bureaucrator Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hm. Kjøpte et Cnet 100/10 Mps Fast Ethernet-kort i dag, men maskinen registrerer ikke at det er satt inn. :x Det er et PCI-kort, og jeg kjører Win XP Pro. Grunnen til at jeg kjøpte kortet er at jeg trenger et tråd- (hva kaller man det motsatte at trådløst?) nettverk for å konfikurere det trådløse 3Com nettverket jeg nylig gikk til snaskaffelse av. Det trådløse funkergreit, men jeg kan ikek gjøre endringer i sikkerhet etc, uten å miste forbindelsen med gatewayen... Men altså: hva skal man tro... er kortet ødelagt, bør jeg prøve alle PCI-slottene, eller er det andre lure ting å gjøre? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hm. Kjøpte et Cnet 100/10 Mps Fast Ethernet-kort i dag, men maskinen registrerer ikke at det er satt inn. :x Det er et PCI-kort, og jeg kjører Win XP Pro. Grunnen til at jeg kjøpte kortet er at jeg trenger et tråd- (hva kaller man det motsatte at trådløst?) nettverk for å konfikurere det trådløse 3Com nettverket jeg nylig gikk til snaskaffelse av. Det trådløse funkergreit, men jeg kan ikek gjøre endringer i sikkerhet etc, uten å miste forbindelsen med gatewayen... Men altså: hva skal man tro... er kortet ødelagt, bør jeg prøve alle PCI-slottene, eller er det andre lure ting å gjøre? Sjekk at det er ORDENTLIG nede i socketen. Prøv gjerne flere forskjellig plasser... Prøv også i en annen maskin hvis du har mulighet for det. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Du hadde faktisk rett. Jeg var akkurat i ferd med å gi opp. Tydelig at jeg overvurderer min egen styrke. Takk. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hm. Kjøpte et Cnet 100/10 Mps Fast Ethernet-kort i dag, men maskinen registrerer ikke at det er satt inn. :x Det er et PCI-kort, og jeg kjører Win XP Pro. Grunnen til at jeg kjøpte kortet er at jeg trenger et tråd- (hva kaller man det motsatte at trådløst?) nettverk for å konfikurere det trådløse 3Com nettverket jeg nylig gikk til snaskaffelse av. Det trådløse funkergreit, men jeg kan ikek gjøre endringer i sikkerhet etc, uten å miste forbindelsen med gatewayen... Men altså: hva skal man tro... er kortet ødelagt, bør jeg prøve alle PCI-slottene, eller er det andre lure ting å gjøre? Hvordan, og eller hvor snaskaffer man seg et slikt kort? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Du hadde faktisk rett. Jeg var akkurat i ferd med å gi opp. Tydelig at jeg overvurderer min egen styrke. Takk. np, det kan skje med de beste av oss... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hm. Kjøpte et Cnet 100/10 Mps Fast Ethernet-kort i dag, men maskinen registrerer ikke at det er satt inn. :x Det er et PCI-kort, og jeg kjører Win XP Pro. Grunnen til at jeg kjøpte kortet er at jeg trenger et tråd- (hva kaller man det motsatte at trådløst?) nettverk for å konfikurere det trådløse 3Com nettverket jeg nylig gikk til snaskaffelse av. Det trådløse funkergreit, men jeg kan ikek gjøre endringer i sikkerhet etc, uten å miste forbindelsen med gatewayen... Men altså: hva skal man tro... er kortet ødelagt, bør jeg prøve alle PCI-slottene, eller er det andre lure ting å gjøre? Jeg tror vi må få opprettet en kommisjon for å finne ut hva det motsatte av trådløst er, for jeg lurer virkelig! Jeg har pleid å kalle det trådfullt, men det er litt søkt, og bare en midlertidig løsning. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg tror vi må få opprettet en kommisjon for å finne ut hva det motsatte av trådløst er, for jeg lurer virkelig! Jeg har pleid å kalle det trådfullt, men det er litt søkt, og bare en midlertidig løsning. Hehe.... ja. Forslag: kabelbasert, trådbasert, kobber-nettverk eller noe slikt ? Samme problemet som jeg stadig møter når man skal gi "kassa" på PC'n et navn; siden ord som "harddisk" og "kabinett" ikke gir en nøyaktig beskrivelse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå