Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten flytter for et år...

Anbefalte innlegg

Jeg er i en veldig kjinkig situasjon. Jeg har møtt en kvinne jeg har blitt svært knyttet til, vi passer helt utrolig bra sammen, og jeg har troen på et langvarig forhold. MEN, etter vi startet å treffes, fikk jeg vite at hun skulle reise bort et år for å studere på folkehøgskole. Hva synes dere er det beste å gjøre i et slikt tilfelle? Både jeg og henne er svært sosiale mennesker, som både fester, engasjerer oss i forskjellige ting og ikke minst, er unge, henoldsvis 20 og 19 år. Troen min på at et avstandsforhold kan gå bra i ett år går både opp og ned med dagene, og jeg er svært usikker. Hva synes dere jeg burde gjøre? Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Folkehøgskole er sånn "klemme og kose" opplegg, hvor man opplever nye ting og har nye forhold.

Jeg hadde sex med en hel masse jenter på folkehøgskolen.

En gang dro jeg og to av de på et hotell i nærheten "for å feste".. :) gjett hva som skjedde.

Jeg hadde også et lite forhold til ei dame som hadde type hjemme, i Verdal.

Visste ikke noe om dette, før han plutselig dukket opp på besøk på FHS'en, i en kawa-grønn Opel Ascona.

Du kan gjerne være ung og naiv hvis du vil, men jeg nærmest garanterer deg at dama di kommer til å rote med andre og gjerne også knulle andre i løpet av året. Det er garantert.

Du er rett og slett utrolig naiv hvis du tror noe annet.

Welcome to the world of grownups.

Lenke til kommentar

Folkehøgskole er sånn "klemme og kose" opplegg, hvor man opplever nye ting og har nye forhold.

En gang dro jeg og to av de på et hotell i nærheten "for å feste".. :) gjett hva som skjedde.

Visste ikke noe om dette, før han plutselig dukket opp på besøk på FHS'en, i en kawa-grønn Opel Ascona.

Du kan gjerne være ung og naiv hvis du vil, men jeg nærmest garanterer deg at dama di kommer til å rote med andre og gjerne også knulle andre i løpet av året. Det er garantert.

Jaja. Bra du vet alt om hvordan folk oppfører seg på folkehøgskolen da.

Det er DU som er utrolig naiv hvis du tror det du selv sier.

Det er du som må ønskes velkommen til "the world of grownups"

Idiot.

Lenke til kommentar

Som Ideal skriver er folkehøgskole en plass hvor ting kan skje, jeg har selv ikke gått på folkehøgskole, men har sett bilder fra folk og venner som har gått det. Det er fester og "klem og kos" ofte, Men om det er så "brutalt" som Ideal sier det vet jeg ikke, men tror ikke det er som en stor orgy akkurat.

Men om dere stoler på hverandre så kan det gå bra, det går jo and å prøve å se om det funker? Jeg vet ikke hvorlenge du og dama har vert sammen eller noe, men om det har skjedd nylig er vel avstandsforhold vanskelig å gjennomføre kanskje? Dere må vel egentlig bare sette dere ned å snakke sammen om det å se hva dere finner ut! :) lykke til! :)

Lenke til kommentar

Det beste er vel å forsøke? Ihvertfall ta en god bra om det på forhånd.

Jeg måtte flytte fra hjemsted og dame for 2 år siden. Det gikk skeis, og vi gikk begge hvert til sitt. MEN, etter en del om og men fant vi tilbake til hverandre og har vært sammen i 1 år og 3 mnd. ca etter det :p Bor fortsatt fra hverande, men snart flytter madammen litt nærmere. Så ting blir bare bedre og bedre :)

Lenke til kommentar

Ett år er går veldig kjapt, så jeg skjønner ikke hvorfor avstandsforhold skal være helt utelukket.

...fordi blir det følelser for hverandre og man blir et forhold, så vet alle at et par dager uten hverandre er nok for at det føles som en evighet. Tiden er relativ vet du.

Avstandsforhold kan være noe av det tøffeste man går gjennom emosjonelt. Det er ikke umulig, men jeg tror ikke på at det er så romantisk som disneyfilmer presenterer det på. Det er en grunn for at man kaller det et langsomst break up.

Var jeg deg, så ville jeg forberedet å gi slipp på henne nå, og snakket sammen på en betryggende måte der besluttingen er at av og til slik som denne gangen, er det muligens det beste for dere begge.

Folkehøyskole er en sosial skole. Jeg er ikke henne, men det høres ut som en kjip tanke å føle at man blir holdt igjen sosialt sett der da. For din del, så kan du i likhet med henne, progressere sosialt også i dine sirkler enn å vente i et år på hverandre.

Om noe, så kan dere kanskje avtale en liten kaffe sammen etterpå og ta ting derfra?

Endret av ntls
Lenke til kommentar

Synes absolutt du skal satse på forholdet, jeg! :love:

Det er verdt et forsøk :yes:

Og folkehøgskole er hva man gjør det til. Jeg møtte noen av mine aller beste venner på folkehøgskole, men rota aldri med noen. Det kommer an på hva slags personlighet man har, og om man er i et forhold med noen man liker har man da ingen grunn til å holde på med andre!

Forresten, folkehøgskoleåret varer ofte bare fra midten av august til midten av mai, så det er ikke sååå lenge! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter denna.

Selv var jeg i samme situasjon som han me asconaen.... herlig flott å plutselig få vite at dama hadde forhold til en fyr på skolen, og kom hjem til meg i helgene. ahhh, romance...

:wallbash:

Postet av anonym: 1dcf4d6997c3e3ce50bf97f54e7edf93

Lenke til kommentar

Snakk med kjæresten din om temaet og vær forberedt på et mulig brudd.

Det var et par stykker på min folkehøyskole som klarte langdistanseforhold helt fint, men det var enda flere som fant seg en kjæreste på skolen.

Så spør henne om hun er villig til å satse på deg og om hun er det så planlegg så mange besøk du bare kan og skaff dere gjerne skype\bestevenn abonnement på telefonen. Og aller viktigst; vær alltid ærlig når det kommer til forholdet, både følelser og mulig utroskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...