Kolrabi Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Hei. Har tenkt og kjøpe ny Gaming pc. har Sett på en Acer Predator, Link: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=638022 Syns den såg veldig bra ut til prisen, men kan den spille de tunge spillene som er ute nå? noen som har erfaring med den? Er skjermkortet bra? har ikke erfaring med den type skjermkort. Evt noen bedre stasjonære pcer til samme pris? Sto ikke noe om hvor stort kabinettet var heller...lurer bare på om det feks går ann og sette inn en SSD disk eller ekstra skjermkort / bedre skjermkort Senere.. Takker for alle svar Endret 24. juli 2011 av Masheen Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Noen spesiell grunn til at du vil kjøpe en ferdig bygd? Alltid rimeligere og bygge selv. Lenke til kommentar
Kolrabi Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Noen spesiell grunn til at du vil kjøpe en ferdig bygd? Alltid rimeligere og bygge selv. kjøpte en pc i deler for 14k i februar i deler. fikk en venn til og hjelpe meg og sette den sammen. Endte opp med og selle den for mer. Og denne gangen får jeg ikke hjelp og vill helst ha en som er montert. Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Monterte min første PC helt alene for første gang selv, og det er ikkje så vanskelig som det høres ut som. Det følger alltid med bruksannvisninger, og det finnes hundrevis med tut's på internettet. Men, dette var bare et tipstil deg så du kunne få spart noe penger. Lenke til kommentar
Kolrabi Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Monterte min første PC helt alene for første gang selv, og det er ikkje så vanskelig som det høres ut som. Det følger alltid med bruksannvisninger, og det finnes hundrevis med tut's på internettet. Men, dette var bare et tipstil deg så du kunne få spart noe penger. Vet jeg sparer på det, Men har ikke tenkt og gjøre det, takk alikevell Lenke til kommentar
Baini Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det var en god kraftpakke det til den prisen, men etter min mening burde du fått et bedre skjermkort. Det beste fra AMD nå er jo 6990 -> 6970 -> 6950 -> 6870 deretter 6850 som er i den maskinen. Så bedre av det hadde ikke vært feil. 12GB RAM er egentlig i det meste laget, 4GB er perfekt for spill og 8GB er delvis overkill. CPUen kunne godt vært en 2500K eller en 2600K, disse gir mulighet for overklokking, det er kanskje ikke noe du tenker på nå, men stol på meg, når du får det til vil du virkelig gjøre det. Det får deg til å kjennes som en skikkelig nerd. Det er jo alltids kjekt å skryte til venner at du driver med overklokking og da kan man også få noen store øyner. Så i min mening er jo alltids en du bygger selv enklere å bedre både ytelse og prismessig. Har en kompis som nettop bygget sin maskin selv der jeg hjalp med deler. Grunnen var at jeg var borte da så jeg kunne ikke hjelpe, men han klarte det helt fint. Så må du ikke glemme du har hele dette forumet strømmende over med både guider og folk til å hjelpe på sekundet. Lenke til kommentar
Kolrabi Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Okeida. Når du sier det så tror jeg att jeg heller tar og setter den sammen selv. Tips til opsett til rundt 9k uten skjerm noen? Lenke til kommentar
Baini Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg kan godt finne noe av delene for deg, men noen andre må sjekke dem opp for sikkerheten Først noen spørsmål. Trenger du Windows? Har du noe spesiellt kabinett du har sett på? Foretrekker du AMD fremfor nVidia eller noe slikt? Trenger du mus/tastatur/headset? Lenke til kommentar
Kolrabi Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg kan godt finne noe av delene for deg, men noen andre må sjekke dem opp for sikkerheten Først noen spørsmål. Trenger du Windows? Har du noe spesiellt kabinett du har sett på? Foretrekker du AMD fremfor nVidia eller noe slikt? Trenger du mus/tastatur/headset? Takk har mus tastatur og headsett, har windows 7 cd hjemme, Og foretrekker nvidia Lenke til kommentar
Baini Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Her har du mitt forslag til det. Er samme CPU og HK som jeg selv får om et par dager, nå har jeg ikke tatt med kabinett siden du ikke svarte på det. Har heller ikke tatt med CPU-kjøler siden du kan kjøpe det selv senere om du vil ha. Jeg tror ihvertfall jeg har med alt. Den skal kunne dra de fleste spill på god oppløsning og god grafikk. Så om noen andre kunne godkjenne dette så får vi en til glad SB eier her! Edit: Linken feilet, og jeg la på litt stoff. Endret 24. juli 2011 av Gausland Lenke til kommentar
Kolrabi Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Her har du mitt forslag til det. Er samme CPU og HK som jeg selv får om et par dager, nå har jeg ikke tatt med kabinett siden du ikke svarte på det. Har heller ikke tatt med CPU-kjøler siden du kan kjøpe det selv senere om du vil ha. Jeg tror ihvertfall jeg har med alt. Så om noen andre kunne godkjenne dette så får vi en til glad SB eier her! Edit: Linken feilet. Såg det Her har du mitt forslag til det. Er samme CPU og HK som jeg selv får om et par dager, nå har jeg ikke tatt med kabinett siden du ikke svarte på det. Har heller ikke tatt med CPU-kjøler siden du kan kjøpe det selv senere om du vil ha. Jeg tror ihvertfall jeg har med alt. Så om noen andre kunne godkjenne dette så får vi en til glad SB eier her! Edit: Linken feilet. Såg det Lenke til kommentar
Baini Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Nå la jeg handlelisten hos MPX bare siden det var der du fant den andre maskinen. Du skal nok kunne finne delene litt billigere noen andre plasser. Lenke til kommentar
Kolrabi Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Nå la jeg handlelisten hos MPX bare siden det var der du fant den andre maskinen. Du skal nok kunne finne delene litt billigere noen andre plasser. Hvor var den ? Lenke til kommentar
Baini Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Nå la jeg handlelisten hos MPX bare siden det var der du fant den andre maskinen. Du skal nok kunne finne delene litt billigere noen andre plasser. Hvor var den ? Hva tenker du på? Handlelisten la jeg i den posten jeg edita. Det var hos mpx.no Lenke til kommentar
Kolrabi Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Ahh, takker skal se på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå