt. Alt handler om hat, antisemittisme, penger og kommunisme for ledelsen. Alle de ikke liker kaller de Nazister, Rasister eller Fascister, det slår aldri feil.

Khalid Samili som var grunnleggeren, og den første lederen av SOS Rasisme, sa i 2009 at han «ble skvist ut av kommunistene», at «SOS Rasisme i dag er styrt av hovedsakelig hvite kommunister» og videre at «det er et paradoks at det trolig er flere «svartinger» som er med i Frp enn i SOS Rasisme»

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ventet bare på det egenklig. Nå har SOS rassisme forsøkt å spille politisk mynt på tragedien ved å anngripe FRP for den og kalle både FRP og Breivik for nazizter

Direkte kvalmt syns nå jeg.

Du forsøkte å slå politisk mynt selv, med forhåndsdømming;

(klikk/forstørr)

post-10740-0-64986000-1311589997_thumb.jpg

btw, gjelder veddemålet fortsatt?

Jeg er ikke en organisasjon og har ikke noe å tjene på mine utsagn i motsetning til SOS. Og hvis du ser litt bakover i nyere historie så var det størst sannsynelighet for at dette var muslimer, og de aller fleste andre trudde også det.

Når det gjelder veddemålet så var det helt reellt når det ble gitt deg, men du valgte å ikke ta det på tross av gode odds. Antakelig fordi du ikke selv trodde på dine egene utalelser.

Om det gjelder fortsatt? Kan man vedde på en hest etter at løpet er ferdig?

Når det gjelder deg selv så fikk jo pipen plutselig en helt annen lyd etter at gjærningsmannen kom fremm, og det sier jo sitt....

Endret av flesvik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

SOS Rasisme har i mine øyne utspilt sin rolle som anti-rasistisk organisasjon. De siste års avsløringer rundt denne organisasjonen, og dens ledelse, har gjort at de har mistet sin legitimitet. Det finnes ikke troverdighet igjen her!

At de nå i etterkant av ABB forsøker å tillegge FrP ''skyld'' for det som har skjedd ved å si at ''de burde gå i seg selv mer enn andre'' er rett og slett forkastelig. Ikke bare angriper de Frp, men også hele det norske demokratiske system. Ved å utøve press på FrP på grunn av en manns handlinger, lar en terroristen vinne. En kan ikke kneble debatten, den må taes på strak arm, og med ord.

Det er også et tankekors at mens hele Norge innehar en politisk våpenhvile av respekt for de sørgende og berørte, er SOS de første til å kaste ut brannfakkelen. De bruker altså den samme teknikken som FrP ville brukt om det var en islamist som hadde gjort denne ugjerningen. ''Nå er det på tide at AP går i seg selv, det er tross alt DE som har sørget for at disse galningene har kommet hit til landet''.

Dette var bare nok en spiker i kista for SOS Rasisme.

Lenke til kommentar

Så la meg se om jeg forstår dette rett. Dere mener altså at FrP ikke har et ansvar for sitt eget politiske arbeid - hverken når det gjelder innvandringsspørsmålet, eller når det gjelder lemfeldig omgang med særdeles ekstreme politiske miljøer.

Dere ser ikke sammenhengen, eller ønsker at FrP skal delta med en åpen politisk uttalt platform, rett og slett. Er det rett så langt?

Lenke til kommentar

..med andre ord: kuren på alkoholisme er å begynne å drikke sprit fra en te-termos, slik at det ikke ser så ille ut. Hvem vet - kanskje alkoholikeren simpelten slutter å drikke av seg selv etter en stund.

Eller hva synes du om den planen, "Vårbris".

Men har ikke denne Termos en kork som kan skrues igjen?

Kan ikke en spritflaske settes til side?

Ja nå mener jeg nå ikke for rødvinssosialister da, de trenger sine rødsvinsglass for å nippe jevnt og trutt fra.

Men rødvin er da ikke farlig, skal jo værte helsefremmende?

Kuren for rødvinssosialister hadde vel vært å ha hatt ugjæret sats på deres rødvinsflasker, men det hadde vel gått ned på høykant dèt også.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Så la meg se om jeg forstår dette rett. Dere mener altså at FrP ikke har et ansvar for sitt eget politiske arbeid - hverken når det gjelder innvandringsspørsmålet, eller når det gjelder lemfeldig omgang med særdeles ekstreme politiske miljøer.

Dere ser ikke sammenhengen, eller ønsker at FrP skal delta med en åpen politisk uttalt platform, rett og slett. Er det rett så langt?

Nei, du har aldri forstått noe rett, og vil heller aldri prestere dèt.

Lenke til kommentar

SOS Rasisme har i mine øyne utspilt sin rolle som anti-rasistisk organisasjon. De siste års avsløringer rundt denne organisasjonen, og dens ledelse, har gjort at de har mistet sin legitimitet. Det finnes ikke troverdighet igjen her!

At de nå i etterkant av ABB forsøker å tillegge FrP ''skyld'' for det som har skjedd ved å si at ''de burde gå i seg selv mer enn andre'' er rett og slett forkastelig. Ikke bare angriper de Frp, men også hele det norske demokratiske system. Ved å utøve press på FrP på grunn av en manns handlinger, lar en terroristen vinne. En kan ikke kneble debatten, den må taes på strak arm, og med ord.

Det er også et tankekors at mens hele Norge innehar en politisk våpenhvile av respekt for de sørgende og berørte, er SOS de første til å kaste ut brannfakkelen. De bruker altså den samme teknikken som FrP ville brukt om det var en islamist som hadde gjort denne ugjerningen. ''Nå er det på tide at AP går i seg selv, det er tross alt DE som har sørget for at disse galningene har kommet hit til landet''.

Dette var bare nok en spiker i kista for SOS Rasisme.

Får håpe de har kjøpt noe spiker av de penger de har lurt fra staten...

Slik at ikke samfunnet får ytterligere utgifter til spiker.

Kravene mot SOS rasisme var vel på omkring 20 millioner kroner, vil tro noe har blitt lagt unna til spiker.

Beløp de har stjålet fra Folket, den skattebetalende arbeiderklasse.

Slik at ikke alt var blitt brukt til brostein og Molotov cocktails.

Men er redd dette har blitt stjålet dèt også fra offentlige steder og fra næringsdrivende.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...